2017-05-19, 23:26
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Jag gillar schizophrenias gåtor skarpt. De är supersvåra men inget fel i det.

Det som kanske framstår som "trådens bristande intresse" är snarare att man till en början inte har en aning och därför inte kan komma med några gissningar. Så är det för min del i alla fall. Det brukar behövas ett gäng ledtrådar innan jag anar vart schizophrenia skickat oss!

Instämmer. När jag har tid tycker jag att det är kul att försöka googla fram de obskyra hålorna. När någon gissar rätt på första försöket så känns det lite som ett misslyckande.
Citera
2017-05-19, 23:29
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Instämmer i det att och Bernard skriver, tycker det är riktigt kul att man behöver ta några varv runt jorden innan man har nån gissning! Och man lär sig ofta någit nytt.
Citera
2017-05-20, 04:57
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Basil Fawlty-röst; ...typical... absoluuutely typical... - man håller sig undan från tråden några dagar och det urartar i bråk och käbbel... Själv har jag en slagsida åt "välkända städer med svårgooglade leads" - sade han som hade med Papeete för några veckor sedan... .

Charmen med tråden är dess postares heterogenitet; schizos superkluriga udda (jäkligt kul när man tar dem, happening not to often though... not him to be blamed!), atts brighta "minimalistiska", Bernards... tja "Bernardfrågor", Bilings och tcfmogs "mixade, best of, typ", und so weiter...

Kan vi inte bara vara vänner, sjunga "We shall overcome" and get on with the competition??? - vem fan har frågan btw.???
Senast redigerad av GoggeGogelius 2017-05-20 kl. 05:02.
Citera
2017-05-20, 08:17
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Basil Fawlty-röst; ...typical... absoluuutely typical... - man håller sig undan från tråden några dagar och det urartar i bråk och käbbel... Själv har jag en slagsida åt "välkända städer med svårgooglade leads" - sade han som hade med Papeete för några veckor sedan... .

Charmen med tråden är dess postares heterogenitet; schizos superkluriga udda (jäkligt kul när man tar dem, happening not to often though... not him to be blamed!), atts brighta "minimalistiska", Bernards... tja "Bernardfrågor", Bilings och tcfmogs "mixade, best of, typ", und so weiter...

Kan vi inte bara vara vänner, sjunga "We shall overcome" and get on with the competition??? - vem fan har frågan btw.???

Precis! Låtom oss alla vara vänner because this is bullshit! If a lot of people love each other, the world would be a better place to live. Som en liten bonus, out of competition; i vilken stad säger man så?
Citera
2017-05-20, 08:21
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Precis! Låtom oss alla vara vänner because this is bullshit! If a lot of people love each other, the world would be a better place to live. Som en liten bonus, out of competition; i vilken stad säger man så?

Så säger man i Godby (Finström) men bara om Finland vinner över Sverige i hockey.
Citera
2017-05-20, 08:30
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Jag gillar schizophrenias gåtor skarpt. De är supersvåra men inget fel i det.

Det som kanske framstår som "trådens bristande intresse" är snarare att man till en början inte har en aning och därför inte kan komma med några gissningar. Så är det för min del i alla fall. Det brukar behövas ett gäng ledtrådar innan jag anar vart schizophrenia skickat oss!

Naturligtvis gillar du dem, du är ju trådens orakel tillika TinTin. Men om vi bortser från invärtes beundran och eventuellt vill bredda tråden så kanske lite fler "charterresor" vore på sin plats. Men skit i mina önskemål och bolla vidare frågan mellan er.
Nog om det, jag ska inte störa framledes
Citera
2017-05-20, 08:35
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Så säger man i Godby (Finström) men bara om Finland vinner över Sverige i hockey.

WRONG! Everybody betrayed me! I'm fed up with this world!
Citera
2017-05-20, 08:49
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
WRONG! Everybody betrayed me! I'm fed up with this world!

Arboga?
Citera
2017-05-20, 11:19
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia
Regalskeppet Kronan och Calmare Nyckel tyder på Kalmar. Upprorsman = Dacke?
Korrekt!

Regalskeppet Kroana sjönk utanför Kalmar, Calmare Nyckel fraktade kolonister till Nya Sverige, Nils Dacke blev potumt steglad och hans kroppsdelar utplacerades runt om i Kalmar.

Ta oss vidare mot nya obskyra resmål som ingen jävel hört talas om, gärna ryska parenteser.
Citera
2017-05-20, 13:22
Medlem
stepe543s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius

Så skönt när du stegar in och styr upp den här skutan Gogge!

Edit: Vad fan gör du uppe kl 5 en lördagmorgon förresten?? Alternativt fredagnatt!?
Jaja...kan vara jag som börjar bli för gammal för sådana utsvävningar...
Senast redigerad av stepe543 2017-05-20 kl. 13:25.
Citera
2017-05-21, 11:58
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stepe543
Så skönt när du stegar in och styr upp den här skutan Gogge!

Edit: Vad fan gör du uppe kl 5 en lördagmorgon förresten?? Alternativt fredagnatt!?
Jaja...kan vara jag som börjar bli för gammal för sådana utsvävningar...

Ottawa - Pittsburgh to blame... varför finns det inga 12-stegsprogram mot sportberoende..?

Bring on a city schizo! (hoppas f ö att Swan65 inte lämnar oss, bidrar positivt i tråden, vilket jag f ö tycker ALLA gör, no ass-licking, seriously).
Citera
2017-05-21, 13:20
Medlem
schizophrenias avatar
Ber om ursäkt för dröjsmålet. Tar ju tid att hitta någon tillräckligt obskyr avlägsen bondhåleparentes.

1. Den här platsen hade nog aldrig blivit en stad om det inte hade varit för en man som flyttade hit från Kentucky och för att järnvägen kom hit.
2. En redan död person som växte upp i den efterfrågade orten omnämns i Jack Kerouacs På drift, dock ej vid namn.
3. James Bond-man har hållit till här i trakten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in