2013-02-19, 17:11
Medlem
Maxks avatar
Hallå, det är såhär att jag tror jag har bråck på min övre magmun.

Mina symptom är att det lixom känns som en bubbla i halsen hela tiden, måste rapa ofta för att det ska försvinna. I vissa fall känns det som om själva magmunnen är "öppen" så att "matrester" och dylikt vandrar uppåt. Symptomen kommer oftas i samband med styrketräning, och även ibland i slutet av meningar när jag pratar, då jag "har slut på luft" eller hur man ska säga. Ibland har det gått så långt att jag spytt.

Läkare ska uppsökas angående detta, men antar jag rätt att det har med magmunnen att göra ? Om inte, vad skulle det annars kunna vara ?

Har testat både Novalucol samt Omeprazol, och båda har hjälpt för tillfället men de kommer tillbaka antingen samma dag eller dagen efter.

Tacksam för svar /maxk

(Om tråden är placerad i fel del av forumet så får Mod mer än gärna flytta den)
Senast redigerad av Maxk 2013-02-19 kl. 17:17.
Citera
2013-02-19, 17:52
Medlem
bamdidams avatar
Ja det lättaste är nog att du går till en läkare..?
Citera
2013-02-26, 14:13
Medlem
Slackoffs avatar
Negativ jordstrålning?
Kanske fluor?En demon kanske har besatt din hals.Annars kan det nog helt riktigt vara halsbränna som kanske beror på magmunnen ja.
Citera
2013-02-28, 11:13
Medlem
misslovers avatar
Lider sj av bråck på övre Magmun och det är förjävligt, men absolut inte i närheten av det du förklarar.. Sj måste man gå på receptbelagt omperazol.
Det du har låter som sura uppstötningar bara?
Du måste göra en gastroskopi undersökning för att se om du har bråck.
Citera
2013-03-01, 23:21
Medlem
MisterToms avatar
Alternativ medicin --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2013-03-01, 23:29
Medlem
in-vino-veritass avatar
Det låter som om ditt diagnosförslag kan stämma. Magmunnsbråck (eller hiatus hernia) är väldigt vanligt, lätt att diagnostisera och kan åtgärdas medicinskt (symptomatiskt) eller kirurgiskt. Rena rutingrejen så det är bara att söka läkare så får du hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in