Citat:
Ursprungligen postat av littlef
Jo eftersom att han hade erkänt det till en lärare.. Klart som fan det är relevant, ville ju att ni skulle få en bild av hur grabben har det eftersom att han redan är jävligt olycklig. Självklart är det perfekta droger, det är ju flashback!
Så han erkände en stöld till en lärare? Gjorde han det frivilligt eller efter att ha blivit korsförhörd?
Gick denna lärare sen och berättade det för dig, eller hur fick du faktiskt reda på att det var han som stal dina pengar?
Nej, det är inte relevant. Alls.
Han kan inte ha sitt dåliga mående som förklaring och anledning till allt dumt han gör, och då komma undan utan att få några konsekvenser. Detta om något kommer göra honom till en fruktansvärt vidrig individ.
Konfrontera honom bara, hur svårt är det egentligen?
Fråga honom varför han stal dina pengar och berätta för honom hur besviken du är på att han utnyttjade och bröt ditt förtroende för honom.
Ge honom en chans att förklara sig, och ge honom en chans att försöka få tillbaka förtroendet han nu förlorat. På detta sätt kanske han växer som människa.
"Varför stal du pengar av mig när du hade kunnat fråga om du fick låna dem av mig istället? Jag är ju din vän, varför går du då bakom ryggen på mig och stjäl av mig?", är en bra början på konversationen.
Det är så jag hade hanterat situationen, åtminstone. Jag är dock ganska pedagogisk och diplomatisk av mig rent generellt, och föredrar att lösa dispyter med ord framför våld.
Hur du ska sköta det här beror helt på hur du är som person och dina värderingar, och hur pass mycket den här personen betyder för dig.
Många hade nog bara slagit honom på käften och gått igenom hans plånbok när han låg på marken. Jag hade inte gjort det, men jag hade förstått reaktionen.
Personer som stjäl från sin bekantskapskrets istället för att be om att få låna till det man behöver är fruktansvärt låga individer.
Ja, droger är fantastiska, men det har ingenting med att det är på Flashback att göra.