2015-12-05, 18:36
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvempaInDaCity
Till säkert mångas förskräckelse tar jag upp den fallna manteln, och eftersom det är lördag slår vi på lite musik!;

1) https://www.youtube.com/watch?v=xIf1kMoZ0c4

2) https://www.youtube.com/watch?v=MS4_Z84-rRE

3) https://www.youtube.com/watch?v=ZrPaed8J15U
Härligt! Jag har lovat far att inte spela musik på mitt rum så jag får lyssna jättetyst.

1. Detta är väl en täckare på The Clash. En annan utav deras låtar heter ju London calling. Skulle kunna vara något med London.

2. Max Von Sydow. Vad fan nu det ska betyda. Han spelade väl den onde i Flash Gordon.

3. Jack...både Visby och Skövde nämns i den romanen minns jag.

Ergo: Ehhh...jag drar till med London.
Citera
2015-12-05, 19:00
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Härligt! Jag har lovat far att inte spela musik på mitt rum så jag får lyssna jättetyst.

1. Detta är väl en täckare på The Clash. En annan utav deras låtar heter ju London calling. Skulle kunna vara något med London.

2. Max Von Sydow. Vad fan nu det ska betyda. Han spelade väl den onde i Flash Gordon.

3. Jack...både Visby och Skövde nämns i den romanen minns jag.

Ergo: Ehhh...jag drar till med London.

Hörlurar på! Fan, ändå tyckte jag ettan var "svårast", hade hoppats lura in folk på Seattle, el spelplatsen (Brasilien? korttidsminnet...). Tvåan långsökt - flash -> blixt (ok "lightning" men...) -> Blitzen. Trean kunde tas i tvåan höll jag på att skriva, men från s a s från två håll; Jack London samt Jack the Ripper, där ivf den senare kanske inte kan betecknas som "stackars" but anyhow.

Blixtsnabb pass över till Axis! (avverkat Melbourne, Paris, London, nu vet ni att det INTE blir New York nästa gång från mig... )
Citera
2015-12-05, 19:21
Medlem
Citat:
Hörlurar på! Fan, ändå tyckte jag ettan var "svårast", hade hoppats lura in folk på Seattle, el spelplatsen (Brasilien? korttidsminnet...). Tvåan långsökt - flash -> blixt (ok "lightning" men...) -> Blitzen. Trean kunde tas i tvåan höll jag på att skriva, men från s a s från två håll; Jack London samt Jack the Ripper, där ivf den senare kanske inte kan betecknas som "stackars" but anyhow.

Blixtsnabb pass över till Axis! (avverkat Melbourne, Paris, London, nu vet ni att det INTE blir New York nästa gång från mig... )
Åh, fan! Det var alltså rätt! Det tar vi en kyld grogg på.

Alright lads;

1. Jag sprang.

2. Österns sol.

3. Hufvudstad.
Citera
2015-12-05, 19:32
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Åh, fan! Det var alltså rätt! Det tar vi en kyld grogg på.

Alright lads;

1. Jag sprang.

2. Österns sol.

3. Hufvudstad.

Noticing your English as a lead... ...?? "I ran" -> Teheran? Tydligen omtvistad (thanx Google) etymologi; men enl en teori kommer det av zarathustrianismens solgud. Och hufvudstad.
Citera
2015-12-05, 19:42
Medlem
Citat:
Noticing your English as a lead... ...?? "I ran" -> Teheran? Tydligen omtvistad (thanx Google) etymologi; men enl en teori kommer det av zarathustrianismens solgud. Och hufvudstad.
Jävlar vad klockren du är! En klippa. Det är gott att bli avhyvlad av en sådan som dig käre kamrat!

Irans nationalsång heter faktiskt Österns sol. Springet plockade du ju lätt. Teheran är helt riktigt!

Nu får du gå in i historie-quizen och knäcka min fittspecial!
Citera
2015-12-05, 20:13
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
- - -

Nu får du gå in i historie-quizen och knäcka min fittspecial!

Har funderat som fan på den, tro mig!

(Återkommer m en fråga (inte N Y!) efter att Chelsea förhoppningsvis fått spö)
Citera
2015-12-05, 20:30
Medlem
Citat:
Har funderat som fan på den, tro mig!

(Återkommer m en fråga (inte N Y!) efter att Chelsea förhoppningsvis fått spö)
Kyss Karlsson, man kan väl inte spela fotboll mitt i vintern heller!
Citera
2015-12-05, 21:12
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Kyss Karlsson, man kan väl inte spela fotboll mitt i vintern heller!

I Chelsea kan man inte spela fotboll öht, åker man ur CL så ringer Abramovic upp Svennis - sorry för OT men kom ihåg var ni läste det först!

Nåväl - inte The Big Apple;

1) Vi befinner oss där man kan bli sjuk i oljudet, om man inte har rättstavningsprogram.

2) Här kan man björna fram en bra deal, köp-o-sälj, inte sitta och tjura! Urinvånare också.

3) https://www.youtube.com/watch?v=4qdpWykfMnk Nej! De här flydde inte sitt ursprung.
Citera
2015-12-05, 21:15
Medlem
atts avatar
Citat:
I Chelsea kan man inte spela fotboll öht, åker man ur CL så ringer Abramovic upp Svennis - sorry för OT men kom ihåg var ni läste det först!

Nåväl - inte The Big Apple;

1) Vi befinner oss där man kan bli sjuk i oljudet, om man inte har rättstavningsprogram.

2) Här kan man björna fram en bra deal, köp-o-sälj, inte sitta och tjura! Urinvånare också.

3) https://www.youtube.com/watch?v=4qdpWykfMnk Nej! De här flydde inte sitt ursprung.

Jag rycker direkt och svarar Chicago!
Citera
2015-12-05, 21:27
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Jag rycker direkt och svarar Chicago!

Gjorde du rätt i!

Om någon inte hängde med i svängarna; Ill in noise -> Illinois, tvåan syftade på råvarubörsen samt - ingen fråga utan sportledtrådar! - Chicago Bears, Bulls resp Blackhawks. Och slutligen det (vämjeliga) rock/popbandet.

Att bolla över till att, varsågod!
Citera
2015-12-05, 21:36
Medlem
Jag anar att att tänker i andra och högre banor än mig. Dock:

1. Tomt i skallen

2. Det finns väl optioner som kallas bull och bear. Optioner ger aktier/börs vilket ger...dow jones som ger döv..ehhh (jag är inne på ettan igen nu med oljud = döv).

3. Wings, band på flykt...nej, tyvärr.

Ergo: Johannesburg säger jag enligt en logik som nog blir svår att redogöra för.

Edit: att han så klart smula sönder det hela innan jag ens hamrat klart på tangenterna. Bra jobbat!
Citera
2015-12-05, 21:59
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
- - - Bra jobbat!

Plus ett - att borde ha något inverterat golfhandicapsystem - typ bara få varannan ledtråd... kan inte modsen fixa det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in