2013-03-04, 16:52
Medlem
Vad händer vid avstägning?
Vet att jag läst nånstans att man inte ens kan gå in på Flashback i hela sitt webbanslutning. Att man helt enkelt får byta det, om man vill komma åt FB. Stämmer det?
Citera
2013-03-04, 16:55
Medlem
jannesvansloss avatar
Du blir avstängd på den dator du var inne på, och försöker du logga in på en annan dator med den avstängda användaren blir du även avstängd på den datan.
Citera
2013-03-04, 17:00
Medlem
ischs avatar
Man kommer inte in på sitt konto.
Citera
2013-03-04, 17:24
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous-Anonym
Vet att jag läst nånstans att man inte ens kan gå in på Flashback i hela sitt webbanslutning. Att man helt enkelt får byta det, om man vill komma åt FB. Stämmer det?
Man kan fortfarande läsa på forumet som utloggad. Det är bra, för om man inte kan logga in så kan man ändå titta om man fått en tråd här: https://www.flashback.org/f123
Citera
2013-03-04, 20:27
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous-Anonym

Det kan nog stämma om du har autoinloggning på kontot. Men om du inte försöker identifiera dig så borde det fungera. Dvs du borde kunna läsa det mesta.

Det är bara en gissning, men testa att radera alla kakor från flashback och fimpma autoinloggningen så tror jag att du kommer in för att läsa.

Om det är allt man kan läsa eller bara vissa (porr var väl spärrat tidigare?) men om du som jag bara gillar Sysutv, MMR och resor så borde det gå bra. Tja, vetenskap är åxå kul.

Lite OT: Skall testas när jag är på nåt internet cafe. Där loggar jag inte nåt personligt utan kolla bara nyheter och väder. Men klart man kan kolla hur FB funkar för en oinloggad.

Den idén har fått mig att låta flashback vara helt ifred, iom utomlands kan jag inte svara ändå.
Citera
2013-03-04, 20:46
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Lite OT: Skall testas när jag är på nåt internet cafe. Där loggar jag inte nåt personligt utan kolla bara nyheter och väder. Men klart man kan kolla hur FB funkar för en oinloggad.
Du behöver inte åka utomlands. Det räcker att trycka på "Logga ut" uppe till höger så ser du hur det ser ut för ej inloggade...

I övrigt händer det inte så mycket när man är avstängd. Man kan logga in men inte göra något alls. Loggar man ut så kan man iallafall läsa.
Citera
2013-03-04, 22:37
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Du behöver inte åka utomlands. Det räcker att trycka på "Logga ut" uppe till höger så ser du hur det ser ut för ej inloggade...

I övrigt händer det inte så mycket när man är avstängd. Man kan logga in men inte göra något alls. Loggar man ut så kan man iallafall läsa.

Ok, bra att veta. Fick för mig nånstans att man inte kan läsa allt. Men du är ju mod så du borde veta bättre än vad jag kommer ihåg.
Citera
2013-03-04, 22:42
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Ok, bra att veta. Fick för mig nånstans att man inte kan läsa allt. Men du är ju mod så du borde veta bättre än vad jag kommer ihåg.
Delar av forumet som kräver viss behörighet, ex Laidback, kommer man inte åt.
Citera
2013-03-05, 01:15
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Delar av forumet som kräver viss behörighet, ex Laidback, kommer man inte åt.

Hehe, det är ju enda delen jag inte ens varit in på ännu. Fattar inte vad man ska göra där.

Jo, jag har fått mina duvningar. Lite hårdare modereringar - jo jösses.

Då trodde jag fel, bra att du rättade mig.
Citera
2013-03-08, 00:14
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Du blir avstängd på den dator du var inne på, och försöker du logga in på en annan dator med den avstängda användaren blir du även avstängd på den datan.
Så om någon försöker logga in på sitt avstängda konto på ett Internetcafe´så skulle alla som kommer efter denna inte kunna logga in på Flashback från den datorn så länge den inte bytt IP adress? Tillåt mig att tvivla.
Citera
2013-03-08, 00:24
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Så om någon försöker logga in på sitt avstängda konto på ett Internetcafe´så skulle alla som kommer efter denna inte kunna logga in på Flashback från den datorn så länge den inte bytt IP adress? Tillåt mig att tvivla.
Det är rätt att tvivla. Administrationen har tidigare sagt att IP-bans inte används utom i extrema fall, vilket var en del år sedan sist - offentligt, iaf.

Blir du avstängd kan du inte logga in och därmed åtnjuta de fördelar som kopplats ditt konto. Intet annat.
Du kan fortfarande läsa på forumet och agera vanlig gäst. Allt annat vore att kväsa grundläggande rättigheter och straffa fler personer än nödvändigt.
Citera
2013-03-08, 16:30
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Det är rätt att tvivla. Administrationen har tidigare sagt att IP-bans inte används utom i extrema fall, vilket var en del år sedan sist - offentligt, iaf.
Jag tvivlar på att IP-bannlysningar tillämpas öht längre och jag tvivlar även på att det skulle förekomma internt. För det första är det inte svårt att kringgå och för det andra så kan adressen i värsta fall tilldelas någon annan besökare => jobbigt supportärende för den personen.

I bästa fall så återkommer den bannlyste som en god debattör som flyger under radarn och inte behöver bli avstängd, eller så blir denne avstängd på nytt => personen lär tröttna förr eller senare och sluta skapa nya konton.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in