Är min spontana tanke gällande historia. Men det är mycket möjligt att det kommer att inträffa något framöver som slår 9/11. Människan överträffar alltid sig själv med nya agerande, dåliga som bra.
Hiroshima/Nagasaki-bomberna är väl de enskilt största slagen.
Men vi alla här inne vet ju vad vi gjorde just den dagen, 11 September -01, så jag förstår hur du tänker. Jag har svårt att se något lika häftigt skulle hända. Bin Laden är ju (Troligtvis) död, och jag tror talibanerna ville göra sitt jobb fullt ut (De lyckades ju inte lika "bra" -93). Men som sagt, man vet ju faktiskt aldrig.
Känns jättesvårt att jämföra. Självklart finns andra grejer som är större i termer av dödsoffer.
Men i termer av konsekvenser attackerna haft på världen - i synnerhet som påverkat rikare länder - kan det vara svårt att hitta jämförbara incidenter.
Hiroshima/Nagasaki-bomberna är väl de enskilt största slagen.
Men vi alla här inne vet ju vad vi gjorde just den dagen, 11 September -01, så jag förstår hur du tänker. Jag har svårt att se något lika häftigt skulle hända. Bin Laden är ju (Troligtvis) död, och jag tror talibanerna ville göra sitt jobb fullt ut (De lyckades ju inte lika "bra" -93). Men som sagt, man vet ju faktiskt aldrig.
Redan -93 small det ju i WTC. Någon hade ju placerat ut bomber under WTC 1. Talibanerna/Al Qaida anklagades för det och sedan tog de på sig dådet, Bin Laden uttryckte sig redan då att de skulle komma tillbaka och "klargöra" arbetet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!