2023-02-14, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Poppar popcorn för att läsa de kommande 1000 kommentarerna om inläggets rubrik och huruvida man får säga dagis eller inte

Hahaha. Klart man får säga dagis!
Citera
2023-02-14, 08:41
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Om inte någon i den här tråden snart börjar gasta om att Sandra är en kass morsa för att Didrik gråter när hon lämnar på förskolan så blir jag besviken.
Citera
2023-02-14, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärtansfröjd
Om inte någon i den här tråden snart börjar gasta om att Sandra är en kass morsa för att Didrik gråter när hon lämnar på förskolan så blir jag besviken.

Är inte alls den vibben här? Du får nog gå till Sandras kommentarsfält isåfall. Här tycker folk snarare att Sandra får skylla sig själv som skaffat barn fast hon trodde hon kunde leva som vanligt, inte så mycket momshaming.
Citera
2023-02-14, 15:06
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Är inte alls den vibben här? Du får nog gå till Sandras kommentarsfält isåfall. Här tycker folk snarare att Sandra får skylla sig själv som skaffat barn fast hon trodde hon kunde leva som vanligt, inte så mycket momshaming.

Inte så mycket momshaming i den här tråden? Skämtar du med mig? Bara upprörda inlägg om hennes alkoholvanor fyller en hel bok med momshaming. På det aktuella ämnet så var det t ex inte länge sedan folk förfasade sig över att D ”redan” skulle börja förskolan.
Citera
2023-02-14, 16:08
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Inte så mycket momshaming i den här tråden? Skämtar du med mig? Bara upprörda inlägg om hennes alkoholvanor fyller en hel bok med momshaming. På det aktuella ämnet så var det t ex inte länge sedan folk förfasade sig över att D ”redan” skulle börja förskolan.

Uppenbarligen VAR det för tidigt eftersom hon idag skriver att han fortfarande gråter hysteriskt varje dag de lämnar. Man måste ju faktiskt inte fortsätta skola in om man märker att det är för tidigt. Man får ju avbryta och vänta tills barnet är redo.
Citera
2023-02-14, 17:06
Medlem
Citat:

Alkoholdiskussionen har ju pågått långt innan hon blev gravid? Förvandlas all kritik av en mamma automatiskt till momshaming?
Citera
2023-02-14, 18:32
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Uppenbarligen VAR det för tidigt eftersom hon idag skriver att han fortfarande gråter hysteriskt varje dag de lämnar. Man måste ju faktiskt inte fortsätta skola in om man märker att det är för tidigt. Man får ju avbryta och vänta tills barnet är redo.

Om barnet gråter en kort stund vid lämning och sen är glad och har det bra på förskolan resten av dagen så är det inte för tidigt. Om barnet gråter otröstligt och inte blir glad på hela dagen så är det ett problem.
Citera
2023-02-14, 18:34
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Alkoholdiskussionen har ju pågått långt innan hon blev gravid? Förvandlas all kritik av en mamma automatiskt till momshaming?

Nä, men här upplever iaf jag att folk ofta tar ett av Sandras beteenden och vrider det som negativt för Didrik.
Citera
2023-02-14, 18:49
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Om barnet gråter en kort stund vid lämning och sen är glad och har det bra på förskolan resten av dagen så är det inte för tidigt. Om barnet gråter otröstligt och inte blir glad på hela dagen så är det ett problem.

Jo det är det. Inget barn fortsätter gråta när det gett upp. De anpassar sig för att överleva. Ett barn som gråter hysteriskt i två månader är för litet för att lämnas. Det fattar alla som inte är totalt hjärntvättade eller oempatiska och typ vill göra karriär, dricka vin och hänga på kontoret istället för att ta ansvar för sin avkomma.

Edit: och ja jag vet att många mammor inte har möjlighet att välja att inskola senare. Men Sandra har möjlighet. Hennes son gråter i onödan.
Senast redigerad av Hamsterboll 2023-02-14 kl. 18:52.
Citera
2023-02-14, 19:54
Medlem
Citat:
Jo det är det. Inget barn fortsätter gråta när det gett upp. De anpassar sig för att överleva. Ett barn som gråter hysteriskt i två månader är för litet för att lämnas. Det fattar alla som inte är totalt hjärntvättade eller oempatiska och typ vill göra karriär, dricka vin och hänga på kontoret istället för att ta ansvar för sin avkomma.

Edit: och ja jag vet att många mammor inte har möjlighet att välja att inskola senare. Men Sandra har möjlighet. Hennes son gråter i onödan.

Ja så är det. Hon har alla möjligheter att vänta med förskola men väljer sin egen bekvämlighet framför sitt barns behov. Finns ju föräldrar som inte har något annat val men de kan ju definitivt vänta. Gemensam föräldrarledighet var också till stor del ett mycket egoistiskt beslut, i alla fall under så pass lång tid. Obs är medveten om att hon var deprimerad och troligen inte orkade själv i början samt att de kanske inte behöver ta ut dagar på samma sätt som personer med mer vanliga jobb som inte går att styra själv på samma vis.
Citera
2023-02-14, 20:03
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Citat:

Wow. ”Totalt hjärntvättade och oempatiska”? Vilken rimlig växel du drog på detta. Men, eftersom jag är exakt noll intresserad av att debattera förskola och du uppfyllde min önskan så tackar jag för mig och backar långsamt ur ut rummet.
Citera
2023-02-15, 07:28
Medlem
Hamsterbolls avatar
Älskar den nya mattan! Ljuvlig!

Men att ha den under matbordet med en bebis känns… oklokt. Hon som dricker så mycket rödvin och äter tomatsås typ dagligen dessutom.

Jag hade lagt den i barnrummet istället. Och inte dolt den under ett bord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in