2013-02-26, 15:41
Medlem
Hej!
Long story short så har jag sålt min dator till en kompis och är orolig att han ska på något sätt ska återställa filerna som är raderade, är det möjligt? Han är lite av en data nörd, men iaf så har jag raderat allt från datorn, raderat från papperskorgen. Raderat själva profilen med allt innehåll och fixade en ny profil åt honom, en tom. Dessutom är det fake windows 7 så datorn går inte att uppdatera eller starta om, men det kan han säkert greja på något sätt. Det är bara det att jag har haft ganska hemlighetsfulla saker på datorn och är rädd att det ska kunna sprida sig.

Är det möjligt för honom att återställa dessa filer?
Om han lyckas återställa datorn så måste han väll även ha mitt lösenord för att kunna logga in? Eller!?

Tack på förhand!
2013-02-26, 15:44
Medlem
antianals avatar
Frågan har varit uppe förut men igen då:

Att "radera" en fil betyder att du tar bort adressen till filens start på disk.
Så länge inte de sektorer som ineehållit filen skrivs över med ny data kan vilket gratisprogram som helst återskapa allt utom filnamnet på filen.

Lösenord .. i Windows. Du skämtar va ?
2013-02-26, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antianal
Frågan har varit uppe förut men igen då:

Att "radera" en fil betyder att du tar bort adressen till filens start på disk.
Så länge inte de sektorer som ineehållit filen skrivs över med ny data kan vilket gratisprogram som helst återskapa allt utom filnamnet på filen.

Lösenord .. i Windows. Du skämtar va ?

Det är ganska lätt med andra ord..... tänkte att när/om han återställer så startas datorn om, och där kommer mitt användar namn upp ''dalmask'' och slå lösen.
2013-02-26, 16:36
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johelit0
Det är ganska lätt med andra ord..... tänkte att när/om han återställer så startas datorn om, och där kommer mitt användar namn upp ''dalmask'' och slå lösen.

Man behöver inget lösenord, eller ens starta om, för att få fram din gamla data. Detta görs med ett program såsom Getdataback och tar några timmar beroende på datamängden. Jätteenkelt och smidigt, vem som helst klarar av det.

Varför frågade du inte här innan du sålde datorn om du nu har massa superhemligheter på datorn?
2013-02-26, 17:15
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antianal
Frågan har varit uppe förut

Exakt då frågan är uppe flertal gånger i månaden. Tips till TS -> sökfunktionen.

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in