2013-02-19, 00:04
Medlem
Hej hej opererade handen för 1 1/2 vecka sedan
Handen glappar mer och mer och smärtan är påtaglig
Hur länge brukar man ha ont efter en handleds operatiom?
Och ska det göra mer ont för varje dag??
Citera
2013-02-19, 00:06
Medlem
krigsbarns avatar
Dessa är utmärkta frågor att ställa till en läkare, och någon sådan lär du ej finna här.
Citera
2013-02-19, 00:12
Medlem
Skulle se det högst förvånande om jag är den enda på fb som opererat handen
Citera
2013-02-19, 00:16
Medlem
Potentatens avatar
Varför gjordes operationen?
Citera
2013-02-19, 00:18
Medlem
krigsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eppo
Skulle se det högst förvånande om jag är den enda på fb som opererat handen
Fast det är en annan fråga.
Vad jag förstod så söker du en auktoritet inom ämnet som kan råda/meddela dig om ditt tillstånd.. Det spelar ingen som helst roll om huruvida någon annan hade precis samma eller totalt olik erfarenhet efter en sådan operation, för vad skulle deras ord betyda för dig egentligen?
Är det inte sjukligt individuellt/från fall till fall?

Tänk efter lite.
Citera
2013-02-19, 00:26
Medlem
Operationen gjordes för att motverka carpal instabilitet operationen är ungefär samma som görs vid båtbensfrakturer
Citera
2013-02-19, 00:33
Medlem
Linkaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsbarn
Dessa är utmärkta frågor att ställa till en läkare, och någon sådan lär du ej finna här.

Kan inte annat än att hålla med. Plocka upp telefonen och ring vårdcentralen så har du nog ett svar på nolltid.
Citera
2013-02-19, 00:42
Medlem
Jag har ringt till dagkir 3 gånger och hakir avd. 6-7 gånger utan att ha fått ett uns av information och vändermig ärför till fb
Citera
2013-02-19, 00:44
Medlem
Linkaans avatar
Citat:
Jag har ringt till dagkir 3 gånger och hakir avd. 6-7 gånger utan att ha fått ett uns av information och vändermig ärför till fb

Om du inte fått någon vettig information av professionell personal så tvekar jag på att du kommer att hitta det du söker här. Precis som tidigare medlem påstått är alla fall individuella därav svårt att sätta en säker diagnos på dig. Be att få en tid hos en läkare så de kan ta en titt på det mer grundligt.
Citera
2013-02-19, 09:00
Medlem
Har du smärtstillande och tar som det är ordinerat? Är du gipsad? Har du hållit handen i högläge (ovan hjärthöjd) hela tiden? Smärtan efter operation borde ha minskat istället för att ha ökat, men har du slarvat med att hålla handen högt och du är gipsad så finns risk att handen har svullnat och att det är det som gör ont. Om du inte får tag på kirurgen som opererat så sök på vårdcentral eller akutmottagning och kolla upp det hela.
Citera
2017-06-08, 04:01
Medlem
Citat:
Hur löste det sig till slut för dig?

Var det något som var fel i handen?
eller skulle det göra så ont?

Jag är en väldigt smärttålig man och det här är bland det värsta jag varit med om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in