2022-07-27, 11:36
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Mamman och styvpappan har säkert haft goda inkomster under många år, men förmögenheten kommer huvudsakligen från att de sålde Titan Television, och fick betalt i ägande i köparen som sedan såldes vidare till MTG 2013 för 770 miljoner. Sandras föräldrar ägde en del av det, ingen vet hur mycket, men det var säkert några procent. Man kan nog anta att huset på Cap d Antibes kostat det mesta av dessa miljoner, och idag säkert är värt mångdubbelt mer.

En copywriter-utb på Berhs kostar idag ca 200k, för 10-15 år sen kanske 100? Det är knappast den kostnaden eller uteblivna studielån som gör skillnad för om Sandra kan köpa ett par pastellfärgade skor för 10k eller dricka skumpa för 30€ glaset på sin semester. Jag tycker hon verkar vara en duktig företagare inom det kreativa. Tydliga riktlinjer för vad hon vill och inte vill göra, och hon gör nästan bara sånt som passar hennes röst.

Sandra har nog gjort en förhållandevis blygsam ”bostadskarriär” i jämförelse med många andra i hennes ålder i Sthlm. Först hyresrätt, sedan dyrt hyrt boende i NY, sedan ägarlägenhet som inte får belånas, och nu flyttat ihop med någon som bott i Göteborg som inte haft samma utveckling alls. Hennes kompisar har säkert gjort helt andra klipp på sina boende under de gångna 10-15 åren.

Klart att Sandras familj har pengar men jag fattar inte varför det är ett problem? Framför allt kanske det har gett som hon säger, tillgång till fina saker och miljöer som inte kostar henne något, men också ett slags självförtroende som bara förmögna har, där man kan satsa på sina författardrömmar och säga upp sig för att hoppas att det går vägen, och gör det inte det så det inte hela världen, eller flytta till Ny på chans, för att ta ett exempel.
Håller helt med dig i detta. Hon är såklart väldigt priviligerad sett till uppväxt, vilket gett henne både materiell trygghet, kulturellt kapital och fina miljöer att vistas i. Men hon har också producerat enormt mycket och skapat ett starkt varumärke på egen hand under sina 17 år som bloggare. Hon är ju faktiskt en av Sveriges största influencers, samtidigt som hon sakta men säkert skapat sig en författarkarriär.

Sandra hade dessutom dubbla jobb (och inkomster) i typ sex år innan hon slutade på reklambyrå. Antagligen kunde hon spara rätt mycket pengar i sitt AB under dessa år, pengar som säkert kom väl till hands sen när hon skulle köpa sin första lägenhet och göra boendekarriär.
Citera
2022-07-27, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Håller helt med dig i detta. Hon är såklart väldigt priviligerad sett till uppväxt, vilket gett henne både materiell trygghet, kulturellt kapital och fina miljöer att vistas i. Men hon har också producerat enormt mycket och skapat ett starkt varumärke på egen hand under sina 17 år som bloggare. Hon är ju faktiskt en av Sveriges största influencers, samtidigt som hon sakta men säkert skapat sig en författarkarriär.

Sandra hade dessutom dubbla jobb (och inkomster) i typ sex år innan hon slutade på reklambyrå. Antagligen kunde hon spara rätt mycket pengar i sitt AB under dessa år, pengar som säkert kom väl till hands sen när hon skulle köpa sin första lägenhet och göra boendekarriär.

Jag vet inte om jag tycker att hon producerat så mycket under sin influencer-karriär, förutom böckerna och tv-serien såklart. Att vara influencer tycker jag känns som ett av de mindre arbetssamma jobb som finns, där man på en timme eller två kan skriva ihop dagens blogginlägg och tjäna pengar på IG-inlägg där hela texten mest består av en emoji och ett fåtal ord.
Citera
2022-07-28, 21:16
Medlem
Något gör mig provocerad med dagens inlägg. Hon är ju inte dum för att hon tycker som hon gör men sättet som hon skriver på är lite märkligt… mästrande? Liksom fine om hon känner behov av att lämna när något känns slentrian, någon tar fram ens sämre sidor eller när någon inte längre luktar gott. Känns dock omodernt, onyanserat och rätt ytligt att ha en så romantiserad syn på kärleksrelationer. Eller är det bara jag? Jag har inte läst bloggen sedan start men har hon ens haft någon lång kärleksrelation? Det verkar inte så va? En sak att vara kvar om man inte har någon tillstymmelse till kär-känsla kvar men hur realistiskt är det att allt ska vara på topp och kännas bra precis jämnt- annars ska man gå?
Citera
2022-07-28, 22:34
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarbollen
Jag har inte läst bloggen sedan start men har hon ens haft någon lång kärleksrelation? Det verkar inte så va? En sak att vara kvar om man inte har någon tillstymmelse till kär-känsla kvar men hur realistiskt är det att allt ska vara på topp och kännas bra precis jämnt- annars ska man gå?
3-4 år i snitt kanske? Sandra har dessutom blivit lämnad ett par gånger för att killarna slutat vara kära i henne/blivit kära i nån annan. Då har hon reagerat extremt kraftigt, försökt övertala killarna att stanna osv. Så tror den där principen bara gäller ifall hon är den som lämnar.

Tycker dock att hon har en poäng om att våga lämna när man vet att det är fel, i stället för att dra ut på det i åratal. Men tror precis som du att hon har en övertro på att förälskelsen är en pålitlig måttstock för en bra, långvarig relation.
Citera
2022-07-28, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarbollen
Något gör mig provocerad med dagens inlägg. Hon är ju inte dum för att hon tycker som hon gör men sättet som hon skriver på är lite märkligt… mästrande? Liksom fine om hon känner behov av att lämna när något känns slentrian, någon tar fram ens sämre sidor eller när någon inte längre luktar gott. Känns dock omodernt, onyanserat och rätt ytligt att ha en så romantiserad syn på kärleksrelationer. Eller är det bara jag? Jag har inte läst bloggen sedan start men har hon ens haft någon lång kärleksrelation? Det verkar inte så va? En sak att vara kvar om man inte har någon tillstymmelse till kär-känsla kvar men hur realistiskt är det att allt ska vara på topp och kännas bra precis jämnt- annars ska man gå?
Hennes förhållande med Ludvig varade i i alla fall fem år. Sandra framstår verkligen inte som en person som kastar bort kärleksrelationer lättvindigt.
Det är nog bara i relationen med Tobias, som Sandra nämner i inlägget, där Sandra varit den som lämnat. Av de relationer hon haft i vuxen ålder (jag räknar till 4, efter Tobias, en av dem var en kortare relation). Övriga har, som RayofLight skriver, lämnat henne när de slutat vara kära/hittat nån annan.
Senast redigerad av vattenpersilja 2022-07-29 kl. 00:01.
Citera
2022-07-29, 02:57
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenpersilja
Hennes förhållande med Ludvig varade i i alla fall fem år. Sandra framstår verkligen inte som en person som kastar bort kärleksrelationer lättvindigt.
Det är nog bara i relationen med Tobias, som Sandra nämner i inlägget, där Sandra varit den som lämnat. Av de relationer hon haft i vuxen ålder (jag räknar till 4, efter Tobias, en av dem var en kortare relation). Övriga har, som RayofLight skriver, lämnat henne när de slutat vara kära/hittat nån annan.

Fem år är inte särskilt länge om man jämför med typ 65 år. De flesta är nog fortfarande ganska kära i sina respektive fem år in om man bestämt sig för att hålla ihop. Förstår det kan låta mycket om man är lite yngre men för oss som nån gång klarat det dubbla eller mer med känslorna hyfsat intakta känns fem år som typ förälskelsefasen. Det är oftast där man på nått sätt väljer att ta relationen vidare och utveckla den i stabil riktning, även om det väl såklart kan ta kortare eller för den delen längre tid för en del.

Jag tror som ovan att Sandra vill ha romantisk film och är kär i kärleken och blir uttråkad av vardag och slitsamheter och då jagar hon den nya känslan. Hoppas hon kan lägga det åt sidan den här gången, för ungens skull. Men vi får se!
Citera
2022-07-29, 04:11
Medlem
cleovarnamnets avatar
Mitt rafflande skvaller:
Sandra likear/svarar alltid när man skrivit någon kommentar på hennes story på insta. Elsa B gör aldrig det. Fattar att influencers kanske får många ”reaktioner” men jag tycker nog att det är en basal artighetsgrej att skriva ”tack!” eller liknande vid ngn komplimang. Även om man blir överöst av kommentarer kan det väl max ta 10 min sammanlagt per dag och det är ju deras avbetalda arbete… Jag skulle aldrig låtit bli att svara någon, lika litet som jag irl skulle låtit bli att svara någon som sa något. (Jo. Fattar ju att de får fler kommentarer än jag. 😉 )
Men Sandra svarar alltså till skillnad från Elsa alltid och svarar dessutom på ickeviktiga frågor som vad det är för godis. 😉 (Sofia W svarar också alltid. Eller likear.)
Ja, det är väl de 3 influencers jag följer, tror jag…
Citera
2022-07-29, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Fem år är inte särskilt länge om man jämför med typ 65 år.
Nu är det ju lite svårt att ha ett 65-årigt förhållande bakom sig om man inte ens fyllt 40. Min poäng var att Sandra inte har kastat bort kärleksrelationer på löpande band, som verkade antydas. Huruvida hon och Björn kommer vara ihop tills döden skiljer dem åt; ingen aning. Men hittills ser jag inget som tyder på att hon är den som snabbt tröttnar och drar.
Citera
2022-07-29, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Mitt rafflande skvaller:
Sandra likear/svarar alltid när man skrivit någon kommentar på hennes story på insta. Elsa B gör aldrig det. Fattar att influencers kanske får många ”reaktioner” men jag tycker nog att det är en basal artighetsgrej att skriva ”tack!” eller liknande vid ngn komplimang. Även om man blir överöst av kommentarer kan det väl max ta 10 min sammanlagt per dag och det är ju deras avbetalda arbete… Jag skulle aldrig låtit bli att svara någon, lika litet som jag irl skulle låtit bli att svara någon som sa något. (Jo. Fattar ju att de får fler kommentarer än jag. 😉 )
Men Sandra svarar alltså till skillnad från Elsa alltid och svarar dessutom på ickeviktiga frågor som vad det är för godis. 😉 (Sofia W svarar också alltid. Eller likear.)
Ja, det är väl de 3 influencers jag följer, tror jag…
Trevligt beteende av Sandra! Förvånar mig inte. Alltid haft känslan att S har betydligt mer stil, hyfs och fingertoppskänsla jämfört med E.
Citera
2022-07-29, 08:57
Medlem
Så trist, bortskämt och otacksamt av Elsa att inte svara, när man är en person som tjänar stora pengar på sina följare och och på sina sociala medier. Här gör Sandra sitt jobb, men inte Elsa. De har alla tid att svara, Elsa såväl som Sofia W och Sandra, för så mycket tid tar det inte att göra blogg- och IG-inläggen.
Citera
2022-07-29, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vattenpersilja
Nu är det ju lite svårt att ha ett 65-årigt förhållande bakom sig om man inte ens fyllt 40. Min poäng var att Sandra inte har kastat bort kärleksrelationer på löpande band, som verkade antydas. Huruvida hon och Björn kommer vara ihop tills döden skiljer dem åt; ingen aning. Men hittills ser jag inget som tyder på att hon är den som snabbt tröttnar och drar.

Visste inte om de förhållanden som nämns. Då har hon väl ändå mer rätt att uttala sig tycker jag. Som sagt är det ju helt ok att tycka olika och hon får ju ha en romantiserad bild av relationer om hon vill. Om hon ens har det. Var väl bara något av hur det skrevs som en sanning som störde mig.
Citera
2022-07-30, 09:26
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Förstår det kan låta mycket om man är lite yngre men för oss som nån gång klarat det dubbla eller mer med känslorna hyfsat intakta känns fem år som typ förälskelsefasen.
Fast det där stämmer ju inte. Förälskelse kan vara i max 1,5 år - finns forskning på det.
Jag tror inte Sandra är ute efter ett förhållande där man är nykär resten av livet, däremot skulle hon nog ha svårt för de förhållanden många Svenssons har efter 10 år och 3 barn, när man knappt vill ta på varandra och hänvisar till partnern som "idioten där hemma"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in