• 1
  • 2
2013-02-18, 21:13
Medlem
iNViSiBiLiTYs avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16263107.ab

alltså seriöst, menar han allvar med att säga att han känner sig som ett offer?
han vet mycket väl att det är en speciell plast han köpt, och sen menar han ändå att den bara va där för att skydda hans regnummer från stenskott?
vilket jävla horbarn...

varför går han ens ut i media? varför tar han inte bara den skit han ska få, tror han att det blir lindrigare för att han gråter i aftonbladet?
Citera
2013-02-18, 21:14
Medlem
JBGoodes avatar
Vad kostar sån plast? 200 spänn?

En ny regskylt kostar 80kr inkl. frakt.

Jag borde bli statsadvokat.
Citera
2013-02-18, 21:16
Moderator
blomvattnares avatar
Lite citat från artikeln:

Citat:
Idag väcktes för första gången åtal mot någon som anses ha försökt snuva staten på trängselskatt.
30-årige Mikael anklagas för att ha täckt över sina registreringsskyltar med reflekterande skyddsplast.
– Jag ville hålla skyltarna rena och skydda dem från stenskott, säger Mikael som nekar till brottet.

Citat:
Plasten är 1-2 millimeter tunn, ungefär som lamineringsplast, och går att limma eller klämma fast på registreringsskylten.
Enligt lag ska skyltarna vara väl synliga och hållas i sådant skick att de lätt kan avläsas. De får inte övertäckas med något som gör att de inte går att läsa.
Men det säger Mikael att han inte visste.
– Nej, jag tycker att lagen är otydlig vad som gäller. Jag vet att man inte får sätta klistermärken på skyltarna, men eftersom plasten var genomskinlig tänkte jag att det var okej. Mina skyltar har varit väl synliga, säger han.
Citera
2013-02-18, 21:21
Medlem
Citat:
Men när trängselavgiften infördes i Stockholm pågick liknande fusk.

– Men det fungerade inte alls och det blev aldrig något stort problem, säger Eva Rosman, pressansvarig för frågor om trängselskatt vid Transportstyrelsen, till Aftonbladet.

Anledningen till att det inte fungerade var för att plastfilmen, precis som i Göteborg, bara gör skyltarna oläsliga i vissa kameravinklar.

– Så de som hade plast på skyltarna fick ändå betala. Då märkte de väl att det inte fungerade och slutade antagligen att använda plasten. Det återstår att se om det blir samma effekt i Göteborg, säger Eva Rosman.

Så han blir åtalad för att smita från trängselskatten på ett sätt som inte fungerar?
Citera
2013-02-18, 21:25
Medlem
epost72s avatar
Han är bilentusiast och är därför noga med att hålla sina bilar rena och fina.
Bild

Är det månne Mikael Pettersons bil i bakgrunden?
En självutnämnd bilentusiast som kör omkring med plåtfälgar.
Citera
2013-02-18, 21:25
Medlem
tuffkatts avatar
Haha, så han valde att beställa hem plast som var reflekterande, vilket att antaligen vetat om, för att skydda skylten från smuts? Och sedan så anser han att "lagen är lite oklar" kring sådana saker?

Varför gör han ens det här? Han gör det ju bara värre för sig själv, att gå ut och göra bort sig i media. Han måste väl ändå inse att alla förstår att det han säger inte är sant?
Citera
2013-02-18, 21:31
Medlem
xxis avatar
Vilket åtlöje! Att gråta ut i AB med en uppenbar lögn.

Hoppas han fälls så det blir svårare att fuska med trängselskatten.
Citera
2013-02-18, 21:40
Medlem
För mig finns det bara en sak att reflektera över - finns det verkligen några bilister som frivilligt vill underkasta sig enorma kostnader bara för att få åka - man betalar för alla kameror, Transportstyrelsens böter, osv osv ...Svindyra parkeringsböter, bensinskatter osv ...
Det pågår ett krig mot bilister, där bilister har tyvärr lagt ner vapen.

Det är ingenting annat är rån mot bilister...Vad gäller plastfilm - det är nog snart kommer en bättre lösning för att slippa rånavgifter.
Citera
2013-02-18, 22:06
Medlem
är inte alls säker på att han blir fälld, eftersom lagen säger att den ska vara läslig, står inget om att den måste vara läslig via en kamera
Citera
2013-02-18, 22:27
Medlem
Phillemans avatar
Så jävla pinsam. Han sålde alltså sin heder och gjorde sig till åtlöje för CHANSEN att spara vad, 800 spänn? Bestrida är en sak, men att gråta ut i media? Pajas.

Trängselskatt är dock ett stort jävla skämt och bedrägeri i sig, det ska vi inte sopa under mattan
Citera
2013-02-18, 22:42
Medlem
Dawkinseans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxi
Vilket åtlöje! Att gråta ut i AB med en uppenbar lögn.

Hoppas han fälls så det blir svårare att fuska med trängselskatten.

Mycket förnedrande för honom själv. Det är så att man undrar om detta verkligen är en människa som har alla bestick i matlådan till jobbet?
Citera
2013-02-18, 23:32
Bannlyst
För det är så svårt att ta papper och rensa bort smutsen från reg skylten

bilentuiast som kör volvo v70 jo tjena idiot
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto