2013-02-21, 12:21
Medlem
Neonels avatar
Simpel fråga. Det är Torsdag(21/2) idag och den 25/2 efter helgen på måndag. Kommer pengarna in imorn(fredag) eller på måndag då?
Det som får mig att tveka är att pengarna alltid brukar komma in vid tolvslaget och det går väl inte, eftersom det är en röd-dag innan Måndag.

Tack på förhand
Citera
2013-02-21, 12:30
Medlem
-Rigormortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neonel
Simpel fråga. Det är Torsdag(21/2) idag och den 25/2 efter helgen på måndag. Kommer pengarna in imorn(fredag) eller på måndag då?
Det som får mig att tveka är att pengarna alltid brukar komma in vid tolvslaget och det går väl inte, eftersom det är en röd-dag innan Måndag.

Tack på förhand
Pengarna kommer förmodligen på måndag
Citera
2013-02-21, 12:41
Pengarna kommer på måndag om inget annat är sagt.
Citera
2013-02-21, 13:04
Medlem
Vid midnatt är ju inte klockan tolv utan 00:00, och då börjar måndagens första minut. Med all säkerhet ramlar slantarna in då också.

En sak annars som slagit mig är varför inte utbetalningar görs på den 25:e om det infaller lör/sön/helgdag. Det är ju knappast nån fysisk person som behöver trycka på knappen för att överföringen ska ske.
När det gäller räkningar finns det båda typerna. Vissa som normalt har månadens sista dag som senaste betalningsdag tidigarelägger om det kommer på en helg. Andra kör på som vanligt.

Jag menar, det handlar om att siffror ska byta plats på datorerna. Kan inte det ske på en helg?
Citera
2013-02-21, 22:02
Medlem
Alltid lika roligt med trådar av den typen om vilken lön dagen kommer på. Folk borde lära sig att hushålla med pengar.
Citera
2013-02-24, 21:56
Medlem
Regina.Spektors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Er1k
Alltid lika roligt med trådar av den typen om vilken lön dagen kommer på. Folk borde lära sig att hushålla med pengar.

Håller med - fast vi som kan hushålla kan utnyttja detta faktum till lite "zen shopping" dagarna innan löning. Det är knappt någon trängsel då och butikerna har personal över så man får service direkt!
Citera
2013-02-24, 22:08
Medlem
Det är HELT olika beroende på vilken arbetsgivare du har så det finns inget generellt svar på detta.

Det finns dem som aldrig betalar ut lön på en måndag ( dvs betalar ut på fredag om 25e är lör-mån)
Det finns dem som betalar ut lön på fredagen om 25e är på lördagen men på måndagen om 25e är på söndag eller måndag.
Det finns dem som betalar ut lön på måndagen om 25e är på lör-mån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in