Tidigare idag läste jag DN:s ledarartikel
"Avblås jakten på gömda".
EDIT: Det är möjligt att rubriken i papperstidningen är "Nej till människojakt"
http://www.dn.se/ledare/huvudledare/...akten-pa-gomda
Föga oväntat vill journalisterna på DN att polisen inte ska göra sitt jobb och avvisa illegala utlänningar. DN:s ledarredaktion är dock lite listigare än de andra agitatorerna i frågan.
Istället för att öppet deklarera att "alla-som-vill-ska-få-stanna-i-Sverige" angriper man istället från två andra riktningar.
1.) Tillvägagångssättet - Att polisen kontrollerar personer med utländskt utseende.
2.) Prioritering av polisens resurser - Att polisens prioritering av detta innebär nedprioritering av annat.
Man skulle på basis av ovanstående ändå kunna slita DN:s argument i bitar men det är inte därför jag startade denna tråd.
Anledning är att jag häpnade över en del av DN:s argumentation för punkt 2 ovan.
DN:s ledarredaktion skrev nämligen att istället för att utvisa illegala utlänningar så skulle polisens tid vara bättre använd på att jaga näthatare (vilka DN:s ledarredaktion tydligen anser vara ett större och viktigare problem) !?!
Att DN:s journalister hyser sådana åsikter förvånade mig inte det minsta. Det som gjorde mig överraskad var att de så oblygt deklarerade detta i en ledarartikel!
När jag senare under dagen skulle visa detta för en annan person var dessa meningar borttagna ur ledarartikeln! Publiceringssystemet som DN använder visade också att artikeln ändrats kl 08:52 (ursprungligen publicerad 00:05).
Att gänget på DN är ryggradslösa kräk som driver sin egna ideologiska linje är ingen nyhet. Däremot tar deras klantiga agerande i att försöka dölja sitt snedtramp ytterligare pinsamhetspris.
Är det någon som har tillgång till papperstidningen?
Kan ni kolla om ledarartikeln i papperstidningen har formuleringen om att polisen borde jaga näthatare istället?