• 1
  • 2
2013-02-23, 12:57
Medlem
Tidigare idag läste jag DN:s ledarartikel "Avblås jakten på gömda".

EDIT: Det är möjligt att rubriken i papperstidningen är "Nej till människojakt"

http://www.dn.se/ledare/huvudledare/...akten-pa-gomda

Föga oväntat vill journalisterna på DN att polisen inte ska göra sitt jobb och avvisa illegala utlänningar. DN:s ledarredaktion är dock lite listigare än de andra agitatorerna i frågan.

Istället för att öppet deklarera att "alla-som-vill-ska-få-stanna-i-Sverige" angriper man istället från två andra riktningar.

1.) Tillvägagångssättet - Att polisen kontrollerar personer med utländskt utseende.

2.) Prioritering av polisens resurser - Att polisens prioritering av detta innebär nedprioritering av annat.

Man skulle på basis av ovanstående ändå kunna slita DN:s argument i bitar men det är inte därför jag startade denna tråd.

Anledning är att jag häpnade över en del av DN:s argumentation för punkt 2 ovan.

DN:s ledarredaktion skrev nämligen att istället för att utvisa illegala utlänningar så skulle polisens tid vara bättre använd på att jaga näthatare (vilka DN:s ledarredaktion tydligen anser vara ett större och viktigare problem) !?!

Att DN:s journalister hyser sådana åsikter förvånade mig inte det minsta. Det som gjorde mig överraskad var att de så oblygt deklarerade detta i en ledarartikel!

När jag senare under dagen skulle visa detta för en annan person var dessa meningar borttagna ur ledarartikeln! Publiceringssystemet som DN använder visade också att artikeln ändrats kl 08:52 (ursprungligen publicerad 00:05).

Att gänget på DN är ryggradslösa kräk som driver sin egna ideologiska linje är ingen nyhet. Däremot tar deras klantiga agerande i att försöka dölja sitt snedtramp ytterligare pinsamhetspris.

Är det någon som har tillgång till papperstidningen?

Kan ni kolla om ledarartikeln i papperstidningen har formuleringen om att polisen borde jaga näthatare istället?

Senast redigerad av jketzetera 2013-02-23 kl. 13:43. Anledning: Möjlig alternativ rubrik
Citera
2013-02-23, 13:01
Medlem
Nermans avatar
Det beror ju på vilka näthatare som dem menar.
Om det sådana näthatare som dödshotar andra människor så tycker jag det är väl spenderade pengar
Citera
2013-02-23, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nerman
Om det sådana näthatare som dödshotar andra människor så tycker jag det är väl spenderade pengar

Uppenbarligen vågar inte DN:s ledarredaktion stå för detta då de först publicerat en ledarartikel med den ståndpunkten för att senare radera detta ur den.

Eftersom ändringen kommit såpass sent (kl 08:05) antar jag att papperstidningen har originalartikeln.
Citera
2013-02-23, 13:43
Medlem
JohnLocke2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerman

Det håller jag med om. Som tur är så har man fått tag på den största socialdemokratiska näthataren.
Det intressanta med DNs kommentar som nu är borttagen är den visar att det inte är hat generellt som är problemet utan näthat. Det gör att man kan dra slutsatsen att det är Nätet och inte hatet som är problemet. Nätet medför ju en demokratisk revolution som gör att journalisten inte behövs längre.
Medborgarna kan skriva i tidningarna direkt istället för att en amatör till journalist försöker formulera sig.

Den objektiva granskande journalisten som granskar makthavarna finns ju knappt längre.
Kvar finns bara den opinionsbildande journalisten som är svår att skilja från Göbbels.
http://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Goebbels
Citera
2013-02-23, 14:57
Medlem
Fula Gubbens avatar
Nät-hatet visade sig mest bestå av en socialdemokratisk neger i Göteborg, så polisen gör helt rätt som prioriterar illegala invandrare och dylika parasiter. Vore spännande att få se en avräkning på detta projekt så småningom.

DN:s förste skribent hade tydligen inte fattat att nät-hats-drevet är stendött. Gäller att hänga med i svängarna när senila gamla dagstidningar försöker skapa "opinion" med lögner och guilt-by-association!
Citera
2013-02-23, 15:12
Moderator
Diagorass avatar
Att jaga illegala invandrare borde vara ett högt prioriterat område för polisen eftersom de inte har någon möjlighet att arbeta lagligt i Sverige, och således måste försörja sig på brottslighet om de inte vill leva på välgörenhet. Att många illegala invandrare begår brott i Sverige borde vara välkänt för de flesta, utom då möjligtvis för PK-vänstern verkar det som.
Citera
2013-02-23, 15:33
Medlem
Hmmm ... 361 visningar hittills och ingen har pappersversionen av DN för att kunna kontrollera ledarartikeln.

Inte så konstigt att DN valde att gå ur TS nyligen.
Citera
2013-02-23, 15:40
Medlem
teflonpannan69s avatar
Det står ingenting om näthatare i pappersversionen. Ingenting om hat relaterad brottslighet nämns ens.
Citera
2013-02-23, 15:50
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Det står ingenting om näthatare i pappersversionen. Ingenting om hat relaterad brottslighet nämns ens.

Så märkligt. jketzetera är emellertid en omdömesgill skribent, varför dennes uppgift inte bara kan avfärdas - även om alla givetvis kan missta sig eller minnas fel.
Citera
2013-02-23, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69

Om mitt minne inte sviker mig helt så stod det i anslutning till följande stycke:
Citat:
Ursprungligen postat av DN
Den andra invändningen gäller själva prioriteringen, den som regeringen bestämt. Polisen är en omvittnat ineffektiv organisation med bedrövligt låg förmåga att lösa de brott som anmäls. Varje enskild prioritering leder till att annat nedprioriteras. Något av det minst angelägna borde vara att leta upp och jaga bort människor ur landet.
Citera
2013-02-23, 16:09
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jketzetera
Om mitt minne inte sviker mig helt så stod det i anslutning till följande stycke:

Kanske det. Den första invändningen är, enligt pappersartikeln, tillvägagångssättet.
Citera
2013-02-23, 17:02
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Att jaga illegala invandrare borde vara ett högt prioriterat område för polisen eftersom de inte har någon möjlighet att arbeta lagligt i Sverige, och således måste försörja sig på brottslighet om de inte vill leva på välgörenhet. Att många illegala invandrare begår brott i Sverige borde vara välkänt för de flesta, utom då möjligtvis för PK-vänstern verkar det som.

Nej, nej, skicka hem dem kan vi inte, snart kommer MP kräva att alla "papperslösa" omedelbart ska få 30.000 i månaden i statlig tjänst, det är ju "omänskligt" att de ska behöva leva "utanför samhället, jagade."
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in