2013-03-03, 18:26
Medlem
Rommelsteins avatar
Jag har haft det lite svårt i min uppväxt vilket innebär att jag lidit av ångest och depression sedan 13 års ålder ungefär. Det blev värre när jag var i 15-16 års åldern.

Hur som helst så har jag sedan 13 års ålder också lidit av kronisk depersonalisation efter att jag fått en syrebrist, vilket jag även misstänker skapade en hjärnskada hos mig. Symptomen på denna slags hjärnskada är bl.a depression, ångest och irritabilitet.

Jag har kommit till den punkt då jag knappt har någon energi kvar, jag brukade spela tv-spel för att stilla ångesten och tvångstankarna men inte ens det fungerar längre då det slutar med att jag blir sjukt frustrerad och slänger iväg kontrollen och lägger mig och tjurar. Jag har alltid varit en dålig förlorare, men den frustration som jag känner har blivit rätt så extrem.

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har inte sökt hjälp och vet inte ens hur man ska gå tillväga för att göra det, har aldrig varit intresserad heller..
Citera
2013-03-03, 18:31
Medlem
VinnieLaxs avatar
Skriv en remiss till din lokala läkare eller något. Säg vad du lidet av och hur länge du gjort det.
Sen får du antagligen tid hos en psykolog som skriver ut något ångestdämpande. Jag fick fick fluoxetin och det har hjälpt mig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in