2013-03-04, 15:15
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Tycker du att skilsmässa ska vara lagligt och att män ska försörja sina f.d. fruar efter skilsmässan?

Intressant tanke, har man varit gift hemmafru i många år så lär det bli jobbigt med pensionen om man väl skiljer sig sen.
Citera
2013-03-04, 15:15
Medlem
AnitaFransiscos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eikd
jag tycker kvinnan ska försörja och mannen vara hemma.

Tycker inte jag . Kvinnan är bättre på att ta hand om hemmet osv . Om kvinnor inte jobbade hade det varit mindre stress och mindre arbetslöshet osv. Finns mycket mer kvinnor som går in i väggen än män.
Citera
2013-03-04, 15:16
Medlem
micro113s avatar
Tråden borde alltså ligga i "Relation och Samlevnad" alternativt något forum kopplat till någon form av kontaktannonssida... För en diskussion om jämställdhet eller feminism är det ju inte som är tänkt att föras - utan enbart ett rapande om människors personliga preferenser..
Citera
2013-03-04, 15:17
Medlem
grimars avatar
Jag tvättar mina kläder själv, fjolla eller inte.
Citera
2013-03-04, 15:20
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimar
Jag tvättar mina kläder själv, fjolla eller inte.

Jag hoppas du är riktigt manlig i att du iaf uppmärksammar frugan på att du tvättat och fortsätter påminna om det tills du blivit bekräftad. Annars är det skandal att du ens överväger denna syssla.
Citera
2013-03-04, 15:22
Medlem
Nej, jag skulle inte kunna ha det så. Jag vill ha en kapabel människa vid min sida som vill göra vad som behöver göras för att vi och vårt ska fungera. Någon som delar in sysslor i mans- resp kvinnogöra är för begränsad för mig.
Citera
2013-03-04, 15:28
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Nej, jag skulle inte kunna ha det så. Jag vill ha en kapabel människa vid min sida som vill göra vad som behöver göras för att vi och vårt ska fungera. Någon som delar in sysslor i mans- resp kvinnogöra är för begränsad för mig.

Va bra då hoppas jag du hjälper till o bär saker på 200kg
Citera
2013-03-04, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakhaus
Håller med. Eller jag har inget emot om min man tvättar, men jag vill helst göra sånt själv. Pyssla på i hemmet och ta hand om honom. När han kommer hem från jobbet så ska han inte behöva börja städa eller nåt sånt, utan bara koppla av.

edit: och självklart utbildar man sig så man har något att falla tillbaka på om allt går åt skogen.

Nej städa ska han kanske inte, men han ska hugga ved, skotta snö, klippa gräs, spika hus, byta däck, renovera badrummet, byta glödlampor, montera ihop IKEA-möblerna, sköta datorn/TVn/ljudanläggningar och allt annat tekniskt i huset, gräva grönsaksland, rensa avloppen etc mm. Eller sparar du den listan till helgen eller semestern, kanske?
Citera
2013-03-04, 15:32
Medlem
AnitaFransiscos avatar
Man börjar tappa hoppet lite för en svensk karl .Rätt många har blivit feminister så då tvekar man ju . Men finns väll normala svenska män kvar.
Citera
2013-03-04, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Va bra då hoppas jag du hjälper till o bär saker på 200kg

Ja, det har jag självklart gjort. Skadat mig när jag gjorde det har jag också gjort. 200 kg var det kanske inte eftersom vi orkade rubba det på 2 pers varav en tonåring men tungt som fan i alla fall.
Citera
2013-03-04, 15:39
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnitaFransisco
Man börjar tappa hoppet lite för en svensk karl .Rätt många har blivit feminister så då tvekar man ju . Men finns väll normala svenska män kvar.

Ligg i bara vet ja!

Kunde en fet, hårig man i medelåldern få Sveriges dåvarande jämställdehetsminister och överstefeminist Ulrika Messing att säga upp sig för att bli hemmafru så kan säkert du omvända någon förvirrad stackare du med.

Fast kanske det är lättare för miljardärer att få människor att köra principer i soptunnan och avslöja sig som den största utav hycklare.
Citera
2013-03-04, 15:41
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Ja, det har jag självklart gjort. Skadat mig när jag gjorde det har jag också gjort. 200 kg var det kanske inte eftersom vi orkade rubba det på 2 pers varav en tonåring men tungt som fan i alla fall.

orkar man inte rubba 200kg på 2personer är man ju riktigt svag, Nåja bra att du hjälper till med sånt iafall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in