2005-05-18, 00:24
Medlem
Windom_Earls avatar
Ja, och enligt hans egna hemsida vann han nåt pris den 8:e maj.. Journalisterna verkar som sagt inte ha kollat upp detta så noga.

"8 Maj 2005
Martin vann 2005 års Terence Judd Award efter en tävling mellan pianister från alla musikhögskolor i Storbritannien."

Han hittades enligt div olika tidningar på stranden i Sheerness, Kent den 8:e april. Kan bli svårt att få ihop det rent tidsmässigt
Citera
2005-05-18, 00:31
Medlem
Är det bara jag som tror att det är ett pr-trick? Helt plötsligt när han fått tillbaka minnet, talförmågan eller vad det nu är som påstås inte står rätt till i huvudet - så kommer han säkert släppa en skiva i stil med "Min tolkning av Mozarts klassiska verk" eller liknande.
Citera
2005-05-18, 00:41
Moderator
impieteers avatar
Om herr Sturefält står det här om artikeln inte varit uppe innan:
http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=285845

Det är alltså inte han. Däremot är han svensk, rätt lik och har haft konserter i närheten, så helt från det blå gissade de inte.
Citera
2005-05-18, 06:29
Bannlyst
A Polish man in Rome has identified the "Piano Man" as a French street musician called Steven Villa Masson.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/4557619.stm
Citera
2005-05-18, 11:03
Medlem
amfolyts avatar
Om man kollar på hemsidan så ser man ju att han har haft en del spelningar sedan pianomannen blev upphittad, om det nu skulle vara så att det var Martin Sturfält som försvunnit så skulle nog hans manager eller va fan som helst letat upp honom, iaf märka att han inte dök upp på sina konserter.

Jag tycker förresten att pianomannen är rätt lik Hans Wiklund

Han ser lite gladare ut på bilden dock, men jag tror inte att Hans är så bra på piano.
Citera
2005-05-18, 13:49
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cure110
A Polish man in Rome has identified the "Piano Man" as a French street musician called Steven Villa Masson.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/4557619.stm

http://www.cyberpresse.ca/insolite/article/article_complet.php?path=/insolite/article/18/1,10102,0,052005,1037445.php

http://filinfo.france3.fr/popup_afp.php?nameRegion=mediterranee&id=%20050518 102836.n55p2oj5

Falskt alarm här också. Som väntat, någon i frankrike borde känt igen honom.
Familjen meddelar att han spelar på gatorna i Nice som vanligt.

Det börjar ju bli ganska mystiskt nu i o m att denna historia slås upp väldigt stort i så gått som hela världen. Konstigt att ingen känner igen honom.
Citera
2005-05-18, 13:50
Medlem
onits avatar
Han ser inte ut som en fransman heller..
Baltstaterna, Ryssland eller liknande tror jag på.
Citera
2005-05-18, 14:09
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Döpar'n
Är det bara jag som tror att det är ett pr-trick? Helt plötsligt när han fått tillbaka minnet, talförmågan eller vad det nu är som påstås inte står rätt till i huvudet - så kommer han säkert släppa en skiva
Jag är inne på det spåret också.
Citera
2005-05-18, 17:02
Medlem
johnny_viciouss avatar
som sagts tidigare, nu måste snart någon känna igen honom?? detta gör att jag knappt kan sova på kvällarna! "vem fan är killen" ligger jag bara och tänker hela tiden..efter att på nytt gått igenom varenda nyhetskanals hemsida som finns på denna jord lägger jag mej ner och funderar..till slut somnar jag och det sista ansiktet jag ser är denne mystiska man..

snart ringer jag och säger att han är min, att han rymde från min farm där jag föder upp pianister och flöt i land på englands kust i en bananlåda som han har fått som present när han fyllde fyra år..
Citera
2005-05-18, 17:23
Medlem
284366s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onit
Han ser inte ut som en fransman heller..
Baltstaterna, Ryssland eller liknande tror jag på.

Han kan ju mycket väl ha franskt, engelskt eller svenskt medborgarskap även om han (eller bara hans föräldrar) är född i något baltland eller så.

Tror fortfarande att han är utvecklingsstörd och inte psyksjuk eller fejk. Även om jag önskar att det vore en PR-kupp. Det vore ballt. Jag skulle gå på det och köpa alla hans skivor!
Citera
2005-05-18, 18:38
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 284366
Han kan ju mycket väl ha franskt, engelskt eller svenskt medborgarskap även om han (eller bara hans föräldrar) är född i något baltland eller så.

Tror fortfarande att han är utvecklingsstörd och inte psyksjuk eller fejk. Även om jag önskar att det vore en PR-kupp. Det vore ballt. Jag skulle gå på det och köpa alla hans skivor!

om det är en PR kupp..när tror ni att det avslöjas??
Citera
2005-05-18, 19:48
Medlem
284366s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
om det är en PR kupp..när tror ni att det avslöjas??

I så fall borde det redan ha avslöjats. Det var över en månad sen han hittades. Det är ju rätt onödigt att hålla på så länge, och dessutom måste det vara sjukt svårt. Mer publicitet än nu lär det dessutom inte bli, och man ska ju förstås sluta när man är på topp för maximal effektivitet. Inte om några veckor när alla tidningar tröttnat på snubben...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in