2024-04-10, 12:53
Medlem
kaktusplastiks avatar
Det är nästan lite old school-Sandra nu! Kul tycker jag. Så trött på "sen vilade vi hemma"-content.

Extremt nyfiken på hennes musikprojekt som väl skulle släppas nu under april.
Citera
2024-04-10, 15:40
Medlem
DerStiefelknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Det är nästan lite old school-Sandra nu! Kul tycker jag. Så trött på "sen vilade vi hemma"-content.

Men verkligen! Känns som att hon lever ut så mycket mer i barnfria (bar)miljöer där hon får fokusera på att dricka vin med nån tjejkompis, klä upp sig och leva dekadent ā la gammal Sandrastil, typ 2008–2013, samt porträttera storstaden som på den gamla goda tiden.

Plötsligt kan även jag föreställa mig en tillvaro där inte Björn finns, utan hon i stället förälskar sig i nån annan bildskön, lite mystisk men framför allt fager och ung man som jobbar inom media.

Det känns som att slentriantillvaron hemma i Gamla stan går på stiltje sedan länge. Var och varannan bild hon postar förmedlar en väldigt trött känsla. Småbarnslivet passar inte hennes image för fem öre.
Citera
2024-04-12, 06:45
Medlem
Citat:

Håller med! Jag älskade bloggen under tiden hon bodde i nyc!
Citera
2024-04-13, 05:47
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerStiefelknecht
Det känns som att slentriantillvaron hemma i Gamla stan går på stiltje sedan länge. Var och varannan bild hon postar förmedlar en väldigt trött känsla. Småbarnslivet passar inte hennes image för fem öre.

Håller med. Och då har hon ändå varit på två otroliga semestrar i år, vilket väl borde liva upp saker. På en paradisö och i Frankrike. Men det var samma uttråkade rapporterande från båda platserna. ”Vi åt X, vi gick Y, det var gott, det var fint, bolla, vila, hejdå”.

Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Håller med! Jag älskade bloggen under tiden hon bodde i nyc!

Ja nu kommer jag ihåg varför jag började läsa hennes blogg från första början. Hon skriver med känsla igen! De roliga formuleringarna är tillbaka och så vidare. Tyckte dagens bokrecension var hennes bästa på länge.
Citera
2024-04-13, 07:49
Medlem
Citat:
Håller med. Och då har hon ändå varit på två otroliga semestrar i år, vilket väl borde liva upp saker. På en paradisö och i Frankrike. Men det var samma uttråkade rapporterande från båda platserna. ”Vi åt X, vi gick Y, det var gott, det var fint, bolla, vila, hejdå”.

Ja nu kommer jag ihåg varför jag började läsa hennes blogg från första början. Hon skriver med känsla igen! De roliga formuleringarna är tillbaka och så vidare. Tyckte dagens bokrecension var hennes bästa på länge.

Jag håller med alla ovanstående. Kan det vara så att de har gjort slut? Hon verkar så mycket gladare, dock hintar hon om hjärtesorg i dagens inlägg.
Citera
2024-04-13, 08:46
Medlem
minopoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Jag håller med alla ovanstående. Kan det vara så att de har gjort slut? Hon verkar så mycket gladare, dock hintar hon om hjärtesorg i dagens inlägg.

Texten handlar ju om när när hon bodde i NY och Ludvig gjort slut, och att romanen påminde om den perioden. Är inget som hintar om någon nuvarande hjärtesorg
Citera
2024-04-13, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minopolis
Texten handlar ju om när när hon bodde i NY och Ludvig gjort slut, och att romanen påminde om den perioden. Är inget som hintar om någon nuvarande hjärtesorg

Skrev hon inte att hon läser sorgliga böcker i sorgliga perioder? Jag fattar att texten var gammal men anledningen till att hon tog upp den kan ju vara ny.
Citera
2024-04-13, 14:41
Medlem
minopoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Skrev hon inte att hon läser sorgliga böcker i sorgliga perioder? Jag fattar att texten var gammal men anledningen till att hon tog upp den kan ju vara ny.

Oj, missade det!

"När jag är olycklig vill jag läsa om andra som är olyckliga."

Klart man blir nyfiken, men kanske det har att göra med hennes vän som fortfarande är försvunnen?
Citera
2024-04-13, 16:46
Medlem
Har ni varit inne och läst tråden om Jakob på Flashback?

(FB) 37-årige Jacob försvunnen i Stockholm – sågs senast i Gamla stan (2024-03-14)
Citera
2024-04-13, 16:58
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minopolis
Oj, missade det!
"När jag är olycklig vill jag läsa om andra som är olyckliga."
Klart man blir nyfiken, men kanske det har att göra med hennes vän som fortfarande är försvunnen?

Hon skrev ju bara om ett citat från boken som hon skulle haft på en tröja när hon var 25 år och olycklig samt att hon inte är olycklig nu:
"Kanske hade jag haft större behållning av boken om jag läst den som olycklig."
Citera
2024-04-13, 18:30
Medlem
DerStiefelknechts avatar
Inte olycklig nu enligt kommentarsfältet i alla fall där hon just kommenterade någon annan som trodde det. Hon verkar ha hyllat sin pojkväns utseende när de var ute häromkvällen (vilket man iofs kan göra oavsett om de sen gör slut, men tycker inte något direkt tyder på det just nu – eller?)
Citera
2024-04-14, 09:03
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerStiefelknecht
Inte olycklig nu enligt kommentarsfältet i alla fall där hon just kommenterade någon annan som trodde det. Hon verkar ha hyllat sin pojkväns utseende när de var ute häromkvällen (vilket man iofs kan göra oavsett om de sen gör slut, men tycker inte något direkt tyder på det just nu – eller?)

Nej det tror jag inte de gjort. Hon har pratat flera gånger om att de bestämt att oavsett omständigheter inte separera innan Didrik är… ja vad det nu var. 4 år kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in