2024-03-09, 11:02
Medlem
Eftersom alla PK kändisar och influencers åker och åker utan flygskam borde någon starta tråden om kändisars flygvanor. Svenssons är numera belagda med flygskatt.
Citera
2024-03-09, 14:30
Medlem
Idag på bloggen: "På lördagen var jag rätt bakis på ett ovärdigt sätt. Hade ändå gått hem vid halv elva.
Didrik och Björn lekte ute på dagen och jag och Didrik lekte i hans rum på eftermiddagen. Jisses vad tråkigt det är att köra runt med bilar alltså, känns som om själen sugs ut ur en av tristess. Tur att han är söt."

Jag tror faktiskt hon skriver såhär enbart för att reta upp följare/flashback för att få mer besök på bloggen (= mer cash till henne). Antingen det eller så är hon bränd på riktigt.
Citera
2024-03-09, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
Idag på bloggen: "På lördagen var jag rätt bakis på ett ovärdigt sätt. Hade ändå gått hem vid halv elva.
Didrik och Björn lekte ute på dagen och jag och Didrik lekte i hans rum på eftermiddagen. Jisses vad tråkigt det är att köra runt med bilar alltså, känns som om själen sugs ut ur en av tristess. Tur att han är söt."

Jag tror faktiskt hon skriver såhär enbart för att reta upp följare/flashback för att få mer besök på bloggen (= mer cash till henne). Antingen det eller så är hon bränd på riktigt.

Jag tror hon skriver det för att "edgy" är det nya "quirky". Hela hennes offentliga inställning till föräldraskapet känns väldigt mycket som att hon bara vill verka coolare och mer edgy än andra "vanliga" föräldrar.
Citera
2024-03-13, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa

Ha det låter verkligen som om hon vill provocera. Så sorglig att hon inte fattar hur patetiskt det är
Citera
2024-03-13, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Ha det låter verkligen som om hon vill provocera. Så sorglig att hon inte fattar hur patetiskt det är

Men är det så provocerande då? I de föräldrakretsar jag rör mig i (både irl och på nätet) är det verkligen snarare en regel än ett undantag att man tycker det är tråkigt med sånt. Folk vill hellre göra saker med sina barn, typ baka eller spela fotboll, än att leka fantasilekar eller köra med bilar på golvet.

Men för att ta upp något jag blir provocerad av: att låta ett barn växa upp i innerstan och till råga på allt i Gamla stan. Fy så begränsande att aldrig kunna låta barnet springa fritt och låta honom liksom kunna härja omkring utan att behöva förhålla sig till andra. Och jag gissar att han måste gå på en oerhört homogen förskola. Usch usch usch. Tycker synd om innerstadsbarn.
Citera
2024-03-13, 20:58
Medlem
flygarnss avatar
För att hävda att hon festar så otroligt sällan numera är det så kul att varje vecka ändå har minst ett festinlägg med följande "var så fruktansvärt bakfull"-inlägg dagen efter haha.
Citera
2024-03-13, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Men är det så provocerande då? I de föräldrakretsar jag rör mig i (både irl och på nätet) är det verkligen snarare en regel än ett undantag att man tycker det är tråkigt med sånt. Folk vill hellre göra saker med sina barn, typ baka eller spela fotboll, än att leka fantasilekar eller köra med bilar på golvet.

Men för att ta upp något jag blir provocerad av: att låta ett barn växa upp i innerstan och till råga på allt i Gamla stan. Fy så begränsande att aldrig kunna låta barnet springa fritt och låta honom liksom kunna härja omkring utan att behöva förhålla sig till andra. Och jag gissar att han måste gå på en oerhört homogen förskola. Usch usch usch. Tycker synd om innerstadsbarn.
Deras son är ju en prins. I Gamla Stan föds prinsar, eller vad pappa Björn nu skrev i sin krönika. Skämt åsido, misstänker att mormodern tar pojken på aktivitet en gång i veckan just därför. Jag skulle nog kanske heller inte vilja bo just där med barn men samtidigt är det ju trevligt att stadsdelarna lever.
Citera
2024-03-15, 07:22
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Bilden på Sandra och Elsa i senaste blogginlägget är kanske det töntigaste jag har sett. De mååååste sluta posera som de gjorde när de var 22, det är direkt pinsamt.
Citera
2024-03-16, 07:31
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tistelfeber
Jag tycker att Sandra är smart, kul och söt, lite pretto, men helt ok. Vad jag dock inte fattar, verkligen inte kan förstå, är vad hon gör med Björn! Han är lat, omanlig och osmart. Åker runt på en elsparkcykel och fotar sin mat. Krönikan om hans brist på flygskam var liksom spiken i kistan. Är Sandra på allvar attraherad? Jag misstänker att hon ser honom som en kock och barnvakt och planerar att träffa nån annan när D är större.
Jag tror Björn är den motsats till exen som Sandra behövde efter att ha blivit krossad av Ludde och trekantskillen. Han är otroligt "safe" och ofarlig liksom. Sandra har alltid älskat sina snubbar mer än vad de älskat henne men med Björn så är rollerna ombytta. Precis vad hon behövde för några år sedan! Dock lär han aldrig kunna hålla kvar henne i längden. Hon är för förtjust i att flirta, festa och vara nykär.
Jag tror inte de håller så länge till och när det är över kommer Björn att lida som fan medan Sandra kommer ha 1-2 partyår och träffa någon intellektuell och sexig Sigge Eklund-typ när hon är redo för en relation igen.
Citera
2024-03-16, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
.
Ja håller med, och tänk efter själva - hur många minns själva sina föräldrar leka med bilar/dockor/lego MED en när man va liten? Låt ungen köra sina bilar, själv eller med en kompis. Baka etc är väl naturligare att göra tillsammans med sitt barn. Sandra har nog missuppfattat att en bra förälder måste leka barnens lekar, inte konstigt att hon känner sig uttråkad om hon tror att det är att vara förälder.
Citera
2024-03-18, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Ja håller med, och tänk efter själva - hur många minns själva sina föräldrar leka med bilar/dockor/lego MED en när man va liten? Låt ungen köra sina bilar, själv eller med en kompis. Baka etc är väl naturligare att göra tillsammans med sitt barn. Sandra har nog missuppfattat att en bra förälder måste leka barnens lekar, inte konstigt att hon känner sig uttråkad om hon tror att det är att vara förälder.

Jag skulle nog säga att man behöver leka med sina barn, det beror ju såklart på barnets ålder hur mycket/ofta och på vilket sätt men det behövs för att främja relationen och samspelet. Om barnet vi dessutom inte har syskon blir det ju ännu viktigare. Sen ” ska” väl barn kunna ha lite tråkigt eller leka självständigt när de kommer upp i ålder men ser inget konstigt med att hon leker hans lekar med honom. Föräldrar gjorde nog detta i mindre utsträckning ”förr” vilket är beklagligt.
Citera
2024-03-18, 08:09
Medlem
Dagens inlägg- hon nästan klappar sig lite på axeln för att hon inte vill eller orkar ligga svettigt bakis en hel dag nu när hon har barn. Hahah stackars människa! Är hon så svartvit i sitt tänkande? Antingen inget eget liv alls eller karatefylla och behov av att träffa vänner flera ggr i veckan. Hon kan väl dricka lite mindre när hon går ut? Det är ju ganska ”många vin” som resulterar i den typen av bakfylla. Nån träff kvällstid med vänner nån gång varannan vecka och något färre glas vin så är problemet löst! Och så kan ju egentid vara tid som inte innebär alkohol, finns ju annat hon kan göra med kompisarna (också).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in