2013-02-21, 18:39
Medlem
Hej, jag har ritat ett par serier, och skannat in dem och jag vill nu färglägga dem, men vet inte hur. Jag har använt paint, men det tar långt tid. För först måste jag rita konturerna (det är enkelt) , men sedan när jag vill färglägga dem så måste jag måla med muspekarn vilket tar jättelång tid. vet ni något program som gör så att man fyller i bara färg, utan att måla med musen. nu vet jag inte hur man gör i photoshop, men om ni kan förklara för mig så vore det snällt av er och gärna så nogrannt som möjligt.
Citera
2013-02-23, 00:58
Medlem
CouledeSacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurre123
Hej, jag har ritat ett par serier, och skannat in dem och jag vill nu färglägga dem, men vet inte hur. Jag har använt paint, men det tar långt tid. För först måste jag rita konturerna (det är enkelt) , men sedan när jag vill färglägga dem så måste jag måla med muspekarn vilket tar jättelång tid. vet ni något program som gör så att man fyller i bara färg, utan att måla med musen. nu vet jag inte hur man gör i photoshop, men om ni kan förklara för mig så vore det snällt av er och gärna så nogrannt som möjligt.

Adobe Illustrator är ypperligt till detta ändamål. Du kalkerar det du ritat och använder livepaint för att färglägga. Finns olika färgrupper för olika ändamål - ex skintones, nature, metals etc. Lätt som en platt.
Citera
2013-03-05, 20:27
Medlem
tack så mycket jag ska testa det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här