2013-02-26, 09:31
Medlem
Hejsan på er,
Jag har tänkt efter ett tag och tror mig ringa psykakut så fort dom har telefon tid och berätta allt för dem. Den sanna historien om min själv medicinering av benso.

Så här kommer jag förkalar mig,
Hej, jag har liter frågor ang. min medicinering från VC som inte fungerat (effexor cymbalta mm.)
Och har därför självmedicinerat med måttliga doser iktorivil som jag tagit från min pappa som även han lider av generaliserad ångest. Den började samtidigt. (varför behöver vi inte gå in på här på FB).

Jag kommer försöka få dom att förstå hur illa jag mått av mediciner som Citalopram, Fluoxetin, Mirtazapin, Cymbalta & Venlafaxine.

Varför jag ringer är att antingen för en gång skull få speciell hjälp mot min GAD och sociala fobi som jag har vissa dagar. Eller att få ett bättre preparat utskrivet.

Jag ska alltså vara helt ärlig med att jag har testat diverse denso som fungerat men aldrig missbrukat i stora mångder utan bara för mitt egna välmående.

Min fråga till er här är hur dom kommer agera?
Frågar dom såkommer jag säga att jag senast tog 2mg ikto igårkväll. Kommer dom kalla mig? Kommer jag få "missbrukar stämpel" Kommer körkort och jobb påverkas?
Citera
2013-02-26, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troettajag
Hejsan på er,
Jag har tänkt efter ett tag och tror mig ringa psykakut så fort dom har telefon tid och berätta allt för dem. Den sanna historien om min själv medicinering av benso.

Så här kommer jag förkalar mig,
Hej, jag har liter frågor ang. min medicinering från VC som inte fungerat (effexor cymbalta mm.)
Och har därför självmedicinerat med måttliga doser iktorivil som jag tagit från min pappa som även han lider av generaliserad ångest. Den började samtidigt. (varför behöver vi inte gå in på här på FB).

Jag kommer försöka få dom att förstå hur illa jag mått av mediciner som Citalopram, Fluoxetin, Mirtazapin, Cymbalta & Venlafaxine.

Varför jag ringer är att antingen för en gång skull få speciell hjälp mot min GAD och sociala fobi som jag har vissa dagar. Eller att få ett bättre preparat utskrivet.

Jag ska alltså vara helt ärlig med att jag har testat diverse denso som fungerat men aldrig missbrukat i stora mångder utan bara för mitt egna välmående.

Min fråga till er här är hur dom kommer agera?
Frågar dom såkommer jag säga att jag senast tog 2mg ikto igårkväll. Kommer dom kalla mig? Kommer jag få "missbrukar stämpel" Kommer körkort och jobb påverkas?

Hej!
Det låter väldigt vettigt av dig att ringa dit men det bästa är om du kunde åka dit istället, så att du kan få sitta ner och prata med en läkare/psykiater öga mot öga, för att kunna förklara mer specifikt ditt allmäntillstånd och liknande.
Jag har erfarenhet av psykakuten och de ggr jag vart där har de tagit emot mig med öppna armar, alltid tagit sig tid till mig och lyssnat på vad jag har att säga. De ifrågasätter sällan utan frågar vad jag behöver hjälp med där, berättar som de är och har alltid fått det jag velat.

Hoppas detta hjälper dig på traven.
Citera
2013-02-27, 12:12
Medlem
tack för ditt svar! Jag jkörde dit igår och vänta ca 3 timmar. När jag kom in och han hade lyssnat klart gick han iväg för att tänka efter vad han tyckte passa bäst för mig och kom till baka med en tid till en Speciallist. (kbt).

Kändes ganska skönt att få prata av mig, men efter jag lämnat hade jag den mest frutansvärda ångest ända till idag. Skall nu ringa han igen och se om man inte kan få ngt som stillar ångesten till tisdag då jag har tid hos min speciallist och hoppas därefter kunna komma igång med de vardagliga.
Citera
2013-02-27, 12:23
Medlem
Och vad händer om jag säger att jag istället kommer självmedicinera med min pappas iktorivil, vilket jag nämnde för han att jag provat EN gång 1mg. och att de va bra för mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in