2023-03-28, 07:51
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Men gode tid! Det här har verkligen utvecklats till en förfärligt elak mobbartråd! Om någon har slagits (vilket en rodnad på ett foto på intet sätt styrker!) så är det väl mest troligt barnet, de vevar ju med lemmarna åt alla håll i den åldern.
Jag håller med. Denna tråden har blivit helt galen den senaste tiden. "Björn slår Sandra och Sandra söp som en riktig A-lagare medan hon var gravid"... Så fruktansvärt löjligt. Saknar tiden när skvallret var mer verklighetsförankrat.

Med det sagt, framgår det någonstans hur mycket Sandra drack på den där "avskedsfesten"? Ja enligt alla moraltanter är det förkastligt att dricka ens en halv klunk vin, men jag tycker iaf det är viss skillnad på ett enstaka glas vin och att hinka i sig tequila.
Citera
2023-03-28, 08:00
Medlem
Hamsterbolls avatar
Nu får ni ge er. En blåtira ser inte ut sådär.

Och nästan alla som dricker vin, drack vin även innan de testade sig och fick plus. En del oavsiktligt, men en del för att de ville festa till det innan 9 månaders nykterhet och ett helt liv med barn. Chilla, hennes barn tog ingen skada av det.

Och om hon smuttade på lite champagne under graviditeten var inte det heller något som skadade barnet. Det är alkohol i filmjölk med.
Citera
2023-03-28, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Jag håller med. Denna tråden har blivit helt galen den senaste tiden. "Björn slår Sandra och Sandra söp som en riktig A-lagare medan hon var gravid"... Så fruktansvärt löjligt. Saknar tiden när skvallret var mer verklighetsförankrat.

Med det sagt, framgår det någonstans hur mycket Sandra drack på den där "avskedsfesten"? Ja enligt alla moraltanter är det förkastligt att dricka ens en halv klunk vin, men jag tycker iaf det är viss skillnad på ett enstaka glas vin och att hinka i sig tequila.

Hon skriver om festen ” Och nej ja vet, inte helt ok att ha fest när man anar, men tänk, det gick bra ändå. Och det var kul!!”, vilket jag tolkar som att hon söp sig full. Om man bara tog en smutt vin, varför skulle det isf vara ”inte okej” att ha fest bara för man är gravid? Tolkar det som att hon drack mer än man borde som gravid.
Citera
2023-03-28, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

Och nästan alla som dricker vin, drack vin även innan de testade sig och fick plus. En del oavsiktligt, men en del för att de ville festa till det innan 9 månaders nykterhet och ett helt liv med barn. Chilla, hennes barn tog ingen skada av det.

Och om hon smuttade på lite champagne under graviditeten var inte det heller något som skadade barnet. Det är alkohol i filmjölk med.
Håller med, MEN, angående filmjölk och champagne är det ju en jävla skillnad. Fil innehåller typ 0,01% och bubbel kan ligga på närmare 14%. Även bara en enstaka mun bubbel är som att sleva i sig många liter fil. Ej jämförbart.
Citera
2023-03-28, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

Det får stå för dig. Konstig kommentar. Konstigt att jämföra att råka dricka en liten mängd vin innan man vet och att medvetet festa och dra ut på att göra gravtest flera veckor. Men absolut, tur att det gick så bra för dig och Sandra och alla de som valt att ta risken medvetet.
Citera
2023-03-28, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi

Det kan ju ingen mer än Sandra själv veta. Det är ju inte så att hon redovisar antal glas haha. Men på hennes text framgår det ju väldigt tydligt att det var en ansenlig mängd och enligt hennes mått lär det ju inte innebära några få glas. Sen om det var en flaska vin eller mer vet vi ju inte. Om hon kallar det fest är det lika med fylla.

Undrar just om Björn visste om att hon kunde vara gravid vid denna tid? Troligen inte, kul att höra i efterhand att hon misstänkte att hon var gravid i flera veckor och då bjöd in till en fest som hon i hemlighet kallade ”avskedsfest”. Fräscht. De kan ju inte ha känt varandra särskilt väl när hon blev gravid, plötsligt märker han att mamman till hans barn har lite andra värderingar än gemene man när det kommer till alkohol. Vilken miss.
Citera
2023-03-28, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Hon skriver om festen ” Och nej ja vet, inte helt ok att ha fest när man anar, men tänk, det gick bra ändå. Och det var kul!!”, vilket jag tolkar som att hon söp sig full. Om man bara tog en smutt vin, varför skulle det isf vara ”inte okej” att ha fest bara för man är gravid? Tolkar det som att hon drack mer än man borde som gravid.

Så hemsk att läsa att hon skriver så, ”det gick bra ändå”. Förstår inte hur hon inte nojade över det hon gjort? Nu var det ju medvetet men ändå. Om en sån sak sker av misstag är väl en sak men hur kunde hon njuta av festen när hon visste att hon troligen var gravid? ”Det var kul”
Citera
2023-03-28, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Så hemsk att läsa att hon skriver så, ”det gick bra ändå”. Förstår inte hur hon inte nojade över det hon gjort? Nu var det ju medvetet men ändå. Om en sån sak sker av misstag är väl en sak men hur kunde hon njuta av festen när hon visste att hon troligen var gravid? ”Det var kul”
Som sagt, hon är omogen. Hoppas hon fattar nu i efterhand att det var korkat gjort.
Citera
2023-03-28, 09:17
Medlem
Citat:
Men gode tid! Det här har verkligen utvecklats till en förfärligt elak mobbartråd! Om någon har slagits (vilket en rodnad på ett foto på intet sätt styrker!) så är det väl mest troligt barnet, de vevar ju med lemmarna åt alla håll i den åldern.

Haha folk insinuerade ju det? Det var också därför jag skrev att det INTE VAR TROLIGT. Läs ordentligt
Citera
2023-03-28, 09:19
Medlem
Citat:

PS den enda som är mobbare är Sandra själv.
Citera
2023-03-28, 11:55
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bataclan
Man måste alltså blanda lite ris med mycket ros för att få kritisera? Jag förstår. Tack för att du lär upp oss i konsten att korrekt framföra personliga åsikter.

Nej, men man får väl bemöta dina ganska långsökta slutsater om hur trist hon är i sängen för att hon gillar fil och havrefras eller att hon ser sin son som en accessoar för att hon gillar att matcha, et c?

Citat:
Ursprungligen postat av rainjules
Var på IG ser du det? Har kollat Sandras, Björns och Pontus instagram men inte sett några cigg..

Jag stämmer också in i kören som tycker att SB beter sig väldigt omoget. Denna charmen för ungdoomen, festandet, rökandet, "hånglandet med fräkniga pojkar", att knappt täcka rumpan. Och ärligt talat, känner bara en sorg och förvåning i att hon tog en sista alkoholkväll (med MYCKET alkohol, inget litet glas vin) när hon misstänkte att hon var gravid. Forskning har visat att även små mängder alkohol kan skada ett foster. Skador man inte märker av direkt vid födseln, men som kan visa sig senare i NPF-diagnoser t.ex. Så fruktansvärt omoget. Borde räknas som barnmisshandel. Att hon också inte alls skäms för det? Hon verkar ha en stolthet i att vara en sån förälder som inte riktigt bryr sig. Varför skaffar man ens barn om man inte vill vara förälder.

Citat:

Exakt, reagerar på att hon tror att hon redan nu kan avgöra att det gick bra.
Många alkoholrelaterade skador börjar framför allt synas när barnet början skolan och har problem som aggression, impulsivitet, svårt med socialt samspel och så kallade ”inlärningssvårigheter”.
Sen tror jag inte att att bli full första månaden påverkar så mycket (många vet inte ens om att de är gravida då, inte för att den okunskapen skulle hindra fosterskador om det nu är skadligt, förstås), men fattar inte att man vill chansa.
Citera
2023-03-28, 12:20
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Det är ju din tolkning bara. "Inte helt okej att ha fest" kan lika gärna syfta på att vissa tycker att man inte får dricka minsta smutt när man misstänker graviditet. Kollar man runt på nätet tycker många att kvinnor som försöker bli gravida inte ska dricka längre för TÄNK OM man är 1 dag gravid och dricker lite vin. 🙄 Jaja jag tycker denna diskussion har pågått alldeles för länge och att det blivit en höna av en fjäder nu. Det är bara Sandra som vet vad och hur mycket hon drack och åt när hon var gravid och det känns lönlöst att snoka runt i det, särskilt som det hände för över 2 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in