2005-05-15, 12:52
Medlem
god mats avatar
Nån gång för en massa år sen vill jag minnas att Henrik Schyffert pratade i nåt snackigt program i (antagligen) P3. Han berättade hur han och dåvarande flickvännen Cia Berg varit utomlands någonstans och hur Cia (kanske tidigare) satt in en tandställning som en kosmetisk/kul grej (jag gillade det draget som fan) fast hon inte behövde den av medicinska själ. För att matcha detta gick Henrik och lät omskära sig. Också det som en "kul grej".

Jag var inte så gammal när detta sändes och trodde på det stenhårt. Nu är jag lite äldre, vet mer vad en omskärelse innebär, och vet att Schyffert är bra på att snacka. Så nu har jag börjat misstänka att det bara var snack.

Vad tror ni? Nån som rentav vet?
Citera
2005-05-15, 13:49
Medlem
PreDampors avatar
Stämmer. Hade för mig att paret var på smekmånad? Han badade i Döda havet senare, modigt gjort m.a.p salthalten. AUUCH!
Citera
2005-05-15, 13:57
Medlem
Plt Comdrs avatar
Tack. Nu fick jag reda på något jag verkligen ville veta.
Citera
2005-05-15, 14:02
Medlem
god mats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreDampor
Stämmer. Hade för mig att paret var på smekmånad? Han badade i Döda havet senare, modigt gjort m.a.p salthalten. AUUCH!
Ja, just det ja, han sa nåt om att bada med dubbla kondomer på och att det ändå sved som fan!

Fast att nån annan minns att han berättat det gör ju inte historien sann. Ska man tro på den?

Citat:
Ursprungligen postat av Plt Comdr
Tack. Nu fick jag reda på något jag verkligen ville veta.
Ingen orsak, baby!
Citera
2005-05-15, 18:10
Medlem
Nu är detta nog inte sant att de ha gjort det är säker troligt men Cia Berg hade extrem tandläkarskräck och inte besök någon på många år. När hon var i skolåldern och var hos tandläkaren fanns bara lågvarviga repbrivna borrar utan kylning, dom förde ett herrans liv, det var som om huvudet satt löst och så luktade bränt och eter plus att man kunde inte laga hål utan bedövning eftersom tanden blev inte kyld. Hon var i behov av tandvård (titta på gamla bilder), hon fick börja med att bara sitta i stolen och titta på hur rummet såg ut. Hon var på behandling under flera år, det är möjligt att det var ett vad med huden. Du tar tandläkaren och jag huden, men det vet jag inget om.
Citera
2005-05-15, 22:08
Medlem
Nulles avatar
Jag läste exakt samma historia i någon tidning för en massa år sedan. Det skulle inte förvåna mig om historien stämmer, men jag har förstås ingen aning.

En gång i tiden var Henrik Schyffert en flitig debattör på nätet. Har vi tur hittar han hit och berättar själv.
Citera
2005-05-16, 11:22
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulle
Jag läste exakt samma historia i någon tidning för en massa år sedan. Det skulle inte förvåna mig om historien stämmer, men jag har förstås ingen aning.

En gång i tiden var Henrik Schyffert en flitig debattör på nätet. Har vi tur hittar han hit och berättar själv.

Han var aktiv även innan internettiden på några av de större BBSerna, t.ex CT. Måste varit på 80-talet det..

Undras om hans emailadress fortfarande funkar?
Citera
2005-05-16, 15:27
Medlem
Min polare delade lokaler på företagshotellet ChimneyPot på Sturegatan för några år sedan med Schyffert och på en fredagsöl berättade Schyffert för min polare att han omskurit sig och ungefär samma historia om att saltvattnet var en jävla dum idé... så han håller fast vid historien själv i alla fall, vilket inte nödvändligtvis gör det mer sant...
Citera
2006-01-11, 12:31
Medlem
mb_2000s avatar
Tar Henrik Schyffert näsgodis?

Har ni tänkt på att Henrik Schyffert alltid micklar med näsan när man ser honom i lite mer spontana sammanhang?

När han var med i 100 höjdare satt han mer än en gång och kliade sig mot näsan på ett mysko sätt...

På aftonhorans nöjessvepet var det en kort intervju med Schyffert ang dookument humor och visst, efter ett tag så micklade han med näsan igen.

Frågan ter sig självklar (och står dessutom redan i rubriken)... Tar Henrik Schyffert näsgodis?
Citera
2006-01-11, 12:35
Medlem
Grantzs avatar
Det kan ju bara vara en nervös reaktion, eller liknande.
Citera
2006-01-11, 12:42
Medlem
Laktostolerants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mb_2000

Frågan ter sig självklar (och står dessutom redan i rubriken)... Tar Henrik Schyffert näsgodis?

Jag har hört från flera källor (oberoende av varann) att så är fallet. Om dessa källor är säkra eller ej låter jag dock vara osagt.
Citera
2006-01-11, 12:53
Medlem
Monikas avatar
Fast här är det värt att poängtera att det finns en skillnad mellan att ta kola ibland och att vara fast i missbruk. Han är definitivt inte fast i missbruk, men jag kan inte svära på att han inte tar sig en sniff någon gång då och då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in