2013-02-27, 23:34
Medlem
ManSkaSovaDas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Se mina tidigare inlägg.

Jag ser ingen direkt anledning att utplåna den heller, det har funkat bra hittills & varför ändra en vinnande formel. Vad ser du själv för skäl att inte bevara den vita rasen?
Jag vill givetvis att mina barn & efterkommande skall få ett så bra liv som möjligt, det vill väl alla? Att tvångsmässigt betala för att få hit en massa kriminella, analfabeter & bidragstagare som ingen här har något behov av & som måste försörjas av skattepengar är rena självmordsbeteendet.

Håller kanske med. Funderar ändå på det här med vinnande formel. För egen del tror jag inte att det är någon nämvärd skillnad biologiskt mellan oss. Jag upplever att problemen snarare är kulturella. Eller jag känner mig helt övertygad faktiskt även om jag inte kan vara helt hundra. Tycker inte adopterade jag träffat/känner är särskilt annorlunda mot oss.

Det jag försöker fråga är vad Flashbacks äkta rasister tänker om scenariot att vi kunde stoppa invandringen och jobba mkt mer på assimilering. Skulle inte det vara okej även om vi på några hundra år kanske blandas ut genetiskt med människor från Asien, Afrika, Sydamerika och Mellanöstern och gamla Sovjetländer kanske.

Citat:
Nu är jag inte riktigt med på vilken orättvisa du menar?

Aha, det var rätt otydligt. Menade orättvisan, eller det orätta kanske är ett bättre ord, att media kan skriva rätt förkastliga saker om vita svenskar samtidigt som det mörkas och det individuella ansvaret försvinner när det skrivs om brott eller stök som invandrare ligger bakom. Även det som killen ovanför nämnde om att det i Sverige idag (även om jag tycker det blir bättre o bättre) går fint att uttrycka sig väldigt rasistiskt mot svenskar utan att ögonbrynen på befolkningen höjs nämvärt medan samma sak tvärs om skulle vara helt otänktbart och omöjligt.
Senast redigerad av ManSkaSovaDa 2013-02-28 kl. 00:11. Anledning: missat ett ord som gör det svårt att förstå
2013-02-27, 23:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManSkaSovaDa
Menade orättvisan, eller det orätta kanske är ett bättre ord, att media kan skriva rätt förkastliga saker om vita svenskar samtidigt som det mörkas och det individuella ansvaret försvinner när det skrivs om brott eller stök som invandrare ligger bakom.
Det är ett övergående problem. I och med tidningsdöden & dom nya medierna på nätet så är det allt färre som går på dessa lögner.
Tiden när vänsterextremister kunde ligga som en blöt filt över hela det offentliga samtalet är på väg att ta slut. Det är därför dom är så desperata just nu, vilket man märker både i media & här på FB.
2013-02-27, 23:51
Medlem
ManSkaSovaDas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Det är inte positivt för oss att vi görs till minoriteter i våra länder. Endast en person som hatar oss vill oss illa kan tycka det är positivt. Exempelvis du, som hela tiden skriver att du vill blanda bort oss din dåre.

Funderat lite över detta. Varför tänker du att det skulle vara så illa ifall vi i Sverige börjar lyckas jättebra med assimilering och får stopp på invandringen?

Alltså mer exakt vad är det som för dig är så illa med att vi sedan under några århundraden blandas ut mer och mer med andra raser?
2013-02-27, 23:56
Medlem
ManSkaSovaDas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalasetistan
Det är myt och lögner att vi inte bryr oss om rasism från "andra hållet". Däremot är det inte ett lika stort problem som anti-mörk rasism, eftersom invandrare är en minoritet.

Rasister oavsett färg bör hanteras. Däremot är inte alla invandrare rasister.

Jag upplever verkligheten omkring oss mer som rasisterna här inne och inte som den, som jag ser det, mer indoktrinerade massan därute.

Jag upplever också att det är ordentligt skevt och skillnad vad gäller nyhetsrapportering om förövare och offer är svenskar eller invandrare. Speciellt invandrare från vissa områden.

Ändå skriver du det du skriver ovan. Ser du inget av den här skevheten som vi andra upplever?

Varför skulle rasism inte vara ett lika stort problem för att invandrare är i minoritet? På vilket vis menar du att rasism är knutet till störst antal i grupperna?

Menar du då att alla människor är rasister och att det därför spelar roll vilken grupp som är i majoritet/minoritet?

Hur tänker du om detta?
2013-02-28, 00:09
Medlem
ManSkaSovaDas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det är ett övergående problem. I och med tidningsdöden & dom nya medierna på nätet så är det allt färre som går på dessa lögner.
Tiden när vänsterextremister kunde ligga som en blöt filt över hela det offentliga samtalet är på väg att ta slut. Det är därför dom är så desperata just nu, vilket man märker både i media & här på FB.

Håller med o har kämpat rätt aktivt för detta ett tag. Tror same same. Tar också upp saker med folk utanför nätet o ja det är väl med blandad reaktion utifrån vilka grupper/individer man pratar med.

Absolut bäst respons och minst dömmanden (procentuellt sett) har jag fått från invandrare i min omkrets vad jag kan bedöma. Nästan så vissa verkar tycka bättre om mig och det är nog inte konstigt. Många invandrare, antar jag, känner redan till hur sne vår media är sen lång tid tillbaka men har kanske inte riktigt vågat säga något, eller inte fått bra bemötande om de försökt, eller ja jag spånar bara.

Jag önskar fler invandrare vågade tala ut öppet om sådant här. Att de kommer prata anti-vithet är väl kanske inte så stor chans. Eller varför inte i och för sig när indoktrineringen om detta släpper.

Har fortfarande problem med anti-vit uttrycket. Tycker mig fortfarande, men det kan vara fel, se att en del som pratar om det har lite för mycket idéer om att det skulle vara människor som försöker utrota vita och gärna ser vita utrotade.

Kanske misstolkar jag deras texter här.
2013-02-28, 00:17
Medlem
fboba40s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl
Och alla som inte håller med dig är "rasister" och därmed onda.

http://www.hrweb.org/legal/genocide.html

Artikel 2 punkt C kanske är intressant för dig, antivit.

Du vill ju uppenbarligen byta ut Vita mot icke-Vita annars är det "rasism" och ondska, och om det bara var Vita i svenska samhället skulle du fortfarande bry dig då det är "rasism" och ondska, även om ras är irrelevent, enligt dig..

Bestäm dig antivit, om du inte bryr dig om ras varför böla "rasism" om Vita vill ha rätten att existera? Hur uppmuntrar du inte folkmord mot Vita, varför vill du utrota oss?

Ja, vi kör väl en gång till då. Ursäkta men måste du prata typ som en dålig bondskurk, "Bestäm dig antivit...", "intressant för dig, antivit". Pratar du genom en sån där Darth Wader-mask också?

Du hänvisar alltså till detta
Citat:
(c) Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part;
Du anser att något sådant pågår i Sverige i dag, och jag säger att bara en rasist skulle komma på nåt sånt befängt. Det där handlar om riktiga folkmord. Men du kan ju försöka ta upp det med FN.
2013-02-28, 00:57
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Jag upplever verkligheten omkring oss mer som rasisterna här inne och inte som den, som jag ser det, mer indoktrinerade massan därute.

Jag upplever också att det är ordentligt skevt och skillnad vad gäller nyhetsrapportering om förövare och offer är svenskar eller invandrare. Speciellt invandrare från vissa områden.

Ändå skriver du det du skriver ovan. Ser du inget av den här skevheten som vi andra upplever?

Varför skulle rasism inte vara ett lika stort problem för att invandrare är i minoritet? På vilket vis menar du att rasism är knutet till störst antal i grupperna?

Menar du då att alla människor är rasister och att det därför spelar roll vilken grupp som är i majoritet/minoritet?

Hur tänker du om detta?

Ursäkta att jag bryter in.

Svenskar är en förkrossande minoritet i världen, 0,001 procent är svenskar. Vita och framförallt blonda är faktiskt minoritet om man tittar upp från svensk massmedia. Majoriteten är svart. Särarter ska bevaras och skyddas.

Minoriteter har rättigheter. Blonda och blåögda människor äger recessiva drag och hotas mer av utplåning än vad svarthåriga med bruna ögon gör.

Du har helt rätt i att massmedia ljuger och hycklar.

Ett tydligt exempel är mordet på John Osnes som skedde i Hollywood, USA. John Osnes var amerikan, hans föräldrar var födda amerikaner, han var född i Minnesota, han bodde hela sitt liv i USA. I svensk media blev John Osnes norrman.

Hans mördare David Jassy kallades för svensk och inget annat. Han föddes 1974 i Solna. Hans pappa var Gambian och hans mamma från Estland.

David Jassy var alltså mindre svensk än vad John Osnes var norrman, ändå repeterade svensk media att svensken dödade norrmannen.

Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
John Osnes uppges ha slagit till den svenske artistens bil på grund av att han bromsade sent. Artisten ska då ha gått ur sin bil och slagit till John Osnes. När den norske pianisten böjde sig ner för att plocka upp sina glasögon träffades han av en spark i huvudet. Artisten ska sedan åter ha satt sig i bilen och kört över pianisten.

Citat:
Ursprungligen postat av Expressen
Lokala medier kallar händelsen för ”Road rage”, och enligt polisrapporter så ska den svenske artisten med berått mod ha kört över den norskättade 55-åringen.

Läs själv och jämför svensk massmedia med utländsk media.

Aftonbladet: Svensk artist åtalas för mord på John Osnes i Los Angeles

Expressen: John Osnes, 55, föll offer för svensken

Expressen: Så slutade musikkarriären i tragedi (OBS, tragedi för mördaren, inte offret.)

LA Times: Homicide Report John Osnes, 55

Citat:
Ursprungligen postat av LA Times
Judge Monica Bachner denied the request for reduced bail, noting that Jassy's Swedish citizenship made him a flight risk as did his foreign family ties, which include an 11-year-old son in Sweden, a brother in Italy and other relatives in Gambia.

Jassy faces charges of murder, assault, battery and leaving the scene of an accident.

LA Times tar korrekt upp David Jassys bakgrund därför att hans internationella bakgrund togs upp vid rättegången, den ansågs öka risken för att han skulle försöka fly landet.

Svensken, avlad i sverige av två utländska personer. http://en.wikipedia.org/wiki/David_Jassy
"Norrmannen", avlad i USA av två amerikaner.

Varför var aldrig David Jassys bakgrund intressant att förmedla för den svenska läsaren?
Senast redigerad av Grävulen 2013-02-28 kl. 01:06.
2013-02-28, 01:08
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Funderat lite över detta. Varför tänker du att det skulle vara så illa ifall vi i Sverige börjar lyckas jättebra med assimilering och får stopp på invandringen?

Alltså mer exakt vad är det som för dig är så illa med att vi sedan under några århundraden blandas ut mer och mer med andra raser?
För det första så tror jag inte att någon omfattande assimilation skulle ske även om vi skulle vilja eftersom etniska intressen är för starka och det har kommit så många att det bildats olika etniska kollektiv. Folk skulle segregera sig frivilligt efter etniska/rasliga linjer såsom man gör över hela världen. Det är troligare att det blir mer polarisering, vit flykt och konflikter.

För det andra,

Inget folk skall behöva utsättas för massinvandring, tvångsintegrering och bortblandningspropaganda. Inget folk skall behöva bli marginaliserat i sitt hemland och få sin identitet och kultur bespottad av företrädare. Vad de utsätter oss för är ett brott mot mänskligheten. I det läget är det inte direkt läge att fråga oss varför det vore dåligt om vår nordiska särart försvann...

För det tredje,

Det ligger i livsformers natur att sträva efter att överleva.

Vår kultur och civilisation är sprungen ur vår natur. Om vi blandades med folkslag från tredje världen så skulle vi och vår kultur bli mer som de folk och länder som invandrarna kommer ifrån och det är få svenskar som önskar sig det. Allt skulle förändras. Den svenska sagan skulle vara slut och allt vi hade kunnat bli skulle gå förlorat om vi drunknade i ett hav av bruna och svarta människor. Vi råkar ha fått en vinstlott i evolutionens lotteri och det skall vi ta vara på. Vi bör inte försnilla vår särart och vår potential.
Senast redigerad av SummaSummarum 2013-02-28 kl. 01:29.
2013-02-28, 01:34
Medlem
ManSkaSovaDas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen

Ingen fara. Jag vill bara ha fler synvinklar, tankar och åsikter presenterade.

Som vanligt då, det du beskriver om skillnaden mellan svensk och utländsk media. Man har blivit rätt less efter upptäckten av alla dessa mörkläggningar. Dock uppfattar jag det inte som någonting annat än att det blivit såhär för att media och politiker valt att lägga locket på utifrån att de trodde det var det bästa för att minska rasism och problem med mångkulturen i Sverige.

Läst eller sett på TV något om att Birger Schlaug i efterhand funderat på om de verkligen gjorde rätt när de pratade om detta ihop med media någon gång för kanske, ja inte vet jag, 25 år sedan.

Citat:
Vita och framförallt blonda är faktiskt minoritet om man tittar upp från svensk massmedia. Majoriteten är svart. Särarter ska bevaras och skyddas.

Vad menar du med svart i det här fallet? Afrikaner eller även latinska folk, folk från mellanöstern och andra ställen? Indien mm mm?

Varför menar du att särarter ska bevaras och skyddas?

Citat:
Minoriteter har rättigheter. Blonda och blåögda människor äger recessiva drag och hotas mer av utplåning än vad svarthåriga med bruna ögon gör.

Just ja, det här tänkte jag inte heller på. Biologin i åttonde klass eller något när man först fick lära sig detta.

Fast ändå, varför så viktigt att bevara en blond och blåögd ras om utblandningen ser sakta under århundraden och utan våld, förtryck eller annat?
2013-02-28, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fboba40
Ja, vi kör väl en gång till då. Ursäkta men måste du prata typ som en dålig bondskurk, "Bestäm dig antivit...", "intressant för dig, antivit". Pratar du genom en sån där Darth Wader-mask också?

Ja jag är väl en ond kättare, antikristus, troligen Hitler pånyttföd för en antivit? Brrr så hemskt, peka ut antivitism, bäst du hämtar bödeln.

Citat:
Du hänvisar alltså till detta
Du anser att något sådant pågår i Sverige i dag, och jag säger att bara en rasist skulle komma på nåt sånt befängt. Det där handlar om riktiga folkmord. Men du kan ju försöka ta upp det med FN.

Och endast antivita kallar alla som motsätter sig folkmordet mot Vita för kättare och vill att media ska demonisera och bedriva häxjakt mot dem. När kommer inkvisitionen, antivit? Att du vill förneka det för att slippa tänka på blodet på dina händer är väl en sak, men litet ärlighet skulle väl göra gott för psyket mitt bland det där ivriga folkmords uppmuntringarna?

Dina FN kompisar är minst lika antivita som dig, men det håller du väl tyst om och glädjer dig bakom stängda dörrar.

http://www.friatider.se/fn-chef-eu-ska-undergrava-etnisk-homogenitet

En fråga bara, blev du upphetsad av denna händelse? Mångfalden i all sin glans.

https://www.realisten.se/2013/02/24/9-aring-mobbades-for-att-han-var-vit-tog-sitt-liv/
2013-02-28, 01:48
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ingen fara. Jag vill bara ha fler synvinklar, tankar och åsikter presenterade.

Som vanligt då, det du beskriver om skillnaden mellan svensk och utländsk media. Man har blivit rätt less efter upptäckten av alla dessa mörkläggningar. Dock uppfattar jag det inte som någonting annat än att det blivit såhär för att media och politiker valt att lägga locket på utifrån att de trodde det var det bästa för att minska rasism och problem med mångkulturen i Sverige.

Läst eller sett på TV något om att Birger Schlaug i efterhand funderat på om de verkligen gjorde rätt när de pratade om detta ihop med media någon gång för kanske, ja inte vet jag, 25 år sedan.

Vad menar du med svart i det här fallet? Afrikaner eller även latinska folk, folk från mellanöstern och andra ställen? Indien mm mm?

Varför menar du att särarter ska bevaras och skyddas?

Just ja, det här tänkte jag inte heller på. Biologin i åttonde klass eller något när man först fick lära sig detta.

Fast ändå, varför så viktigt att bevara en blond och blåögd ras om utblandningen ser sakta under århundraden och utan våld, förtryck eller annat?

Av samma skäl som man bevarar djur- och växtvärlden. Mängder av turister åker jorden runt för att se folk utöva sin kultur. Tex masajer i afrika. Tänk om du åker dit för att se masajer och så spelar de Hip Hop musik istället för att etablissemanget anser att masajkulturen var rasistisk och behövde utvecklas och ta in nya influenser.

Dessutom kanske det finns gener som man kan använda inom medicin. Tex svarta som är HIV resistenta. Om man nu behöver leta upp dessa anlagen för att utveckla en ny medicin så är det ganska svårt att hitta rätt anlag om alla är mulatter. De goda anlagen kan dessutom vara recessiva och försvinner hos mulatter. Då är de förlorade för alltid.

Men det kan också bli så att vita inte får välja en annan vit, eftersom det automatiskt ses som ett uttryck för rasism. Detta kan ske om antirasisterna får hållas.
2013-02-28, 01:49
Medlem
ManSkaSovaDas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
För det första så tror jag inte att någon omfattande assimilation skulle ske även om vi skulle vilja eftersom etniska intressen är för starka och det har kommit så många att det bildats olika etniska kollektiv. Folk skulle segregera sig frivilligt efter etniska/rasliga linjer såsom man gör över hela världen. Det är troligare att det blir mer polarisering, vit flykt och konflikter.

För det andra,

Inget folk skall behöva utsättas för massinvandring, tvångsintegrering och bortblandningspropaganda. Inget folk skall behöva bli marginaliserat i sitt hemland och få sin identitet och kultur bespottad av företrädare. Vad de utsätter oss för är ett brott mot mänskligheten. I det läget är det inte direkt läge att fråga oss varför det vore dåligt om vår nordiska särart försvann...

För det tredje,

Det ligger i livsformers natur att sträva efter att överleva.

Vår kultur och civilisation är sprungen ur vår natur. Om vi blandades med folkslag från tredje världen så skulle vi och vår kultur bli mer som de folk och länder som invandrarna kommer ifrån och det är få svenskar som önskar sig det. Allt skulle förändras. Den svenska sagan skulle vara slut och allt vi hade kunnat bli skulle gå förlorat om vi drunknade i ett hav av bruna och svarta människor. Vi råkar ha fått en vinstlott i evolutionens lotteri och det skall vi ta vara på. Vi bör inte försnilla vår särart och vår potential.

Tack, då är jag med lite mer.

Antar att det är på en del av det här ovan som dina åsikter inte riktigt sammanträffar med de åsikter som vissa andra här på Flashback har. Alltså folk som hängt här länge, inte de nyinkomna som bara blir chockade utav dina åsikter och det du skriver. Eller har jag fel?

Tänker mig att det som skiljer mellan dig och många här som inte "vill" vara rasister är att de inte ser något problem i att vi blandas upp och sakta försvinner. Fått för mig att de är rätt ointresserade av det här med att behålla särarter, iaf våran särart, och snarare ser det som att vi alla ska agera, fungera och bedömmas som individer. Stämmer det hyfsat med din uppfattning av de du brukar hamna i batalj med?

Själv står jag lite med ena foten här o ena där. Kanske är jag naiv. Tänker mig ändå att det skulle kunna fungera helt okej på sikt med ett samhälle bestående av helt fullt av folkgrupper, alltså om en eller två generationer. Fast ja det är väl rätt förutsatt att alla som kommer/kommit hit assimileras saftigt. O det lär väl inte hända. Dessutom är jag lite emot det personligen att tvinga på sina åsikter och värderingar på andra människor.

En bra sak jag tänker mig som ett mångkulturellt Sverige skulle kunna ge framåt är att de invandrare som kommit hit från helt andra delar av världen efter någon generation fått in så mycket av svenska värderingar att de börjar ifrågasätta en hel del inom sin egen kultur och religion. Att mångkulturen här tillsammans med Internet och snabba förflyttningsmöjligheter runt världen kan få helt fullt av människor i andra länder att få det lite bättre mot vad de haft det annars. Detta är ju inget som ändå skulle vara säkert ändå och går att se från så många olika aspekter.

Vad tänker du om det? Att tänka på framtiden för människor i hela världen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in