2005-05-18, 19:51
Medlem
Lyckholms avatar
Jag säger bara: Kaspar Hauser.

En myt om ett barn som helt plötsligt, en vacker dag, bara dök upp. Han kunde inte tala och ingen visste varifrån han kom. Min teori är att pianomannen är ett försök att göra något liknande, men i syfte att skapa PR.

Vilken loser. Han säljer säkert inte tillräckligt mycket skivor och har dragit igång den här fejken. Bojkotta!!! Låt er inte luras på pengar. Metoderna blir tamef*n bara värre och värre. En del är beredda att göra vad som helst för pengar IMHO.

Det vanliga är att man "talar ut" i pressen inför ett skivsläpp. Han trodde kanske han var smart om han skapade uppmärksamhet genom att göra precis tvärtom; hålla käften.

Gå inte på det.
Citera
2005-05-18, 20:48
Medlem
canibuss avatar
men även om det skulle vara ett pr trick så borde väll ngn känna igen honom???
Citera
2005-05-18, 21:08
Medlem
Megaforces avatar
Men om han kommer ifrån något underutvecklat land där gemene man inte läser tidningar eller surfar på internet?
Citera
2005-05-18, 22:15
Medlem
Levi-Ps avatar
Jag tror att killen är en fejk. Han bara låtsas kunna spela piano.
Citera
2005-05-18, 22:17
Medlem
Gudruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levi-P
Jag tror att killen är en fejk. Han bara låtsas kunna spela piano.

Jag skulle vilja kunna spela som Carlos Santana....på låtsas alltså

Asylsökare
Citera
2005-05-18, 22:45
Medlem
Barabbass avatar
Killen har psykfallsskägg.
Citera
2005-05-18, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckholm
Jag säger bara: Kaspar Hauser.

En myt om ett barn som helt plötsligt, en vacker dag, bara dök upp. Han kunde inte tala och ingen visste varifrån han kom. Min teori är att pianomannen är ett försök att göra något liknande, men i syfte att skapa PR.

Vilken loser. Han säljer säkert inte tillräckligt mycket skivor och har dragit igång den här fejken. Bojkotta!!! Låt er inte luras på pengar. Metoderna blir tamef*n bara värre och värre. En del är beredda att göra vad som helst för pengar IMHO.

Det vanliga är att man "talar ut" i pressen inför ett skivsläpp. Han trodde kanske han var smart om han skapade uppmärksamhet genom att göra precis tvärtom; hålla käften.

Gå inte på det.

Jag är nog korkad. Men är Kaspar Hauser en myt? Jag trodde den historien var sann och något av ett mysterium?
Citera
2005-05-19, 00:56
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudeheaven
Jag är nog korkad. Men är Kaspar Hauser en myt? Jag trodde den historien var sann och något av ett mysterium?

Den var sann på det sättet att det var en tysk man vid det namnet som bara dök upp med minnesförlust. Sedan har det varit många teorier om vem han var och órsak/syfte bakom minnesförlusten.
Citera
2005-05-19, 08:15
Medlem
Lyckholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudeheaven

Myt kanske var fel ordval. Sägen är nog ett bättre ord.
Citera
2005-05-19, 08:32
Medlem
Lyckholms avatar
Det fungerade tydligen, för nu har Hollywood vaknat.
http://www.expressen.se/index.jsp?a=287069
Citera
2005-05-19, 09:04
Medlem
senseis avatar
Ge honom ett äpple och släpp ut honom på gatan bara.. Han kan nog ta sig någonstans
Citera
2005-05-19, 09:11
Medlem
senseis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
om det är en PR kupp..när tror ni att det avslöjas??

Han kommer senare att släppa en skiva eller turnera med sitt pianospelande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in