• 2
  • 3
2013-02-28, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AkForce
Va, är tvådelade dyrare?!

Tack, jävligt bra att veta.

Brukade aldrig köpa tvådelade.
Citera
2013-02-28, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AkForce
Efterblivna jävel, lär dig läsa och sluta använda folk som vattenhål för dina egna problem.

Hade du kunnat läsa, så hade du sett att jag ville ha feedback pga. Jag var osäker på priset, då det stod 5x kr i butiken och eftersom alla säger att det är för dyrt är min misstanke rättfärdigad, mitt problem är löst tack vare schyssta människor på forumet, vill inte höra ditt fabrikerade bullshit, jävla blindstyre.

Vem är det som säger att din kyckling var dyr?

( Har slängt in två Kyckling-filéer med bambu paprika fefferoni, ost, margarin , soya, rödvitgul lök trattkantareller/Gula kantareller Champs, glasnudlar med en egen marinad,,)

Hungrig nu!

Ta hand om dig!
Senast redigerad av DecentDick 2013-02-28 kl. 20:31.
Citera
2013-02-28, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halmbal
Det låter dyrt.
Brukar betala mellan 50 kr och 70 kr för 1 kg. Frysta bröstfiléer.

Citat:
Ursprungligen postat av SthlmsExtremisten
Ja det lüter en aning dyrt.

Brukar betala mellan 50-60 kr när jag köper.

Citat:
Ursprungligen postat av spliffpatrullen
Färsk, lite i överkant kanske men ingen större katastrof.

Fryst, alldeles för dyrt.

Citat:
Ursprungligen postat av DecentDick
Vem är det som säger att din kyckling var dyr?
-
Citera
2013-02-28, 21:09
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Minns inte, men påsen var helgul. Säljs på City Gross.
Brukade även köpa Rose Poultry, också samma pris.

Toves? Vi säljer dom för 49.90 styck (900 gram, så 55.40/kg~), även rose poultry brukar gå för detta pris. Tror inte det är särskilt bra kvalité på dom.

Guldfågel är för övrigt inget speciellt och 80+ kronor kilo för fryst filé är inget att hurra för. Men särskilt överdrivet dyrt är det inte.
Senast redigerad av hockexx 2013-02-28 kl. 21:11.
Citera
2013-02-28, 21:25
Medlem
Halmbals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Toves? Vi säljer dom för 49.90 styck (900 gram, så 55.40/kg~), även rose poultry brukar gå för detta pris. Tror inte det är särskilt bra kvalité på dom.

Guldfågel är för övrigt inget speciellt och 80+ kronor kilo för fryst filé är inget att hurra för. Men särskilt överdrivet dyrt är det inte.

Nepp, inte Toves.
Hittade en bild: http://2.bp.blogspot.com/-qMnteRJE4S...0/IMG_0487.JPG

Det roliga är att dessa två sortera är så mycket billigare, och håller så mycket högre klass än Kronfågel. Kronfågel som jag förövrigt anser vara rätt dåligt, ofta mycket senor och "fula" grejer i filéerna.
Citera
2013-02-28, 21:47
Medlem
Citat:
Nepp, inte Toves.
Hittade en bild: http://2.bp.blogspot.com/-qMnteRJE4S...0/IMG_0487.JPG

Det roliga är att dessa två sortera är så mycket billigare, och håller så mycket högre klass än Kronfågel. Kronfågel som jag förövrigt anser vara rätt dåligt, ofta mycket senor och "fula" grejer i filéerna.

Mm ugh, jag hatar det, bytte pga det.
Citera
2013-02-28, 21:55
Medlem
TheShapes avatar
Egentligen otroligt att en del blir så kinkiga över en tia hit eller dit, med tanke på att "folk" rent allmänt kan utan att blinka slänga upp en hundring för en "godare öl" på närmaste bar (och ja, jag faller också in under "folk", men så bråkar jag inte heller över en tia).
Citera
2013-02-28, 22:02
Medlem
Ja, priset är rimligt. Egentligen skulle jag säga att det är billigt för animaliskt protein men eftersom att kycklingproduktionen är så pass rationaliserad i Sverige vore det direkt ocker att ta ut högre priser. Jag vill inte kokettera men personligen köper jag nästan uteslutande fransk kyckling, frigående på ängsmark. Det tycker jag att ni också ska göra. Fransk kyckling, det smakar fågel!
Citera
2013-03-01, 09:43
Medlem
Maledictuss avatar
Underlig frågeställning.

Jag betalar hellre 120kr/kg för svensk färsk kyckling än 50kr/kg för fryst thailändsk. Sedan vad som är rimligt pris i respektive kategori (svensk/utländsk, färsk/fryst) spelar inte så stor roll. Om jag vill ha kycklingfilé så köper jag svensk färsk oavsett om det kostar 79kr/kg eller 120kr/kg.
Citera
2013-03-01, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maledictus
Underlig frågeställning.

Jag betalar hellre 120kr/kg för svensk färsk kyckling än 50kr/kg för fryst thailändsk. Sedan vad som är rimligt pris i respektive kategori (svensk/utländsk, färsk/fryst) spelar inte så stor roll. Om jag vill ha kycklingfilé så köper jag svensk färsk oavsett om det kostar 79kr/kg eller 120kr/kg.

Jag handlar också enligt din linje. Vill jag ha det köper jag det.
Senast redigerad av amandaa- 2013-03-01 kl. 11:41.
Citera
2013-03-01, 12:17
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amandaa-
Jag handlar också enligt din linje. Vill jag ha det köper jag det.

Precis. Jag måste vara riktigt fattig för att gå och snålköpa antibiotika- och vattefullproppad kyckling från andra sidan klotet.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in