2013-03-05, 17:11
Medlem
Efter att ha provat det mesta så funderar jag nu att börja med yoga för att gå ned i vikt. Men frågan är då, är det effektivt?
Citera
2013-03-05, 17:14
Medlem
RedBats avatar
Svårt att se att man bränner massa kalorier när man stretchar.
Jag har aldrig testat yoga, enbart sett på TV.
Citera
2013-03-05, 17:14
Medlem
Jag känner några som har gjort det men för dem handlar det mycket om att de tycker att de får mer energi och blir mer samlade vilket i sin tur kanske kan hjälpa dem att gå ned i vikt. Men att yoga skulle vara jättebra för att gå ned i vikt tror jag inte!
Citera
2013-03-05, 17:30
Medlem
TiltRages avatar
Du går ner i vikt av kaloriunderskott. Så resultatet beror på hur många kalorier du äter och hur många kalorier du gör av med per dag. Har ingen aning om hur många kalorier yoga bränner per timme men jag kan inte tänka mig att det är särskilt mycket. Gillar du yoga ska du köra det, men gå ner i vikt kommer du att göra genom att skära ner på kosten.
Citera
2013-03-05, 17:32
Medlem
albes avatar
Jogga måste ju ändå vara bättre, har du testat det? Sen är det klart du kan kombinera yoga och jogging, de går bra ihop
Citera
2013-03-05, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TiltRage
Du går ner i vikt av kaloriunderskott. Så resultatet beror på hur många kalorier du äter och hur många kalorier du gör av med per dag. Har ingen aning om hur många kalorier yoga bränner per timme men jag kan inte tänka mig att det är särskilt mycket. Gillar du yoga ska du köra det, men gå ner i vikt kommer du att göra genom att skära ner på kosten.

Jo men det är självklart, försöker ligga runt 1000 kcal om dagen. Men jag går en hel del, ca en mil om dagen. Men har ett stillasittande jobb också, så tror yoga kan vara bra för mig. Men jag har nu testat det mesta, springer jag eller gymmar så går jag bara upp i vikt. Och är mycket hungrigare.

Förövrigt så väger jag va 56 och är 165.
Citera
2013-03-05, 17:37
Medlem
Herculesss avatar
Ärligt talat, hur pass utmattad blir man av yoga på en skala? Självklart är det ett helt värdelöst sätt att förbränna energi. Är garanterat effektivare cardio att runka framför datorn.

Kosten är dock det primära som spelar störst roll när målet är att gå ner i vikt så om du väljer att köra cardio eller inte är upp till dig.
Citera
2013-03-05, 17:42
Medlem
Hajafintens avatar
Tycker att 56Kg är en bra vikt om du är 165cm. Försöker du att få en fastare kropp, har du en massa överflödigt skin? Tycker inte att det låter som att du behöver gå ned i vikt.
Citera
2013-03-05, 17:44
Medlem
Haha, låter som du aldrig har gått på ett yoga pass

Den värsta träningsvärken jag har haft var pga yoga. Men frågan är om det är effektivt.

Men jag förstår vad du menar, förr såg jag yoga som en avslappning bara.
Citera
2013-03-05, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajafinten
Tycker att 56Kg är en bra vikt om du är 165cm. Försöker du att få en fastare kropp, har du en massa överflödigt skin? Tycker inte att det låter som att du behöver gå ned i vikt.

Javisst, men jag trivs inte i det. Känner mig "flabbig". Sen är det en sådan hets kring att vara fit, och ständigt en massa bilder på "fitspo" överallt..
Citera
2013-03-05, 17:54
Medlem
Hajafintens avatar
Skulle kanske rekommendera pilates eller yoga. Du kanske går ner något kilo men du kommer nog tona kroppen och ditt ¨flabb¨ kommer att försvinna.

Sen får du tänka på kosten, ligg på ett kaloriunderskott men gå inte ner för mycket då jag tycker att din kroppsvikt redan är låg.

Att styrketräna är också ett bra sätt. Du kommer nog att gå upp i vikt men du kommer inte bli muskulös eller biffig eftersom du är en kvinna. Dem flesta av dom bilder på kvinnor som är om fitness mm är resultat av styrketräning och inte yoga.
Citera
2013-03-05, 17:55
Medlem
fumdums avatar
Jag gick på styrkeyoga ett bra tag men i ett helt annat syfte än att gå ner i vikt. Jag ville bli smidigare och "fastare" vilket jag blev men någon viktnedgång blev det inte pga att jag började med yoga
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in