2013-03-03, 15:35
Medlem
Heroinepupilss avatar
Om man inte har körkort men äger en bil, får man köra den på privatvägar?
T.ex om man bor mitt ute i skogen och äger en väg på ca 2 km som går ner till motorvägen?

Det är ju alltså ens privata väg, vilket betyder att ingen annan än en själv får använda den vägen, då utgör man väl ingen fara för samhället för om nån annan bil kör in där och man krockar med den bilen utan körkort, så blir de väl inte dens fel som äger vägen? Då har ju den andra föraren gjort fel genom att köra in i nåns privata väg.
Citera
2013-03-03, 15:37
Medlem
cammos avatar
Nej.
Citera
2013-03-03, 15:38
Medlem
Heroinepupilss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Nej.

Nej, vadå? Varför?
Citera
2013-03-03, 15:39
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heroinepupils
Nej, vadå? Varför?
För att det är olagligt.
Citera
2013-03-03, 15:40
Medlem
svengörans avatar
Nu är det länge sedan jag läste dessa lagar men av vad jag minns så får du köra på inhägnat område dit allmänheten inte har tillträde.

Om du förser din väg med en låst bom och staket så är det nog inga problem.
Citera
Medlem
Nej, området måste vara avspärrat och inhägnat för att du ska få köra en bil utan att ha körkort.
Citera
Medlem
KnaeckeHaexans avatar
Läs inlägg #9 och #11 - > https://www.flashback.org/t551721
Citera
Medlem
Datseyks avatar
Nope, det är olagligt som tidigare skrivet.
Citera
2013-03-03, 15:42
Medlem
Drfedeis avatar
Japp det får du om du övningskör Så ni andra kan hålla käften om ni inte kunde se att han ville övningsköra, så jävla självklart det kan bli
Citera
2013-03-03, 15:43
Medlem
Jag jobbade med att städa bussar en gång i tiden, och då var jag tvungen att flytta på dem då och då. Det var dock inhägnat område så det är inte helt jämförbart.

Citat:
Ursprungligen postat av Heroinepupils
Det är ju alltså ens privata väg, vilket betyder att ingen annan än en själv får använda den vägen, då utgör man väl ingen fara för samhället för om nån annan bil kör in där och man krockar med den bilen utan körkort, så blir de väl inte dens fel som äger vägen? Då har ju den andra föraren gjort fel genom att köra in i nåns privata väg.
Bara för att någon kör på en väg där han inte får köra betyder det inte att man får köra på den personen.
Citera
2013-03-03, 15:44
Medlem
Heroinepupilss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drfedei
Japp det får du om du övningskör Så ni andra kan hålla käften om ni inte kunde se att han ville övningsköra, så jävla självklart det kan bli

Jag övningkör inte, eller de kanske räknas som att övningköra? hmm
Citera
2013-03-03, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drfedei
Öh va? Övningsköra får han även göra på motorvägar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in