2018-05-31, 23:07
Medlem
CapsLock99s avatar
ESOs modesta uträkning visar på en kostnad per år livet ut för Staten om 74.000kr/år och flykting.

Tidigare rapporter från flera Universitet visar på kostnader om 95-125.000kr år.

Många kostnader som skulle kunna läggas med är i dessa rapporter ej medtagna, dvs dom är "snälla".

Utifrån Schyfferts som varit sin hållning lik innan 2015 trogen, kan vi för enkelhetens skulle räkna 1 miljon personer. En siffra Henrik kanske vill dubbla?

75.000.000.000kr/år till
125.000.000.000kr/år beroende på undersökning

Räknat på genomsnittet 100.000.000/år genererar detta under 50år en kostnad på nästan magiskt stora 5000.000.000 (femtusen miljarder).

1. Låt oss därefter ta in att Löfven inte vill ge Sveriges fattigpensionärer en värdig pension, man kastar dom ett hundben, något 50-lapp hit eller dit.

2. Låt oss därefter ta in att Sveriges Statsskuld är 1250 miljarder, dvs Sverige kan under 50år betala skulden 4ggr samt få pengar över.

...Då skriker Schyffert rasist och annat efter detta resonemang, men han glömmer då att vi kunnat hjälpa 10-tals miljoner människor som verkligen behövt hjälp under tiden, något vi idag istället har minskat väsentligt.

Sverige har sin vana trogen att alltid öka statsfinansierad flyktinghjälp kraftigt vid en kris nu ett flertal år istället minskat denna kraftigt för våra internt ökade kostnader i Sverige, man har valt att hjälpa färre människor än om man som vanligt hade givit våra flyktingorganisationer kraftiga extra tillskott att hjälpa på plats, detta har varit Sveriges väg (inte alltid lyckosam) men en större hjälp till långt fler människor har varit resultatet.

Vikten att fått stå och vara humanist på barrikaderna har varit viktigare än att defacto satsa kraft för att hjälpa människor. Hur mångas hälsa och hur många liv har detta kostat ? Intressant fråga och lärdom för framtiden.

Statsskulden http://www.statsskuld.com
Senast redigerad av CapsLock99 2018-05-31 kl. 23:46.
Citera
2018-06-15, 01:51
Medlem
Han gör en "illuminati-pose" på sin profilbild på instagram, som kända personer gör som sålt sin själ. Hans politiska åsikter är endast för att hjärntvätta folk....*foliehatten på*
Senast redigerad av Peterpan22 2018-06-15 kl. 01:59.
Citera
2018-07-15, 08:24
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
HS hänvisar i ett inlägg på facebook med rubriken Så lugna er the fuck down till någon stjärna vid namn Staffan Landin där han kommer fram till att

Arbetslösheten sjunker
Brottsligheten minskar
Inkomsterna är högre än någonsin - trots massinvandringen
Sysselsättningen fortsätter att öka
Reallönerna är högre än någonsin
Sverige som land är rikare än någonsin
Antalet anmälda våldtäkter minskade med 12 procent under 2015
Ingen total systemkollaps verkar märkas inom näringslivet

https://www.facebook.com/Henrik-Schyffert-108245655881469/?fref=nf

http://staffanlandin.se/?page_id=1745

Sökte på Staffan Landin efter sett han på Aftonbladet. Fick då upp den här gamla posten. Henrik har tagit bort den verkar det som. Håller han på att snygga till det förflutna eller har någon förändring skett på Facebook så det länkar fel?

Edit. Gick igenom ett gäng av hans senaste poster. Ingenting om rasism eller hur bra det går för Sverige. Vill minnas att sist jag kollade honom för några år sen var det rätt mycket sånt. Har han hållit upp det beryktade fingret i vinden? Han har ju ett nästan fanatiskt behov att att bli omtyckt, accepterad och vara rätt ( sketchen Expressen Fredag ifrån Nile City känns som den bygger på honom) så vad ska han göra nu? Bli opolitisk och mer satsa på miljöfrågor som operasångerskan? Sadla om efter rådande klimat? Ta sorti ifrån rampljuset?

Edit2. Ja han har sadlat om. Pratar om att både Vänster och Höger utnyttjar rädsla och mittenkompromissen är bäst. Instinktivt blir jag arg men i grunden tycker jag synd om honom. Så gammal och så osäker. Sorgligt. Själv har jag suttit instängd i min lägenhet i 4 år p.g.a social fobi plus andra diagnoser man kastat på mig. Bara att gå utanför dörren ger mig jordens noja. Folk ser ner på mig och all sån där annan skit som hjärnan vägrar släppa. Haft dom problemen av och till i 20 år. Jag har trotts det aldrig vikit mig efter normen som Henrik har gjort. Känns som det finns hopp för mig men Henrik kommer troligtvis gå i graven så här. Ja, det känns fan sorgligt.

Succé för orädd Schyffert: Så fort det känns svårt blir jag intresserad - Nyhetsmorgon (TV4)
https://www.youtube.com/watch?v=c3P8v6pM1w8
Senast redigerad av krautbrain 2018-07-15 kl. 08:49.
Citera
2018-07-23, 18:49
Medlem
jay.simpsons avatar
Schyffert visar på sin intelligens genom att retweeta ett redan gammalt inlägg av Walden som redan då haltade.

https://mobile.twitter.com/Schyffert/status/1021333812872171520

Politisk korrekthet följer samhällets norm det lägger pk-eliten tillhörde var nazisterna. 1933 har Schyffert frivilligt tagit anställning som lägervakt i Dachau. Deras historielöshet och självbild stör mig. Såna här fega individer (Walden och Schyffert) har flytt Sverige vid första antydan till krig sitter och jämför sig med krigshjältar Sittande framför plattan twittrandes drickandes ekologiskt chai latte i sitt homogena inavlade bostadsområde. Schyffert har antagligen tagit sitt liv om han tvingas flytta till en av Sveriges icke existerande no go zoner.
Citera
2018-08-14, 16:13
Medlem
Bor numera i en postbox ...
Citera
2018-08-14, 19:19
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie

Han överger uppenbarligen det sjunkande skeppet som han själv hjälpt till att sänka.

Han tänker väl sladda in i Sverige några gånger per år och köra en uppfostrande PK-show som vanligt, sedan direkt ut ur landet igen i första klass.
Citera
2018-08-14, 21:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Är det så? Har han blivit utslängd av arab-kärringen?
Citera
2018-08-14, 23:22
Medlem
SnuskigGubbes avatar
Det har varit väldigt tyst om han SVT och Jan Helin lär nog ge han utrymme på tv
Citera
2018-08-16, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Skyddade personuppgifter eller något åt det hållet känns det som snarare ...
Citera
2018-08-16, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
De har inte varit sambo.
Citera
2018-08-16, 10:13
Medlem
Citat:
Skyddade personuppgifter eller något åt det hållet känns det som snarare ...

Han är fortfarande sökbar på Ratsit och har en vanlig adress i Stockholm.
Citera
2018-08-16, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askratam
Han är fortfarande sökbar på Ratsit och har en vanlig adress i Stockholm.

Merinfo var väl vad jag tittade på ...

Måste väl ändå finnas en anledning att låta posten gå till ett annat ställe än den
rent fysiska bostadsadressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in