2013-03-02, 09:07
Medlem
Greve.Moltkes avatar
Hej!

Jag satt halva natten och byggde ihop en dator på en sida på nätet där man kan konfigurera datorn själv. Men så kraschade datorn och efter omstart så finns inte ett spår av sidan i historiken och jag kan inte hitta den igen trots att jag suttit över en timme nu på morgonkvisten.

Det jag kommer ihåg av sidan, som var svensk var att den hade ett kort namn typ drpc.se, pcdoc.se eller något liknande. Vill bestämt minnas att såväl "pc" som "doc" eller liknande var med i adressen. Men jag kan som sagt inte hitta tillbaka till denna sida. När man kom in på sidan så var det en frame till vänster i blått med alla val, i övrigt vit bakgrund. Layoten kändes aningen gammal.

Någon som känner igen sig i beskrivningen och har en aning om vilken sida det är?
Citera
2013-03-02, 09:17
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Köpråd Stationärt -> Hårdvara

//Mod
Citera
2013-03-02, 09:18
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du har annars denna videon -> http://www.pcityourself.com/index.php
Citera
2013-03-02, 09:28
Medlem
Greve.Moltkes avatar
Tackar för länken, det var intressant men jag är nog lite för osäker för det ändå i nuläget. För mycket att hålla reda på så att man är säker att sakerna passar (olika minnestyper, olika volttal m.m.), kan förvisso lära mig men behöver en ny burk snabbt och på den sidan jag efterfrågade så hittade jag just precis den datorn jag sökte.

Citera
2013-03-02, 10:15
Medlem
Även om din dator kraschat så har du webhistorik sparat. Kolla upp det.
Citera
2013-03-02, 10:43
Medlem
bulgur12s avatar
Varför inte bygga en på någon lite större svensk hemsida? www.oc.nu www.komplett.se www.inet.se
Citera
2013-03-02, 22:26
Medlem
Greve.Moltkes avatar
Ja, det kanske är bättre att välja en större leverantör istället... Lite mera tryggt.
Citera
2013-03-05, 01:04
Medlem
Grundehmnehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greve.Moltke
Ja, det kanske är bättre att välja en större leverantör istället... Lite mera tryggt.

inet.se som länkades ovan rekommenderas väldigt starkt. Extremt bra service, snabb leverans, bra priser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in