2013-03-01, 18:15
Medlem
Kh4ns avatar
Vilken är drivkraften bakom mångkultur bland gemene mångkulturelle svensson? Tror hen att det är frågan om en framtid med gränslös kärlek, öppenhet och karnevaler eller är det snarare frågan om att offra allt för ett kollektivt lidande med tredje världen med den ökande brottsligheten, självsegregation och stegvis försvinnande av etniska svenskar som resultat?
Citera
2013-03-01, 18:18
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kh4n
Vilken är drivkraften bakom mångkultur bland gemene mångkulturelle svensson? Tror hen att det är frågan om en framtid med gränslös kärlek, öppenhet och karnevaler eller är det snarare frågan om att offra allt för ett kollektivt lidande med tredje världen med den ökande brottsligheten, självsegregation och stegvis försvinnande av etniska svenskar som resultat?

Orka... Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
Citera
2013-03-01, 18:20
Medlem
stopbitchings avatar
Tror det handlar om åsikten om att alla människor är lika och att insidan definierar en. Så länge alla följer uppsatta lagar så ska samhället blomma ut i en sörja av olika kulturer där alla lever som de vill och respekterar varandra.
Citera
2013-03-01, 18:21
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle_snusk

Ett vädligt kristligt ställningstagande.

Hur reflekterar du över saken när du noterar att du inte blir behandlad lika väl tillbaka?
Citera
2013-03-01, 18:26
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Bränslet i maskineriet är hat. Politiker, journalister och diverse lobbyister drivs av hat mot vita människor och vita nationer. Gemene Svensson som tror på mångkulturen är förblindade, lurade, och tror att förespråkande av mångkultur är att jämställa med humanitärt arbete.
Citera
2013-03-01, 18:30
Medlem
Bergens.Herres avatar
Citat:

Du tror väl ändå inte att gemene Svensson vill ha denna mångkultur, denna tvångskommenderade evolution.
Så är inte fallet.
Citera
2013-03-01, 18:30
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ett vädligt kristligt ställningstagande.

Hur reflekterar du över saken när du noterar att du inte blir behandlad lika väl tillbaka?

Jag är inte kristen och jag tar inte skit. Men jag diskriminerar heller inte någon pga utseende, härkomst, sexualitet etc. Jag utgår från att omgivningen i de flesta fall är OK - vilket den också är - och kan bli motbevisad. Blir jag det agerar jag på det, men jag slår inte automatiskt först eller ser ner på folk automatiskt.

Kort sagt - inga problem med invandrare och invandring som så men inser att det kan bli problem och de tar man itu med då. Samma sak gäller svenskar, boråsare, skåningar, finnar och kineser. Har inget till övers för dogmatiker oavsett om de är AFA, nynazister eller militanta islamister.
Citera
2013-03-01, 18:39
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergens.Herre
Du tror väl ändå inte att gemene Svensson vill ha denna mångkultur, denna tvångskommenderade evolution.
Så är inte fallet.

Jag tror inte att 95% är emot ett homogent Sverige, men helt klart är att det inte är många nog som anser att ett icke-mångkulturellt Sverige är vägen framåt (nåja, vi är väl ganska långt förbi "the point of no return" i dagens läge vilket vi uppnått på ca 15 år).
Jag drar slutsatsen att den överväldigande majoriteten av svenssons är för "mångkultur".

Citat:
Jag är inte kristen och jag tar inte skit. Men jag diskriminerar heller inte någon pga utseende, härkomst, sexualitet etc. Jag utgår från att omgivningen i de flesta fall är OK - vilket den också är - och kan bli motbevisad. Blir jag det agerar jag på det, men jag slår inte automatiskt först eller ser ner på folk automatiskt.

Kort sagt - inga problem med invandrare och invandring som så men inser att det kan bli problem och de tar man itu med då. Samma sak gäller svenskar, boråsare, skåningar, finnar och kineser. Har inget till övers för dogmatiker oavsett om de är AFA, nynazister eller militanta islamister.

Ditt andra stycke är något som jag fäster mig vid, särskilt "det tar man itu med då". Vi kan väl vara rätt så överens om att det finns problem med etniska förorter i Sverige men att ta itu med saken har påvisats svårare än man i drömmarnas värld kunde ha trott.
Det skulle säkert vara trevligt om saker fungerade med ett litet "nu jävlar" och en näve i bordet men så tenderar det inte att vara fallet i verkligheten.
Citera
2013-03-01, 19:03
Medlem
Citat:
Exakt det.

Jag själv resonerar instinktivt så och tror dom flesta också tänker ungefär så.

I förlängningen innebär det att alla vi som inte blir direkt drabbade av invandringen tycker att det är ok.
När jag tar det ett steg till och tänker på mina mindre lyckligt lottade vänner från förorterna inser jag dock att dom blir betydligt värre drabbade av invandringens effekter.

Det är en opassande jämförelse i många avseenden men det är ungefär som vargdebatten: Alla gillar vargar tills du har dom på gården.

På det stora hela är det mest storstadsförorterna och några enskilda småstäder som är drabbade i någon större grad. 100 000 pers har blivit berikade och vill flytta eller utvisa berikarna medan vi andra undrar vad dom intoleranta kverulanterna klagar på eftersom taxichaffisarna och restaurangkillarna vi kommer i kontakt med beter sig ok.

In short: vi vill vara goda och resultatet av vår godhet drabbar någon annan som det ändå är mindre synd om än invandraren.

Detta gäller mest dagligt umgänge och trygghet. När det kommer till ekonomi och annat vågar jag påstå att dom allra allra flesta inte är medvetna om att dom betalar ett par hundringar per månad för att göra sina medmänniskor otryggare.
Senast redigerad av Knugen.skuk 2013-03-01 kl. 19:13.
Citera
2013-03-01, 19:12
Medlem
Citat:

Så du gör lite hur som helst då eller? Och hur utrönar du att just det du gör är så himla "odogmatiskt" och korrekt då? Din egna godtyckliga moraliska överlägsenhet eller? DU accepterar alla kön, läggningen , etniciteter etcetc = moraliskt överlägsen så du behöver inte tro på något?

Själv är jag NS och tror på naturens lagar därav mitt problem med bajsbrun invandring.

OT: tror de flesta helt enkelt inte bryr sig om något, de vill bara flyga under den politiska radarn när det gäller det livsfarliga ämnet mångkultur.
Citera
2013-03-01, 21:32
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
1. Mångkulturelle Svensson vill först och främst passa in, något annat är otänkbart såsom att gå mot strömmen. Det tycker mångkulturelle Svensson är obehagligt. Det är en anledning för mångkulturelle Svensson att vara mångkulturalist.

2. Mångkulturelle Svensson hoppas att allt "löser sig" nog. Att motsätta sig mångkultur är rasistiskt vilket är otänktbart för MS, därför hoppas MS att det finns andra lösningar som MS kan förespråka utan att vara "rasist".

3. Ibland oroar sig MS för samhällets utveckling, men kalaniserar sin oro på allt annat än den verkliga orsakan som man inte får peka på för då är MS en rasist.

4. MS är en anpassbar överlevare. MS är övertygad om att om MS bara följer normer och elitens pekpinnar så kommer MS belönas och få leva ifred.

5. MS har köpt idén om att han har ett ansvar att hjälpa andra, eftersom eliten påstår att det är moraliskt upphöjande så tycker MS också det.
Citera
2013-03-01, 22:14
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xipsor
Så du gör lite hur som helst då eller? Och hur utrönar du att just det du gör är så himla "odogmatiskt" och korrekt då? Din egna godtyckliga moraliska överlägsenhet eller? DU accepterar alla kön, läggningen , etniciteter etcetc = moraliskt överlägsen så du behöver inte tro på något?

Själv är jag NS och tror på naturens lagar därav mitt problem med bajsbrun invandring.

OT: tror de flesta helt enkelt inte bryr sig om något, de vill bara flyga under den politiska radarn när det gäller det livsfarliga ämnet mångkultur.

Jag tror att ditt inlägg besvarar sig själv beträffande dogmatism. "Själv är jag NS och tror på... bajsbrun invandring" låter inte särskilt nyanserat, eller hur?

Jag har varken sagt att jag är helt odogmatisk eller alldeles korrekt. Däremot verkar min toleranströskel vara lite högre än din och jag ser inte bara brunt - oavsett om det är hud- eller skjortfärg. Och - sorry - jag tycker faktiskt att mitt resonemang är bättre än ditt liksom att min världsbild verkar mer mångfacetterad och det var uppenbarligen en öm tå jag trampade på.

Vad gäller "naturens lagar" finns det inget som säger att en viss själ, ett visst beteende eller en viss föreställningsvärld är kopplad till gener. Däremot är genetisk blandning eller mutationer önskvärt eller till och med nödvändigt för att förhindra ärftliga sjukdomar och missbildningar. Hävdar du något annat är du i bästa fall okunnig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in