2022-12-09, 20:11
Medlem
Durochmolls avatar
Även om det är en tråd om Sandra. Det är ingen som har något skvaller om vad Magnus gör idag? Lever han ensam? Tjejen han var otrogen med verkar vara skriven i en 1:a, ensam. Undra om Sandra kollat upp det och känner sig lite skadeglad, eller om hon verkligen släppt det?
Citera
2022-12-09, 21:36
Medlem
Dessa tvålfagra kanske-”män”, nej tack🤢 Tur att hon träffat någon som verkar mer genuin och trygg
Citera
2022-12-09, 21:42
Medlem
Säga vad man vill om drickandet men hon är snygg i nya samarbetet med underkläderna 🙌
Citera
2022-12-09, 22:40
Medlem
dracculas avatar
Jag tror Magnus är en riktig narcissist och att det kanske kommit fram att han varit otrogen fler gånger under deras relation. Inget jag vet, men han känns så iskall och manipulativ med tanke på hela trekants-historien att det inte vore förvånande. Sandra skrev dessutom något rätt nyligen om att hon fortfarande inte helt har grepp om vad som hände eller liknande, typiska känslor som en narcissist lämnar efter sig.
Citera
2022-12-10, 09:07
Medlem
Så obehaglig Magnus är hoppas han får leva ensam för evigt! Jag har lite dålig koll på Ludvig men får liknande vibes av honom dvs narcissistisk fuckboy även om han kanske inte är lika illa. Björn känns så mycket mer trygg och stabil men ibland undrar jag om Sandra kommer tröttna på det stabila? Det blir kanske inte lika mycket fjärilar i magen med en person man vet var man har även om det är betydligt mer hälsosamt.
Citera
2022-12-10, 09:18
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueLights
Så obehaglig Magnus är hoppas han får leva ensam för evigt! Jag har lite dålig koll på Ludvig men får liknande vibes av honom dvs narcissistisk fuckboy även om han kanske inte är lika illa. Björn känns så mycket mer trygg och stabil men ibland undrar jag om Sandra kommer tröttna på det stabila? Det blir kanske inte lika mycket fjärilar i magen med en person man vet var man har även om det är betydligt mer hälsosamt.

Jag var osäker på vilket år han var född, men kom fram till att han är född 1987 och i så fall bor han tillsammans med en tjej sedan några år tillbaka (verkar tagit slut snabbt med jobbkompisen han var otrogen med). Men han och Sandra var väl också tillsammans rätt länge, känns som såna där personer lätt kan göra om samma sak, så synd om den tjejen.

Har jag drömt eller skrev Sandra för något år sedan att hon och Ludvig hade träffats som vänner?
Citera
2022-12-10, 10:01
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Var Gustav Broström kompis med Magnus innan Sandra?
För Sandra och Gustav slutade ju umgås med varandra efter Magnus. Undrar vem hon saknar mest, haha. Hon och Gustav var ju ändå rätt tajta, vad man kunde utläsa från bloggen.

Gustav hade tydligen vetat om otroheten och vad Magnus höll på med, men inte sagt något till Sandra. Sandra sa upp kontakten med Gustav efter det men Gustav fortsatte hänga med Magnus. Minns att Gustav och Elsa och Sandra skulle göra något tillsammans, var det bioklubben kanske? Men efter det slutade de med det och Sandra är aldrig med Gustav mer trots att han är vän med Elsa fortfarande.

Minns också några bilder på Gustav och Magnus när de typ kysstes. Tror det var på nån fest och att Sandra tagit bilderna.
Citera
2022-12-10, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueLights

Björn kan säkert vara stabil i sin relation. Men med tanke på att han senaste 1,5 veckan suttit som ett barn och skrikit om hur orättvist det är att ingen håller med honom i en debatt han själv dragit igång gör att jag verkligen ifrågasätter hans stabilitet.

Undrar också hur det har varit för Sandra att under den här semestern behövs umgås med någon som twittrar bittra saker till landets alla kulturchefer som i sin tur anser han begår ”professionellt självmord”. Hon skriver ibland att han ”jobbar på café” så gissar han åtminstone får sitt utlopp litegrann utanför lägenheterna de hyr för att stämningen inte ska sabbas helt.
Citera
2022-12-10, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Björn kan säkert vara stabil i sin relation. Men med tanke på att han senaste 1,5 veckan suttit som ett barn och skrikit om hur orättvist det är att ingen håller med honom i en debatt han själv dragit igång gör att jag verkligen ifrågasätter hans stabilitet.

Undrar också hur det har varit för Sandra att under den här semestern behövs umgås med någon som twittrar bittra saker till landets alla kulturchefer som i sin tur anser han begår ”professionellt självmord”. Hon skriver ibland att han ”jobbar på café” så gissar han åtminstone får sitt utlopp litegrann utanför lägenheterna de hyr för att stämningen inte ska sabbas helt.

Jag tror att ens professionella liv inte behöver säga så mycket om hur man är privat. Jag har svårt att se att Björn skulle vara svår och fuck boy:ig i sin relation till Sandra. Jag har själv haft en destruktiv relation så kanske projicerar mig själv men det kan vara svårt att gå till en relation som är mer stabil när man är van vid all dramatik en destruktiv partner innebär.

Sen tänker jag att den här kulturdebatten är ett smart drag av Björn. Nu blir han uppmärksammad och profilerar sig som en kulturman som inte bara hyllar finkultur utan vill värna om litteratur som är mer folklig. Jag tror mycket är utspel från hans sida för att skapa sig ett namn och bli relevant om jag ska vara ärlig.
Citera
2022-12-10, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Har jag drömt eller skrev Sandra för något år sedan att hon och Ludvig hade träffats som vänner?

Stämmer! https://sandrabeijer.elle.se/om-aventyr/picknick-date-night-och-120-arsfest/
Citera
2022-12-10, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Men alltså, MER än "bara" otrohet var det också: gaslighting och en trekant där hon tvingades ligga med sin killes älskarinna. Vad vill ni ska hänt som vore värre än det? Att han även skulle ha sålt henne som hora till sina vänner? Stängt in henne i källarförrådet och misshandlat henne? Förstår liksom inte hur det kan vara svårt att tro på den historia som presenterats av folk i Sandras närhet.

Jag uttryckte mig klumpigt - det du skriver är naturligtvis mer och beyond fruktansvärt. Det som får mig att tro att det var ytterligare något var hur Sandra skrev om det i bloggen år efteråt, att ingen fortfarande visste vad som hänt (trots att trekanten, otroheten och gaslightningen varit ute både på flashback och bloggbevakning). Det får mig att tro att det var ytterligare något som hänt, även om det som redan hänt självklart räcker mer än väl för att hata honom.

Ja, Sandra har skrivit gott om Ludvig även om det var år sedan de sågs nu. Ludvig hörde även av sig till Sandra när han fick höra att Magnus dumpat henne och sträckt ut en hand.

Magnus måste vara i en knepig (men förtjänt) sits när han dejtar och träffar nya. Undrar hur han förklarar relationen till Channa (hon de hade trekant med och som han blev ihop med efter Sandra). Tror att han antagligen säger att de började ses först efteråt och att han inte gjort något fel.

Jag tror inte att Sandra kommer tröttna på Björn pga tråkigt med stabilitet. Som sagt, hon har varit i flera års-förhållanden tidigare och verkar trivas bra med tryggheten och stabiliteten. Det var ju det som Erik inte kunde ge henne, han ville inte flytta ihop vilket ledde till att Sandra till slut gjorde slut - hon ville ha vuxenliv.
Citera
2022-12-10, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainjules
Jag uttryckte mig klumpigt - det du skriver är naturligtvis mer och beyond fruktansvärt. Det som får mig att tro att det var ytterligare något var hur Sandra skrev om det i bloggen år efteråt, att ingen fortfarande visste vad som hänt (trots att trekanten, otroheten och gaslightningen varit ute både på flashback och bloggbevakning). Det får mig att tro att det var ytterligare något som hänt, även om det som redan hänt självklart räcker mer än väl för att hata honom.

Tror inte man behöver dra för stora växlar på att det skulle vara mer. Är ju rätt mycket drama varje gång det hänt nåt med hennes relationer.
Misstänker att hon är minst lika arg på sig själv för att hon ”missat” plus sveket från ”vännerna”. Det i kombination med hanterandet av uppbrott=kaos.

Citat:
I efterhand känner jag mig så idiotisk som läste signalerna så dåligt. Men det är svårt att läsa av någonting man inte vill.

C dyker upp en gång i bloggen, två månader innan uppbrottet. Inte otänkbart att M varit otrogen redan här.
https://sandrabeijer.elle.se/om-aventyr/sommarlordag-med-pannkaksbrunch-en-slottsruin-och-fodelsedagsfest/

Musikfestivalen som nämns här är en månad innan uppbrottet sker. Är ju inte otänkbart att C bott i lgh när S befann sig i LA. S åkte dessutom på resan tillsammans med G. Om G hängt med S i LA samtidigt som han visste att M och C hade fritt fram att ligga…?
https://sandrabeijer.elle.se/om-karlek/vecka-29/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in