2013-02-23, 03:53
Medlem
Jag passerade Östra Stations busskur, där man tar 94:an runt 2 idag (natt).
Jag hörde upprepade gånger medelandet "Vi trollar systemet" ur högtalarna koplade till den digitala avgångsvisaren. Detta hörde jag även vid S:t Eriksplans busskur, fick inget på film.

Är bara lite intresserad om någon annan snappat upp denna roliga händelse och om ni har en aning om hur det kan ha gått till.
Citera
2013-02-23, 09:27
Medlem
Säker på att det inte var en test då? ala "Vi kollar systemet".

Görs dagtid när stationsvärdar finns på plats för att rapportera in eventuella fel.
Citera
2013-02-23, 10:25
Medlem
Jag har bra minne av att det just var Trollar systemet. Om jag inte verkligen geggat till det vid båda stationerna. Jag har en liten filmsnutt som fick mobilen att dö vid inspelning som inte går att spela upp, ska se om datorn får liv på bevisen.
Citera
2013-02-23, 11:08
Medlem
Hade man kunnat det här med datasystem så hade jag ju lagt min energi på att hacka sådana här system och lägga in roliga meddelande på diverse allmänna platser, hade ju varit sjukt kul om man bytte ut stationsnamnen på tuben
Citera
2013-02-23, 15:43
Medlem
Det var just röstem som annars läser av tiderna när man klickar på blindknappen som just läste upp. Detta skedde då bussen väl kom till stationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in