Satte The eagle has landed på nedladdning nu från tpb!
Hmm, när jag googlade "channel 5" så fick jag bara upp massa tv-tablåer...så märkligt! Jag som trodde det var en parfym.
Just kidding!
Helt rätt! Hahaha jo, han gillade väl damernas dofter I detta fallet var det märket Eight and Bob som ska ha en doft: Cap d'antibes. Picasso hade en ateljé i borgen Château Grimaldi, som numera inrymmer Musée Picasso. Sven-Bertil Taube skulle mycket riktigt ge filmen "En enkel till Antibes". Coca Cola kör en kampanj nu, där man kan vinna resor till Antibes (staden är tryckt på flaskorna).
Helt rätt! Hahaha jo, han gillade väl damernas dofter I detta fallet var det märket Eight and Bob som ska ha en doft: Cap d'antibes. Picasso hade en ateljé i borgen Château Grimaldi, som numera inrymmer Musée Picasso. Sven-Bertil Taube skulle mycket riktigt ge filmen "En enkel till Antibes". Coca Cola kör en kampanj nu, där man kan vinna resor till Antibes (staden är tryckt på flaskorna).
Verkar som att vi letar efter tysk stad som varit av vikt både vid WW1 och 30-åriga kriget och ligger nära Teutorburg-skogen (som jag tror trean ska syfta på)... knepigt... svarar mot bättre vetande Wittstock..?
Verkar som att vi letar efter tysk stad som varit av vikt både vid WW1 och 30-åriga kriget och ligger nära Teutorburg-skogen (som jag tror trean ska syfta på)... knepigt... svarar mot bättre vetande Wittstock..?
Icke Wittstock!
Vår stad hade, vad jag vet, ingen som helst större funktion i WW1...däremot så stammar från vår stad en viss soldat som sedermera lyckades skapa något som fått stor funktion för bilden av WW1 i det kollektiva medvetandet!
Här skrevs freden i trettioåriga kriget under, här föddes som sagt författaren till På västfronten intet nytt och det var här (eller i den nästgårds liggande skogen åtminstone) som romarna fick dunderspö av germanerna.
Svear och Göter är också två exempel på nordgermanska stammar by the way!
Han har ju fått halva ögat borthugget vad det verkar denne stackars centurion!
Citat:
On 9 September, near modern Osnabrück, the Cheruscii led by Arminius ambushed the governor's army. All three legions were destroyed in what is known as the Battle of Teutoburg Forest and their eagle standards lost.
After their destruction, the Romans never used these legion numbers (XVII, XVIII and XIX) again.