2023-05-23, 17:27
  #3661
Medlem
kaktusplastiks avatar
Oj nu bröt hon mot GDPR, hängde ut en läsare med namn och adress i kommentarsfältet.

Visserligen en otrevlig typ men man måste kunna hålla sig över sånt där. Eller så får man byta jobb.
Citera
2023-05-23, 17:30
  #3662
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverglitter
Jag tyckte mjukglass var gott när jag var liten. Sedan dess har smakerna utvecklats. Jag föredrar bättre kvalitet , bättre råvaror och mer spännande smaker. Gelato är fantastiskt gott, italienare kan sin glass!

Absolut! Men att kritisera henne för sin glassmak är väl inte väl löjligt (tycker till och med jag) haha 😎
Citera
2023-05-23, 17:32
  #3663
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Oj nu bröt hon mot GDPR, hängde ut en läsare med namn och adress i kommentarsfältet.

Visserligen en otrevlig typ men man måste kunna hålla sig över sånt där. Eller så får man byta jobb.

Oj det var lågt. Elakt, ointelligent och väldigt oprofessionellt.
Citera
2023-05-23, 17:36
  #3664
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omidag
Korta reflektioner kring dagens inlägg:

1. Didrik blir ledsen och sätter sig i ett hörn efter att 10-åriga pojkar varit taskiga på lekplats - Sandra tar då bild på honom istället för att springa fram och trösta? Visst, det kan gå snabbt att ta en bild (kanske någon invänder), men är det så lämpligt oavsett att hela internet ska se när han sitter och är ledsen?

2. Sista meningen i "Gud, vad jag har gått på många event de senaste veckorna? You do you Sandra." Vad menar hon? Vet hon inte vad "you do you" betyder? Hon går ju aldrig på event normalt vilket hon också sagt inte är hennes grej. Eller så bara hasplar hon ur sig något utan eftertanke vilket inte är helt ovanligt, trots att man tycker motsatsen borde råda när man jobbar som skribent. Eller var det ironi? Känns lite långsökt men möjligt. Och sen att hon skriver "egna" istället för "eget" är så pinsamt..

Kan va så att jag förstorar upp småsaker nu pga på dåligt humör : )

Ja det med 10-åringarna vad konstigt. Men jag reagerade även på att 10 åringar skulle vara elaka mot en 1,5 åring. Barn som är så stora är ju nästan alltid snälla och försiktiga mot så pass små barn, särskilt främlingar. Har hon svårt att bedöma ålder? Eller överdrev hon åldern för att det skulle låta värre? Låter snarare som om typ barn i 3-5 års åldern skulle kunna vara lite buffliga mot 1,5 åringar. Låter som en av hennes små lögner som hon inte inser är orimliga. Dock illa och hemskt och de verkligen var 10.
Citera
2023-05-23, 17:57
  #3665
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Oj nu bröt hon mot GDPR, hängde ut en läsare med namn och adress i kommentarsfältet.

Visserligen en otrevlig typ men man måste kunna hålla sig över sånt där. Eller så får man byta jobb.

Nja fast SÅ otrevlig var inte den kommentaren. Hon skrev bara att det var fult med långt hår på små barn. Inte okej att hänga ut läsare sådär tycker jag. Hon behöver ju inte godkänna kommentaren.
Citera
2023-05-23, 19:32
  #3666
Medlem
Hela bloggen är så oerhört deppig och har varit de senaste åren, i stort sett sedan graviditeten avslöjades. Höll först tummarna för att bloggen inte skulle förändras till mammablogg, men det sket ju sig direkt. Höll sedan tummarna för att bloggen skulle hålla kvalitet trots eventuell mammablogganda, men det sket ju sig ännu grövre. Mest av allt är jag nog besviken efter att ha följt Sandra i typ ett och ett halv decennium, hon kan bättre än så här. Är ärligt talat (fast det låter ju konstigt eftersom jag inte känner henne personligen) orolig för henne, hon känns allvarligt deprimerad och utan livslust.
Citera
2023-05-23, 19:57
  #3667
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Nja fast SÅ otrevlig var inte den kommentaren. Hon skrev bara att det var fult med långt hår på små barn. Inte okej att hänga ut läsare sådär tycker jag. Hon behöver ju inte godkänna kommentaren.

Verkligen inte okej att hänga ut läsare. Det verkar hon ha insett nu och raderat sin kommentar. Är ju dock inte första gången Sandra gör så här. Känns labilt.
Citera
2023-05-23, 20:59
  #3668
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunkkidcatholic
Hela bloggen är så oerhört deppig och har varit de senaste åren, i stort sett sedan graviditeten avslöjades. Höll först tummarna för att bloggen inte skulle förändras till mammablogg, men det sket ju sig direkt. Höll sedan tummarna för att bloggen skulle hålla kvalitet trots eventuell mammablogganda, men det sket ju sig ännu grövre. Mest av allt är jag nog besviken efter att ha följt Sandra i typ ett och ett halv decennium, hon kan bättre än så här. Är ärligt talat (fast det låter ju konstigt eftersom jag inte känner henne personligen) orolig för henne, hon känns allvarligt deprimerad och utan livslust.

Håller med. Blir nästan deppig bara av att läsa den. Kan det vara någon förlossningsdepression som sitter i? Fast hon får ju både medicin och går till psykolog.. tycker synd om henne. Det ÄR en omställning att få barn, och jag mådde också rätt dåligt ett tag pga sömnbrist och att kroppen förändrades osv. Men jag slapp i alla fall blogga om det.
Citera
2023-05-24, 00:22
  #3669
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Oj nu bröt hon mot GDPR, hängde ut en läsare med namn och adress i kommentarsfältet.

Visserligen en otrevlig typ men man måste kunna hålla sig över sånt där. Eller så får man byta jobb.
Vad skrev hon då? Antar att det var svar på kommentaren "det är jättefult" angående långt hår på barn/småpojkar?
Citera
2023-05-24, 01:43
  #3670
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Håller med. Blir nästan deppig bara av att läsa den. Kan det vara någon förlossningsdepression som sitter i? Fast hon får ju både medicin och går till psykolog.. tycker synd om henne. Det ÄR en omställning att få barn, och jag mådde också rätt dåligt ett tag pga sömnbrist och att kroppen förändrades osv. Men jag slapp i alla fall blogga om det.
Har du så mycket stöd och back-up i form av sambo, en nära och stor familj samt vänner och din uppgift är att blogga så tycker åtminstone inte jag synd om dig! Lyxproblem much? The big 40 närmar sig med stormsteg och vissa har jäkligt svårt att hantera det. Sandra ser tråkig ut, verkar tycks att allt är tråkigt plus att hon verkar ha svårt att hitta en stil som passar henne nu och framöver? Det ligger som en tjock grå och våt yllefilt över bloggen och bilderna.
Citera
2023-05-24, 05:44
  #3671
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Vad skrev hon då? Antar att det var svar på kommentaren "det är jättefult" angående långt hår på barn/småpojkar?

Ja precis. Vill inte skriva ut namnet (för hur vet vi ens att det är rätt person?) men hon skrev: ”okej [för-. mellan- och efternamn] i Mariefred som alltid kommenterar med så trevlig ton”.
Citera
2023-05-24, 09:51
  #3672
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Ja precis. Vill inte skriva ut namnet (för hur vet vi ens att det är rätt person?) men hon skrev: ”okej [för-. mellan- och efternamn] i Mariefred som alltid kommenterar med så trevlig ton”.

Samtidigt, hur dum i huvudet är man om man skriver så på någons blogg? Det finns en Flashbacktråd - den här! - där folk kan skriva och diskutera allt hejvilt, vad har man för behov att skriva direkt till bloggaren för att kritisera hennes barns frisyr? Fattar verkligen att man hänger ur den personen, tror det är svårt att behålla lugnet när det involverar ens barn. Menar såklart inte att det är rätt, men nog fan är det just där det brister såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in