2013-02-24, 15:10
Medlem
Muppers avatar
Kinamat från den sunkigaste krogen i stan, utan tvekan.
Citera
2013-02-25, 02:22
Medlem
novus.s avatar
Har en chilisås gjord på habanero och ghost chili, det bubblar till ordentligt i magen efter att man har ätit den... Kombinera gärna med några gamla räkor (det märks inte på smaken om de är gamla, så länge du tillagar dem före förtäring), man dör inte men man skiter garanterat diarré. Lägg till en riktigt fettig hollandaisesås, och varför inte en biff tartare eller en fransyska när du ändå är igång? Självklart dricks det plommonjuicegroggar som måltidsdryck.
Citera
2013-02-25, 08:45
Medlem
Cecilia.s avatar
Chili med frön i, bränner mer när det kommer ut än när det kommer in

Jalapeños med frön är riktigt bra, dem är ju inte starka men fröna klarar resan i magen och bränner i fisringen som fan. Sen gärna mycket olja och fett i det du ska laga så han får diarré. Vad är värre än kaskaddiarréer med magsaft blandat med chilifrön som bränner som fan.

Lök, bönor och chili.
Citera
2013-02-25, 15:44
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helpantad
Denna rätt ger mig alltid diarrékramper efter en timme men den är svingod!

Stek ett paket bacon knaprigt
Fräs med skivade champinjoner, lite finhackad lök och en pressad vitlöksklyfta.
Tillsätt en burk crème fraiche (fullfet) och en skvätt grädde.
Smaka av med kinasoja och valfria kryddor som cayennpeppar, paprika, svartpeppar.
Innan du slevar upp den på pastan har du i ett par dl riven ost i såsen, blanda runt.

Glöm inte häll i lite Sambal oelek med.
Citera
2013-02-26, 17:14
Medlem
En redig portion sidfläsk med bruna bönor ner sköljt av en folköl brukar få förödande konsekvenser på min mage.
Citera
2013-02-26, 17:35
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazybum
En redig portion sidfläsk med bruna bönor ner sköljt av en folköl brukar få förödande konsekvenser på min mage.

Din mage måste ha problem, det är ju det bästa man kan slafsa i sig. Trycka ut bönorna ur plastkorven i grytan, steka sidfläsket och bara vänta... En pilsner till det är ju bara början på en bra helg.
Citera
2013-02-27, 20:33
Medlem
Instämmer om jalapeño, jag älskar att äta dom så det blir alltid för många när burken kommer ut på middags bordet. Ännu värre blir det om man dricker ordentligt med öl till.

Gör en jalapeño pizza.. Servera Bellman 6.0 till det.

MVH
Z
Citera
2013-02-27, 20:45
Medlem
machete4presidents avatar
Mycket chili måste vara svaret. Åt en riktigt het kebab i Polen en gång. Sved rejält i krysset dagen efter.
Citera
2013-02-27, 20:46
Medlem
Tasken1s avatar
Ska äta gröna linser med tomatsås och en massa jävla lök. Sambal Oelek är med i. Återkommer.
Citera
2013-02-27, 21:30
Medlem
En extremt stark kebabsås som fick mig att tro att jag svalt vassa föremål
Citera
2013-02-28, 16:58
Medlem
Dongles avatar
Det var en servitör på en indisk restaurang som avrådde från att beställa en gräddbaserad rätt med extra hetta.
Enligt honom var det ingen bra kombination för magen.
Citera
2013-03-04, 04:12
Medlem
gibbenSgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helpantad
Denna rätt ger mig alltid diarrékramper efter en timme men den är svingod!

Stek ett paket bacon knaprigt
Fräs med skivade champinjoner, lite finhackad lök och en pressad vitlöksklyfta.
Tillsätt en burk crème fraiche (fullfet) och en skvätt grädde.
Smaka av med kinasoja och valfria kryddor som cayennpeppar, paprika, svartpeppar.
Innan du slevar upp den på pastan har du i ett par dl riven ost i såsen, blanda runt.

Något i den här stilen fast rejält med chili i också skulle jag säga, Ha i en rejäl klick smör också
och snåla inte på löken eller grädden heller

Sen en rejäl kopp starkt kaffe till efterrätt (eller tre) så bör han bli sittandes på toan ett tag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in