2023-05-24, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marg0t
Samtidigt, hur dum i huvudet är man om man skriver så på någons blogg? Det finns en Flashbacktråd - den här! - där folk kan skriva och diskutera allt hejvilt, vad har man för behov att skriva direkt till bloggaren för att kritisera hennes barns frisyr? Fattar verkligen att man hänger ur den personen, tror det är svårt att behålla lugnet när det involverar ens barn. Menar såklart inte att det är rätt, men nog fan är det just där det brister såklart.

Absolut, väldigt märklig och onödig kommentar men ändå ganska ”oskyldig”. Finns ju värre saker att kritisera, hon får definitivt värre kommentarer än så som hon väljer att inte ens publicera för att det är för känsligt. Här vill ju Sandra bara jävlas och starta mobbingdrev mot en ensam följare. Inte första gången tyvärr. Lär hon inte av sina misstag? Att gång på gång behöva ta bort sina kommentarer när hon insett vad hon gjort känns labilt och pinsamt.
Citera
2023-05-24, 12:24
Medlem
Stroganovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverglitter
Jag tyckte mjukglass var gott när jag var liten. Sedan dess har smakerna utvecklats. Jag föredrar bättre kvalitet , bättre råvaror och mer spännande smaker. Gelato är fantastiskt gott, italienare kan sin glass!

Nej men oj vad duktig du är som har så vuxna smaklökar! Stackars den omogna smakpöbeln som fortfarande uppskattar en god mjukglass
Citera
2023-05-24, 12:26
Medlem
Stroganovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omidag
Korta reflektioner kring dagens inlägg:

1. Didrik blir ledsen och sätter sig i ett hörn efter att 10-åriga pojkar varit taskiga på lekplats - Sandra tar då bild på honom istället för att springa fram och trösta? Visst, det kan gå snabbt att ta en bild (kanske någon invänder), men är det så lämpligt oavsett att hela internet ska se när han sitter och är ledsen?

2. Sista meningen i "Gud, vad jag har gått på många event de senaste veckorna? You do you Sandra." Vad menar hon? Vet hon inte vad "you do you" betyder? Hon går ju aldrig på event normalt vilket hon också sagt inte är hennes grej. Eller så bara hasplar hon ur sig något utan eftertanke vilket inte är helt ovanligt, trots att man tycker motsatsen borde råda när man jobbar som skribent. Eller var det ironi? Känns lite långsökt men möjligt. Och sen att hon skriver "egna" istället för "eget" är så pinsamt..

Kan va så att jag förstorar upp småsaker nu pga på dåligt humör : )

1. Kan tycka att det är osmakligt att fotografera barn som är ledsna. Men, du tror inte att hon redan varit framme och tröstat? Och att barnet sedan valde att sitta kvar?

2. Vet du vad "you do you" betyder? Vad menar du skulle vara fel med det uttrycket i den kontexten?
Citera
2023-05-24, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stroganov
1. Kan tycka att det är osmakligt att fotografera barn som är ledsna. Men, du tror inte att hon redan varit framme och tröstat? Och att barnet sedan valde att sitta kvar?

2. Vet du vad "you do you" betyder? Vad menar du skulle vara fel med det uttrycket i den kontexten?

Men varför om hon varit framme och tröstat går hon sen därifrån och ställer sig typ 20 meter bort och fotar. Hade mitt barn blivit rädd och ledset och gömt sig hade jag inte arrangerat någon cool bild för mina bloggläsare. Utan lyft upp hen och tagit hen med till någon annan mer trygg plats. Som väl då är var som helst på denna lekplats nära sin mamma.

Hon hade väl kunnat skriva den texten om de stökiga 10åringarna och bara använda bilden i lekstugan.
Tycker Didrik känns väldigt utlämnad på bilden vid lådan. Känns inte helt okej.
Citera
2023-05-24, 16:55
Medlem
Stroganovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigpink
Men varför om hon varit framme och tröstat går hon sen därifrån och ställer sig typ 20 meter bort och fotar. Hade mitt barn blivit rädd och ledset och gömt sig hade jag inte arrangerat någon cool bild för mina bloggläsare. Utan lyft upp hen och tagit hen med till någon annan mer trygg plats. Som väl då är var som helst på denna lekplats nära sin mamma.

Hon hade väl kunnat skriva den texten om de stökiga 10åringarna och bara använda bilden i lekstugan.
Tycker Didrik känns väldigt utlämnad på bilden vid lådan. Känns inte helt okej.

Nej jag tycker också det är fel att över huvud taget fotografera människor som är aktivt ledsna/upprörda. Om vi ska snälltolka Sandra så kan ju bilden vara tagen senare, när det redan hade gått över och han bara satt där ändå.
Citera
2023-05-24, 18:00
Medlem
Hon har alltså köpt sandaler för 16 tusen.
Citera
2023-05-24, 18:37
Medlem
Det är illa. Illa är det också hennes att hennes allierade i kommentarsfältet inte tycker det är något konstigt alls.
Citera
2023-05-24, 19:38
Medlem
Ogdens avatar
Okej men det här har jag aldrig förstått: varför blir folk alltid så extremt butthurt av att hon köper saker för mycket pengar? Vad rör det mig och min ekonomi? Jag har absolut inte råd att köpa skor för 16k nu, och jag tycker det är en orimlig summa att lägga på skor, men jag + partner har plöjt ner betydligt mer än så i vårt gemensamma intresse som SB absolut inte skulle vilja lägga en krona på. Alla gör väl vad de vill med sina pengar? Fattar inte denna krigsstämning som alltid blir. Kommer det alltid som en överraskning att hon har mer pengar än medelsvensson?
Senast redigerad av Ogden 2023-05-24 kl. 19:40.
Citera
2023-05-24, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Okej men det här har jag aldrig förstått: varför blir folk alltid så extremt butthurt av att hon köper saker för mycket pengar? Vad rör det mig och min ekonomi? Jag har absolut inte råd att köpa skor för 16k nu, och jag tycker det är en orimlig summa att lägga på skor, men jag + partner har plöjt ner betydligt mer än så i vårt gemensamma intresse som SB absolut inte skulle vilja lägga en krona på. Alla gör väl vad de vill med sina pengar? Fattar inte denna krigsstämning som alltid blir. Kommer det alltid som en överraskning att hon har mer pengar än medelsvensson?

Förstår inte heller! Hon lägger ju inte överdrivet mycket pengar på andra saker, förutom alkohol och middagar på resturang som verkar vara prio. Bor trångt, inte så mycket shopping till hemmet eller barnet. Hon skriver aldrig om några salongsbehandlignar eller dylikt förutom frisören. Än sen om hon köper ett par skor för 16 lax
Citera
2023-05-24, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Förstår inte heller! Hon lägger ju inte överdrivet mycket pengar på andra saker, förutom alkohol och middagar på resturang som verkar vara prio. Bor trångt, inte så mycket shopping till hemmet eller barnet. Hon skriver aldrig om några salongsbehandlignar eller dylikt förutom frisören. Än sen om hon köper ett par skor för 16 lax
Jag tror absolut Sandra gör skönhetsbehandlingar+botox, hon skriver bara inte om det. Men jag bryr mig verkligen inte om hon köper skor från Chanel. För mig har det alltid varit underförstått i hennes blogg att hon spiller pengar då och då på lyxkonsumtion och att hon stålarna till det.
Citera
2023-05-25, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Jag tror absolut Sandra gör skönhetsbehandlingar+botox, hon skriver bara inte om det. Men jag bryr mig verkligen inte om hon köper skor från Chanel. För mig har det alltid varit underförstått i hennes blogg att hon spiller pengar då och då på lyxkonsumtion och att hon stålarna till det.

Ja jag tror också det, hon vill nog inte kännas vid det. Men jag tänkte på typ ansiktsbehandlingar, nån massage etc, saker hon skulle kunna skriva om i bloggen som ger trevlig innehåll (och som hon inte behöver dölja) men det är väldigt lite sånt.
Citera
2023-05-25, 15:23
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Detta förstår jag inte heller. Det påverkar ingen annan och är väl bättre än att beställa 100 plagg från Shein eller shoppa på Dollar Store 4 ggr/vecka som vissa andra influencers gör? Jag vill ändå hävda att Sandra konsumerar smart. Hon använder sina plagg i flera år och tar väl hand om dem. Inget slit-och-släng. DÅ hade det varit illa med plagg/skor för över 10 000 kr.

Lovisa Worge köpte väl en Birkin-väska för över 100 000 kr (sic) nyligen? Där snackar vi väl ändå lite mer överdriven summa än 16 000 kr? Fast även då tycker jag, varför ska det uppröra någon som inte har delad ekonomi med dessa tjejer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in