• 2
  • 3
2013-02-20, 21:34
Medlem
MusseMunskydds avatar
Låt mig börja med att säga att det är mest fel på svensk politik, inte invandrarna. Vad hade hänt om polisen och domstolarna hade andra direktiv och var mer effektiva? Kriminella, svenskar som invandrare, hade suttit i fängelset och ni hade inte haft något att haka upp er på ute på stan. Det hade varit lagligt att försvara sig själv och andra offer utan oro för rättsliga efterspel. Dagens politik på det området är skit.

Arbetsmarknaden är en annan flopp. Man vågar inte anställa en invandrare utifall den är oduglig eller hotfull. Man kan inte säga upp den och i fängelse hamnar den inte. Därför förblir invandrarna arbetslösa, frustrerade, men också pga de för höga skatterna, vilket gör att man bara har råd att anställa högpreserande individer för att det ska gå runt ekonomiskt. Den långsamma potatisskalaren Mohammed blir aldrig anställd, tyvärr. Arbetslösheten är för hög, generellt. Det är statens fel. Jobbet är ett bra sätt att bli integrerad på, men med svensk politik så blir det inget av det. På det hela taget är det statens fel att det gått snett med invandrarna i Sverige, men den skyller situationen på "främlingsfientliga".

Med ett lärlingssystem på gymnasiet för sådana som gillar det hade Mohammed fått jobb på lämpligt ställe. Nu blir han arbetslös istället efter avhoppad teoretiskt gymnasium och får mycket tid på händerna att begå brott istället. Grattis, Sverige.

Svenskarna blir frustrerade över invandrarna eftersom de kostar så mycket i bidrag. Hade de tvingats stå för sin egen kostnad så hade det inte varit något problem. Men staten gör det till ett problem. Men bidragen till svenskarna är för höga också. Bidragspolitiken skapar oönskade effekter. Sluta upp med det. Sänk skatterna kraftigt.

Jag hade en positiv bild av invandrare, inklusive araber, fram till 1992. Men med Balkankriget kom många muslimer till Malmö och jag fick två cyklar stulna snabbt. Plötsligt kändes staden mindre trygg. Sedan började en arabgranne mordhota mig och trakassera mig, utan anledning. Det är något fel i huvudet på många av dem, men om de utvisades eller hamnade i fängelse så vore ju problemet löst över en natt.

De nya Moderaterna är en enorm besvikelse. Det borde vara skottpengar på dem.

PS, jag är gift med en icke-troende judinna så kalla mig inte rasist. Jag dömer folk efter vad de gör, inte vad de säger. Således hatar jag alla religiösa. Vilket pack.
Senast redigerad av MusseMunskydd 2013-02-20 kl. 21:43.
Citera
2013-02-20, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MusseMunskydd
PS, jag är gift med en icke-troende judinna så kalla mig inte rasist.

Citera
2013-02-20, 22:48
Medlem
Bergens.Herres avatar
Jag minns inte att jag sovit. Däremot har jag insett att jag inte kvalificerar mej till att vara rasist.
Det har jag förstått efter att jag tagit del av och bevittnat riktig rasism.
Mitt äldsta minne av mångkulturens baksida är från dagis i slutet av 70-talet. Kanhända att jag slumrade en stund innan det.
Citera
2013-02-20, 23:13
Medlem
BorgeHs avatar
På 90-talet. Jag hade ett mycket bra jobb. Jag fick då en chef, som ursprungligen kom från ett arabland.

Efter ett tag öppnades mina ögon. Jag såg hur denna person var. Smilade uppåt, men ett svin mot oss under honom. Naturligtvis bytte jag jobb. På mitt nya jobb fick jag en bra chef.

Men efter tre år fick jag en ny chef igen, denna gång från Iran. Katastrof! Det här var det värsta jag upplevt.

Då förstod jag att det är kanske inte de enstaka personerna det är fel på. Det är fel på upplägget, att importera människor med en annan kultur och ett annat sätt att leva till vårt land. Det leder till problem. Det är också fel på de pk-dårar som utser dessa invandrare till chefer.

Observera att jag pratar inte om verkliga flykingar, som de från latin-amerika. Så fort deras länder blev fria åkte de hem. De tog första flyget hem.

Är det någon som tror att en iranier eller somalier åker hem för gott? De åker bara ned till sina hemländer på semester!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in