2016-04-08, 21:50
Medlem
elliot1990s avatar
http://www.expressen.se/noje/netflix-hojer-priset-pa-ditt-abonnemang/

Systemkollaps

Som komiker klarar inte Schyffert av om när någon skämtar med honom. Han blev kränkt av att någon gjort en fejkad intervju med honom för Aftonbladet. Hört om satir? För att göra en politiskt poäng som går helt förbi skrev han att det är klart att troll inte litar på media när falska artiklar används som källa.

Citat:
Hej alla troll. Det är väl klart att ert förtroende för gammelmedia urholkas om ni envisas med att göra egna fejkade artiklar och sedan twittra runt dom till varandra..

(fick det här "reportaget" skickat till mig på morgonen)

http://www.edelman.com/insights/intellectual-property/2016-edelman-trust-barometer/global-results/

Trollens arbete ger belöning. Mätningen från 2016 visar att medieförtroendet endast är lägre i Turkiet än i Sverige av de 28 länder som undersökts. Edelmans mätning känns mer seriös än DN:s beställning. KÄLLKRITIK OM DU SER DET HÄR SCHYFFERT KÄLLKRITIK.

På twitter drev någon med honom rätt harmlöst. Schyffert bet tillbaka som en östermalmskärring.
Senast redigerad av elliot1990 2016-04-08 kl. 21:54.
Citera
2016-04-08, 22:47
Medlem
Mats Linds avatar
Av någon anledning älskar jag att avsky Schyffert. Min terapeut skulle mena att jag projierar då är avundsjuk på en människa som lever genom twitter.

Vet inte varför jag stör mig så enormt på Shyffert, kanske för att jag skulle agera likadant om jag hookade upp med rätt folk och tjänar massor med pengar. Sen skulle jag kosta på mig märkliga uttalanden om Sverige och och agera statsekonom med hänvisning till min polares ekonomiska uträkningar av landets finanser.
Citera
2016-04-08, 23:01
Medlem
Giant Squids avatar
Hur är det här med hans nupp-affär med Nour Al Refai bara en bluff för att trolla allmänheten, stämmer det?
Citera
2016-04-09, 02:09
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Lind
Av någon anledning älskar jag att avsky Schyffert. Min terapeut skulle mena att jag projierar då är avundsjuk på en människa som lever genom twitter.

Vet inte varför jag stör mig så enormt på Shyffert, kanske för att jag skulle agera likadant om jag hookade upp med rätt folk och tjänar massor med pengar. Sen skulle jag kosta på mig märkliga uttalanden om Sverige och och agera statsekonom med hänvisning till min polares ekonomiska uträkningar av landets finanser.

Bra inlägg.

Nej, det skulle du inte, och ska inte. Vi skiter i twittermänniskorna, ok?
Citera
2016-04-09, 04:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Lind

Jag är Moderat varit sen 1981

Jag har mött många kändisar genom åren och de flesta är trevliga som Carolina Gynning, Titiyo eller Per Gessle på resande fot de trevligaste jag mött var Hans Rosenfeldt ,Ingvar Oldsberg och jag har svept en bägare med några andra som Johan Kinde tillsammans med en person som är känd men säkert inte vill nämnas på FB detta var25 år sedan.

Den enda otrevliga personer jag mött är Jerry Williams och Schyffert och jag jobbar absolut inte i nöjesbranschen och jag är varken musiker eller försäljare.

Till att börja med är Schyffert hyggligt lång för att närma sig 50år och jag vet andra som mött honom och deras åsikt är den samma så jag råkade inte på honom en dålig dag. Stockholm är en liten stad när folk alltid går ut på samma ställen.

Jag har aldrig hamnat i bråk med en känd person eller blivit tillsagt av någon vakt och enda gången jag blev starstruck var när jag såg Roger Moore för något år sedan.

Schyffert har förlorat som faan när han blev politisk hur många av hundra är Sossar 27 pers? En riktig amatör
Citera
2016-04-09, 12:14
Medlem
elliot1990s avatar
Jag undrar hur Schyffert sålt om han ger sig ut på egen turné som The 90's - ett försvarstal. Nu uttalande han sig inte politiskt i media för sju år sen som han gör idag. Många gamla fans som nu ratar Schyffert gick och såg enmansföreställningen. Det han gjort efter har han gjort med Lindström och i andra konstellationer.

Jag är inte förvånad att Schyffert är otrevlig. Den bilden jag får av honom. En riktig Såsse, synonymt med översittare. Han har samma uppsyn och överlägsen attityd som Mona Sahlin och Fredrik Reinfeldt. Gamla Schyffert har definitivt näthatat sitt nya jag. Mobbat och fryst ut Ernman och Gardell som han poserar med nu om dom gick i samma klass i grundskolan.

Förresten hur sålde The 90's i jämförelse med Ljust och Fräscht och Ägd?
Citera
2016-04-10, 15:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Kan vi nu enligt mästerekonomen Schyffert ta emot ännu fler invandrare nu när Netflix höjer priset? Han verkar leva i sin egen lilla fantasivärld den karln. Synd för han hade ju fans en gång i tiden som gjorde han att kunde tjäna lite pengar på att gå ut på turné. De är alla borta nu och bara en idiot skulle liksom betala för att höra en annan idiot som han tala och vara kul.
Citera
2016-04-10, 16:48
Medlem
UT64s avatar
Vet inte om saken är relaterad till Henrik Schyffert, men jag har lagt märke till
att klipp från Nile City, Percy Tårar e.t.c. har försvunnit all världens väg från Youtube.

Henrik är säkert nöjd och belåten med det då han säkert avskyr att förlora en
endaste krona på sitt "arbete".
Citera
2016-04-10, 17:21
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Vet inte om saken är relaterad till Henrik Schyffert, men jag har lagt märke till
att klipp från Nile City, Percy Tårar e.t.c. har försvunnit all världens väg från Youtube.

Henrik är säkert nöjd och belåten med det då han säkert avskyr att förlora en
endaste krona på sitt "arbete".

Vad svamlar du om? Finns hur mycket som helst på YouTube?
Citera
2016-04-10, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Racooon
Tror främst h*n tänker på "basketmatchen".
Citera
2016-04-10, 18:49
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racooon
Nej, förut fanns typ allt av Killinggänget men på sistone har jag lagt märke till
att många klassiker försvunnit, t.ex. Weiron i ottan.
Citera
2016-04-10, 19:22
Medlem
StigAllans avatar
Allt som på något vis kan räknas som rasistiskt är bortplockat eller kommer att bli detta vad det verkar.
Robert Gustavssons fotbollstränare är nu bortplockad.
Har fan lust att lägga upp den bara därför!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in