2013-03-01, 21:38
Medlem
Alla som har varit i USA ett tag och ägnat sig åt att försöka växa i marchriktningen har någon gång ätit deras fantastiska kycklingvingar. Jag inser att det förmodligen är sönderdopade pippifåglar vi snackar om och i princip är jag emot det men...

Finns det någon som vet om det går att få tag på vingar av liknande storlek i Svedala? Går det kanske att ersätta med kalkonvingar? Det är ju någonstans storleken det handlar om, som alltid.
Citera
2013-03-01, 23:24
Medlem
DingusMcDucks avatar
Jag tycker en stor del av poängen med kycklingvingar är just att det är så mycket knaprigt, kryddigt skinn och fett i förhållande till mängden kött. Nu har jag aldrig ätit kycklingvingar i USA, så jag kan bara utgå från det jag själv tillagat på svensk kyckling. När det gäller kalkonvingar: varför inte testa?
Citera
2013-03-03, 23:05
Medlem
sluggerbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DingusMcDuck
Jag tycker en stor del av poängen med kycklingvingar är just att det är så mycket knaprigt, kryddigt skinn och fett i förhållande till mängden kött. Nu har jag aldrig ätit kycklingvingar i USA, så jag kan bara utgå från det jag själv tillagat på svensk kyckling. När det gäller kalkonvingar: varför inte testa?

Och den obligatoriska följdfrågan - var hittas kalkonvingar? Har aldrigs ett det i en butik.
Citera
2013-03-03, 23:14
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggerbanan
Och den obligatoriska följdfrågan - var hittas kalkonvingar? Har aldrigs ett det i en butik.

På en kalkon? Skämt åsido, så tror jag inte jag sett det heller. Det var rätt nyligen som det började säljas kycklingvingar separat där jag bor. Tidigare var man tvungen att frysa in vingarna från en drös fåglar köpta vid olika tillfällen för att få ihop tillräckligt för en sats med Buffalo Wings.

Kalkonvingar har dock väsentligt mer kött än kycklingdito, så det borde räcka med färre pippifåglar för att få till en batch.
Citera
2013-03-11, 19:43
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggerbanan

Nä, det har jag inte heller sett. Stora kycklingvingar låter åxå lite märkligt, dom jag käkar (Buffalo Wings, guldfågeln) är ju från kycklingar - dvs små. Eller normalstora för att vara från en kyckling.

Pilla ihop nåt sånt själv när dom säljer 2kg för 99kr är väl inte ens lönt.

Men, hittar nån en större variant med lite mer kött på benen så är jag ju sugen på att veta vart man skall söka.
Citera
2013-03-11, 19:46
Medlem
Det finns större än Guldfågelns Buffalo wings. O´learys på Stockholms central har kycklingvingar som är större än buffalo wings.

Jag tror att jag sett större på Ica Maxi och Coop Forum och de ligger då inte i kyldisken utan bland köttet
Citera
2013-03-11, 21:02
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Det finns större än Guldfågelns Buffalo wings. O´learys på Stockholms central har kycklingvingar som är större än buffalo wings.

Jag tror att jag sett större på Ica Maxi och Coop Forum och de ligger då inte i kyldisken utan bland köttet

Bra tips, där letar jag inte så ofta.
Citera
2013-03-13, 23:32
Medlem
Kalkon är nog ingen bra ide, då det är en väldigt annorlunda fågel, i vart fall köttmässigt. Det är magrare, och skinner beter sig inte likadant.
Citera
2013-03-14, 00:18
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Kalkon är nog ingen bra ide, då det är en väldigt annorlunda fågel, i vart fall köttmässigt. Det är magrare, och skinner beter sig inte likadant.

Utan egen erfarenhet av att göra "Buffalo Wings" på kalkon är jag böjd att hålla med. För lågt skinn:kött- och fett:kött-förhållande för min smak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in