Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-05, 02:57
  #1
Medlem
Tänkte köpa ett par nya skor, helst i ganska bra kvalité men gärna inte mycket dyrare än £100 (ca 1000 kr). Skorna skall passa bra till chinos/mollskinnsbyxor etc kombinerat med skjorta.

Tänkte något liknande dessa, mockaskor med lädersula, men de är lite dyra (även om kvalitén nog är bra):

http://www.herringshoes.co.uk/produc...&colourid=3362

Någon som vet var jag kan hitta något liknande (eller om ni har några andra förslag) men lite billigare? Gärna fysisk butik (i England i så fall), men internetbutiker fungerar också.
Citera
2013-03-06, 23:55
  #2
Medlem
Stiftpennas avatar
Har ett par liknande från...Scorett tror jag. Högre vriststöd. Snygga som fanken. Vinterskor. Klack. Mocca. Wiiiiee.
Citera
2013-03-07, 21:33
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiftpenna
Har ett par liknande från...Scorett tror jag. Högre vriststöd. Snygga som fanken. Vinterskor. Klack. Mocca. Wiiiiee.

Haha, jo, tyckte de var ganska snygga. Tittade lite på Scorett, de har faktiskt ett antal liknande modeller (men med gummisula) i den prisklassen jag satsar på. Har haft något par skor från scorett tidigare, och känt på ganska många, de brukar vara snygga men ofta med väldigt dålig kvalité Svensk kedja också, lite krångligt för mig.
Citera
2013-03-08, 17:29
  #4
Medlem
Stiftpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charmkvarken
Haha, jo, tyckte de var ganska snygga. Tittade lite på Scorett, de har faktiskt ett antal liknande modeller (men med gummisula) i den prisklassen jag satsar på. Har haft något par skor från scorett tidigare, och känt på ganska många, de brukar vara snygga men ofta med väldigt dålig kvalité Svensk kedja också, lite krångligt för mig.

Ah, du bor i England? My bad . Hursomhelst är det bra kvalité på de jag har, märket är Zeus (aldrig hört talas om men de håller bra^^). Jag pronerar dessutom så brukar slita ut skor direkt men de här har faktiskt hållit förvånansvärt bra. Varit varma som ett par kängor under vintern nu också, lade iofs i en tjockare sula. Däremot råkade jag slita sönder ett skosnöre i förra veckan men det är ju replaceable^^.
Citera
2013-03-08, 17:47
  #5
Medlem
Fixiebikes avatar
Pediwear har ju en (mark)butik som du kan kolla in, annars är dessa från Herring väldigt billiga med en helt okej kvalitet till det priset.

Herring har ju markbutiker också men jag vet ju inte var i England du befinner dig så mer än så kan jag nog inte vara till hjälp i nuläget.
Citera
2013-03-09, 14:40
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiftpenna
Ah, du bor i England? My bad . Hursomhelst är det bra kvalité på de jag har, märket är Zeus (aldrig hört talas om men de håller bra^^). Jag pronerar dessutom så brukar slita ut skor direkt men de här har faktiskt hållit förvånansvärt bra. Varit varma som ett par kängor under vintern nu också, lade iofs i en tjockare sula. Däremot råkade jag slita sönder ett skosnöre i förra veckan men det är ju replaceable^^.

Japp Ja, skosnören är ju inte så svåra att byta... Dina skor låter trevliga, men har inte så stort behov av varken varma eller höga skor, England är inte så kallt. Regnigt däremot

Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Pediwear har ju en (mark)butik som du kan kolla in, annars är dessa från Herring väldigt billiga med en helt okej kvalitet till det priset.

Herring har ju markbutiker också men jag vet ju inte var i England du befinner dig så mer än så kan jag nog inte vara till hjälp i nuläget.

Tack för tipset, trevliga skor, + för toecap men litet minus för semi-brogues (aldrig riktigt tyckt om brogues av någon anledning). Tyvärr får de inte in min storlek innan maj...

Bor i en av Englands största städer, så de flesta butikskedjorna har butiker här. Herring och pediwear verkar dock ha placerat sina butiker i mindre städer. Skriver helst inte ut vilken stad jag bor i här, men kan skicka pm om det hjälper?
__________________
Senast redigerad av charmkvarken 2013-03-09 kl. 14:42.
Citera
2013-03-10, 13:34
  #7
Medlem
Argus-eyeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charmkvarken
Bor i en av Englands största städer, så de flesta butikskedjorna har butiker här. Herring och pediwear verkar dock ha placerat sina butiker i mindre städer. Skriver helst inte ut vilken stad jag bor i här, men kan skicka pm om det hjälper?

Du är lite lam va? Fruktansvärt sniken när du sätter din budget för skor och samtidigt rädd för att folk ska få reda på vem du är. Du ska inte ha några skor, pissråtta.
Citera
2013-03-11, 21:40
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argus-eyed
Du är lite lam va? Fruktansvärt sniken när du sätter din budget för skor och samtidigt rädd för att folk ska få reda på vem du är. Du ska inte ha några skor, pissråtta.

Jo, jag är så lam att jag sitter hemma en söndag och skriver okonstruktiva inlägg i trådar om skor. Eller vänta, det var ju du...

Jag hade också gärna sett att jag hade mer pengar att lägga på skor och kläder, men som student tycker jag inte det är så rimligt att lägga mer än drygt en tusenlapp på skor. I övrigt så tycker jag inte det känns som någon bra idé att outa mig själv när det går att ta i pm istället, även om det egentligen inte spelar så stor roll om någon här inne får reda på vem jag är.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback