Citat:
Ursprungligen postat av ewmpe
öhm... vämta lite hära?
Tror du verkligen en heroinist skiter om heroinet är lagligt eller inte? hur trög är du?
Istället för att slippa betala skyhöga summor åt en langare och inte behöva oroa sig för överdos varje gång man skjuter.
Vad tror du hände när man legaliserade ALLT i ett helt land om jag inte miss minner mig var det portugal? och vad hände , all drog avänjning gick ner första året, mindre dödsfall och mindre brott. klart mindre brott det är ju lagligt.

men hallå! det görs mindre stölder för att få tag i sitt skit, staten kan använda alla skatteintäkter ifrån det från att rädda och kanbske få dom ur skiten än att bara dö
tycker synd dock att vi som sverige är det enda landet nu i norden på kortare tid inte har snackat om att legalisera.
Lugn och fin nu.
"Støre vill inte släppa heroinet helt fritt, exempelvis genom att läkare skriver ut det på recept, som i vissa andra länder."
Han vill att heroinet skall vara lagligt. ALLTSÅ att du inte blir gripen. Han vill inte ge det gratis till heroinister. De måste fortfarande begå brott för att få pengar till (lagligt) rökheroin.
Och hur ska staten kontrollera om Kalle skjuter eller röker?
Citat:
Ursprungligen postat av Luftfrikadelle
Därför det fungerar i Schweiz? Schweiz hade en heroinboom på 90? talet och den har lagt sig nu pga sprutbyte och gratis heroin. Tom folk som arbetar samtidigt som de går till kliniken två ggr om dagen.
Men det rör sig väl inte om ett förslag om gratis heroin likt det i köpenhamn? Det rör sig väl om en idé om att legalisera rökning som administration av heroin?
Eller har jag helt missuppfattat honom?
För mig kvittar det om staten ger heroinister heroin eller subutex, samma sak. Det jag vänder mig mot var att man skulle legalisera ett administrationssätt.