2013-02-20, 12:56
Bannlyst
Hej.
Tänkte eventuellt börja göra lite filmer jag spelar in från mitt Xbox (Fifa etc.) och har förstått att jag då behöver en speciell kamera. Kollat runt lite och det finns ju olika kameror för olika priser. Vad är det som gäller, funkar exempelvis en RoxioHD eller en AVerMedia HD för cirka 1k, eller är det en ElGato HD för 1,5k man ska ha? Bland annat KSI använder ju ElGato, vet inte riktigt vad de andra stora Youtubarna använder för kameror.

Tack på förhand!
Citera
2013-02-20, 13:01
Medlem
Jag skulle själv sattsa på elegato hd då jag vet att denna är väldigt bra, och du kan så kallat livestreama!
Citera
2013-02-20, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flanterberg
Jag skulle själv sattsa på elegato hd då jag vet att denna är väldigt bra, och du kan så kallat livestreama!

Ja, den verkar vara bäst, men då jag är student så måste jag ju väga in plånboken i jämförelsen också. Hur stor skillnad är det mellan ElGato och en Roxio Game Capture HD?

Enligt CDONs beskrivning av produkterna går det livestreama med båda genom twitch.tv.
Citera
2013-04-08, 14:53
Medlem
dasbandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonVanberg
Ja, den verkar vara bäst, men då jag är student så måste jag ju väga in plånboken i jämförelsen också. Hur stor skillnad är det mellan ElGato och en Roxio Game Capture HD?

Enligt CDONs beskrivning av produkterna går det livestreama med båda genom twitch.tv.

Vad du än gör, köp inte roxio game capture hd. finns knappt några program som är kompatibla med kortet och roxio vägrar släppa sdk till det så om du inte vill bli fast med roxios (riktigt skräpiga) program eller xsplit(som kostar i månaden) så bör du inte köpa game capture hd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in