2013-03-04, 14:55
Medlem
AnitaFransiscos avatar
Jag tycker det ska vara som förr . Då kvinnor vara hemma och tog hand om hemmet och barnen medans mannen jobbar och försörjer familjen. Såklart ska kvinnor kunna jobba i tex kvinnliga yrken men jag tycker det var ett bra system förr då kvinnor var hemma och tog hand om hemmet medans mannen jobbar. Jag är själv kvinna och jag skulle aldrig vilja ha en man som diskar,damsugar,lagar mat,strycker,tvättar osv för det är oattraktivt och fjolligt . Han kan hålla sig till sina manliga sysslor som tex hugga ved eller mecka med bilen . En man ska inte göra kvinnliga sysslor och en kvinna ska inte göra manliga sysslor. Hur många svenska män vill ha det såhär idag? Skulle ni kunna tänka er att ha det så ?
Citera
2013-03-04, 14:59
Medlem
stopbitchings avatar
Man ska inte tvinga eller bestämma över folk, dock så kan man ju ha det som norm det du beskriver. Ett samhälle ska uppmuntra sina medborgare till sunda ideal men om man viker undan från normen så ska det inte vara hela världen eller straffbelagt.
Citera
2013-03-04, 15:02
Medlem
AnitaFransiscos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Man ska inte tvinga eller bestämma över folk, dock så kan man ju ha det som norm det du beskriver. Ett samhälle ska uppmuntra sina medborgare till sunda ideal men om man viker undan från normen så ska det inte vara hela världen eller straffbelagt.

Jo jo precis
Citera
2013-03-04, 15:02
Medlem
grimars avatar
Tycker du mannen ska slå sin fru om hon säger emot? Ska kvinnan ställa upp på vad som helst närhelst det behagar mannen och alltid vara till lags? Ska vi ta bort rösträtten för kvinnor?

Var det verkligen bättre förr?
Citera
2013-03-04, 15:03
Medlem
Kate80s avatar
Jag är verkligen glad att jag inte har växt upp under hemmafru-eran. Vilket bedrövligt tråkigt liv att bara gå hemma och ta hand om ungar, städning och tvätt. En riktigt manlig man förlorar heller inte sin manlighet bara för att han dammsuger så det ser jag inte som något problem.

Jag tycker också att det är dumt och oansvarigt att göra sig ekonomiskt beroende av någon annan på det sättet. Om mannen blir sjuk, avlider eller vill skilja sig kan kvinnan få problem med sin försörjning eftersom det kan bli svårt för henne att skaffa jobb då hon saknar arbetslivserfarenhet.
Senast redigerad av Kate80 2013-03-04 kl. 15:06.
Citera
2013-03-04, 15:05
Medlem
AnitaFransiscos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimar
Tycker du mannen ska slå sin fru om hon säger emot? Ska kvinnan ställa upp på vad som helst närhelst det behagar mannen och alltid vara till lags? Ska vi ta bort rösträtten för kvinnor?

Var det verkligen bättre förr?

nej nej verkligen inte ! Allt var väll inte bättre för .Menar att jag vill ha en man bara som vet vart skåpet ska stå , Alltså inte göra kvinnliga sysslor och veta sin plats och inte fjolla sig.
Citera
2013-03-04, 15:06
Medlem
AnitaFransiscos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Jag är verkligen glad att jag inte har växt upp under hemmafru-eran. Vilket bedrövligt tråkigt liv att bara gå hemma och ta hand om ungar, städning och tvätt. En riktigt manlig man förlorar heller inte sin manlighet bara för att han dammsuger så det ser jag inte som något problem.

Alla tycker väll olika.
Citera
2013-03-04, 15:07
Medlem
Kakhauss avatar
Håller med. Eller jag har inget emot om min man tvättar, men jag vill helst göra sånt själv. Pyssla på i hemmet och ta hand om honom. När han kommer hem från jobbet så ska han inte behöva börja städa eller nåt sånt, utan bara koppla av.

edit: och självklart utbildar man sig så man har något att falla tillbaka på om allt går åt skogen.
Senast redigerad av Kakhaus 2013-03-04 kl. 15:12.
Citera
2013-03-04, 15:11
Medlem
jag tycker kvinnan ska försörja och mannen vara hemma.
Citera
2013-03-04, 15:12
Medlem
Gubbskems avatar
Jag supportar din rätt att göra vad du trivs med och tycker det är bra att du vågar stå upp för det trots att de flesta feminister lär se ner på dig å det grövsta.

Men jag personligen skulle aldrig vilja ha en hemmafru. Framförallt för att jag tycker att giftermål är ett oändligt förlegat system. I dagsläget skulle jag under inga omständigheter överväga det alls.

Men kör på TS. Finns förmodligen massor av män som skulle tycka om det!
Citera
2013-03-04, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnitaFransisco
nej nej verkligen inte ! Allt var väll inte bättre för .Menar att jag vill ha en man bara som vet vart skåpet ska stå , Alltså inte göra kvinnliga sysslor och veta sin plats och inte fjolla sig.

Tycker du att skilsmässa ska vara lagligt och att män ska försörja sina f.d. fruar efter skilsmässan?
Citera
2013-03-04, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakhaus
Håller med. Eller jag har inget emot om min man tvättar, men jag vill helst göra sånt själv. Pyssla på i hemmet och ta hand om honom. När han kommer hem från jobbet så ska han inte behöva börja städa eller nåt sånt, utan bara koppla av.

edit: och självklart utbildar man sig så man har något att falla tillbaka på om allt går åt skogen.

Vad är det för utbildning som är aktuell lång tid efter att man slutfört den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in