Citat:
Ursprungligen postat av
Mad.donna
Snyggt! Montpelier, Vermont, var just det jag sökte. Du vinner äran, frågan och 500 liter lönnsirap. 😁
Thanx! Tuff nöt att knäcka... (var faktiskt min ex-sambo som tog den... har inte hennes idoghet...

).
Vi åker vidare!
1a) Hamnstad, vilket förvånar, en snabb slarvig okulärbesiktning av en karta (Google Maps kanske) och det ser ut som vi är långt ifrån öppet vatten, men icke.
1b) Ligger i en vik med klerikala förtecken, semantiskt.
1c) Kan man gissa sig till, apropå stadens namn.
2) Största privata arbetsgivaren är ett av landets största företag.
3) En Bernard; Det är sent 90-tal. Jag vaknar upp i ett tält betydligt mer cozy än det vi hade, även hon mer cozy än mitt sällskap, dock lite knäpp; gick omkring med en plastödla i koppel! Vaga minnesbilder av en tokig göteborgare med en stor dunk hemkört samt sittandes med M16-replika snattrande. Det har regnat i dagar och jag vinglar på morgonen ut i geggan, förvirrad men törstig. Plötsligt hörs räddningen på en ca 100 meters avstånd. Göteborgaren! "GOGGE!!! DET FINNS BRÄNNVIN KVAR TILL DAJJ!!!".
Edit; Slår mig nu att trean inte är en äkta Bernard... en sådan ger ju ingen ledning utan låter i stil med "när jag var här sist serverades jag en ljummen GT utan is, trots femstjärnigt hotell". Den här trean är i högsta grad en ledtråd!