• 1
  • 2
2013-02-18, 15:43
Medlem
Jag är minst sagt missnöjd med tretti.se och i synnerhet deras (brist på) kundservice.

Jag tänkte skriva lite recensioner om dem på prisjakt.nu och pricerunner.com och blev rätt förvånad över hur positiva de flesta omdömen var.
En lite noggrannare granskning visar dock att något tycks vara väldigt konstigt.

På prisjakt kan man logga in och lämna ett betyg. Folk som har gjort så har för det mesta lämnat låga betyg och nästa alla klagar (liksom mig) på bristen på kundservice och rent konkreta fel. Även de positiva betygen beskriver ofta hur bra en specifik pryl var. Precis som man kan förvänta sig innehåller recensionerna en del språkfel.
Prisjakt visar även betyg från kunder som lämnats direkt till tretti.se. Dessa betyg är alltid topp-betyg. Recensionerna är alltid mycket korta och oerhört generiska och skrivna mer som en reklamslogan än som en recension. Ex. "Här kan jag sitta hemma - läsa om produkten i lugn och ro - få svar på alla mina frågor - beställa - och få hemskickat." Vilken människa skriver så? Dessutom är språket nästan alltid helt korrekt.

Samma sak gäller pricerunner.com, men där visas bara recensioner som tretti.se själva skickat in. Något som är mycket mystiskt där är att ingen tycks skriva recensioner under semestertider, t.ex. under julhelgen. Det borde vara då flest personer har tid att skriva recensioner....

Finns det någon här som fått en "inbjudan" från tretti.se så ni kunnat skiva en recension som syns på pricerunner.com?

Jag ska skriva till tretti.se och bett om att få en "inbjudan" så jag kan skriva en recensioner. Jag har även skrivit till prisjakt.nu och pricerunner.com och bett om deras kommentarer på mina "anklagelser". Har tänkt publicera svaren här.
Citera
2013-02-18, 15:51
Medlem
Xystics avatar
Jag håller med dig, deras kundtjänst är urusel och näst intill obefintlig.
Tror också recensionerna är riggade...

Fler som har någon erfarenhet?
Citera
2013-02-18, 16:25
Medlem
Fick svar från pricerunner.com.

Jag gillar att dom menar att det faktum att tretti.se se fått utmärkelsen ”Årets e-handlare” skulle vara ett bevis för att dom inte fuskar. Men utmärkelsen ”Årets e-handlare” får det företag som har fått högst betyg så att fuska är ett säkert sätt att få utmärkelsen...

Citat:
Hej Mats,

Tack för ditt mail.

Att Tretti som är en av de största aktörerna på marknaden skulle fuska med sina recensioner på prisjämförelsesajter är inte troligt. De har ett högt genomsnittsbetyg och har haft det i flera år. Detta har visat sig genom att de har fått vår utmärkelse ”Årets e-handlare” i kategorin Vitvaror hela 7 år i rad.

Mer information om utmärkelsen kan du hitta här: http://www.pricerunner.se/arets-e-handlare.html

Vi har analyserat de senaste 200 recensionerna för Tretti, och funnit följande:

· Samtliga av dessa är skrivna från unika IP-adresser (olika datorer)
· Det är en spridning av betyg, de flesta är 5:or men det finns även förekomster av alla olika betygsalternativ
· Datumen och tidpunkterna för recensionerna har en naturlig varians
· Vi kan inte finna något ”generiskt” i sättet de är skrivna på

Tretti använder sig av PriceRunners s.k. Kundnöjdhetsmätning. Det innebär att det bara är betalande kunder till butiken som kan genomföra undersökningen. Ett mail skickas ut automatiskt vid genomfört köp vilket gör att de får ett stadigt flöde av recensioner. Vi har särskilda verktyg och gör regelbundna kontroller av återförsäljare som använder Kundnöjdhetsmätningen. Hittar vi något misstänkt agerar vi direkt och återförsäljaren kan då förlora möjligheten att få visa recensioner på PriceRunner, i vissa fall tar vi bort dem från våra listningar helt.

Mer information om PriceRunner Kundnöjdhetsmätning kan du hitta här: http://www.pricerunner.se/kundnojdhetsmatning.html

Anledningen till att det kom in färre svar under mellandagarna är att de flesta är lediga och sannolikt ägnar tiden åt annat än att kolla sin mail och genomföra undersökningar. Det är ett mönster vi ser hos alla våra återförsäljare.

Om du har exempel på recensioner du tycker är ”generiskt” skrivna eller om du kan länka oss till de andra sajter ni nämner så tar vi gärna en titt på det.

Vi är mycket tacksamma för att du rapporterade detta, men jag kan garantera dig att det inte förekommer fusk från Trettis sida.

Hör gärna av dig igen om du har vidare funderingar!

Mvh,

XXXX
Citera
2013-02-18, 16:28
Medlem
Sereenas avatar
Köpte en micro från dom, när den kom fram så visad det sig att den var trasig (motorn som snurrar plattan funkade inte).

Efter en massa samtal fram och tillbaks i en vecka där Tretti tyckte att vi själva skulle köra micron 15mil till närmsta märkesverkstad (vi har varken bil eller körkort) så gick dom med på att skicka en fraktsedel så att vi kunde skicka in den istället, när fraktsedeln kom så gick den till en annan verkstad än den vi pratat om men det reagerade vi inte på utan utgick från att det var nån dom hade ett samarbete med för bättre priser så vi klistrade på den och dumpade den hos posten.

Tiden gick och efter en månad utan att ha hört nåt så ringde vi Tretti och frågade och fick tillslut telefonnummer till verkstaden och ringde för att kolla hur det gick, då visade det sig att verkstaden vi hade fått fraktsedel till inte servade det märket övht så micron hade bara legat i ett hörn och skräpat, efter lite snack så skulle verkstaden skicka tillbaks micron så att vi kunde skicka den rätt. Åter igen så började dagarna ticka iväg utan att vi fick nån micro och vi lyckades efter många samtal få ut trackingnummret från verkstaden, då visade det sig att micron hade skickats tillbaks till Tretti istället för till oss och låg på nåt mellanlager i över 1 vecka och ingen visste nånting.

Nya samtal med Tretti och ytterliga 2 veckors väntetid innan micron damp ner hemma hos oss igen, fortfarande trasig. Vi fick en ny fraktsedel till nya verkstan, klistrade fast den och iväg med posten igen, denna gången höll vi koll på kollinr och efter 1 vecka liggandes på samma ställe utan att paketet blivit hämtat så började vi ringa runt igen för att se vad problemet var, efter ca 2 veckors strulande, bollande och många timmars köande så visade det sig att denna gången hade Tretti återanvänt ett kollinummer (dvs samma nummer/fraktsedel användes 2ggr) så enl posten så hade paketet hämtats ut innan det ens skickades vilket ledde till att inget medelande hade skickats till motagaren men nu var det iaf utskickat att det fanns där.

Dagen efter så ringer verkstaden och medelar att dom fått in den (jag hade lagt en lapp i lådan med mitt nummer och en felbeskrivning) på morgonen och att motorn var trasig, killen i verkstan förklarade att dom skulle behöva beställa motorn och så det skulle tyvärr ta ett par dagar extra vilket han beklagade. Mindre än en vecka efter det så ringde det på eftermiddagen och då var det en budfirma som undrade om det gick pra för oss om dom kom med micron vid 9.45 dagen efter.

Så efter 3 månaders strulande och tabbar från Tretti så tog det under 1 vecka för verkstaden att inte bara felsöka, beställa hem delen och laga micron, utan dessutom leverera den till dörren. Så uselt betyg till Tretti, prima betyg till verkstad no 2.
Senast redigerad av Sereena 2013-02-18 kl. 16:50.
Citera
2014-04-10, 13:40
Medlem
Varning för tretti.se !

Hej,

Innan ni beställer från tretti.se så måste jag få avråda er till detta. Ja, dom kan vara billiga, men om något händer så kan ni se er i stjärnorna om att ni kommer att få något gehör från dom. Läs själva nedan.

Ps. Detta är ett pågående ärende sedan Januari, så bra precis 3 månader. Ännu inte löst.

2014-01-10 - Får hemlevererad ett vinkylskåp från Tretti.se
2014-01-14 - Felanmäler att det låter konstigt, och väldigt högt
2014-01-16 - Tretti ber mig kontollera om det är en fläkt som är trasig
2014-01-16 - Återkommer till tretti att det inte är en fläkt som låter
2014-01-21 - Tretti ber mig ringa in tekniker som ska kolla på vinkylen

Jag väntar här några dagar då teknikern skulle ha 980 sek + utkörningsavgift som jag skulle stå för om det visade sig vara "normalt". Efter att jag pratat med dom så säger dom att det kan vara 50/50 chans att jag måste betala utifrån det jag berättar per telefon.

2014-02-01 - Det blir is i vinkylen. 4 flaskor blir odrickbara som legat längst mot "isen". Jag skickar in detta till tretti och bifogar bild på den isiga vinkylen.

2014-02-05 - Inget svar från Tretti, jag efterfrågar status
2014-02-12 - Inget svar, jag skriver "Ytterligare en vecka utan svar. Jag har löst detta på egen hand, men jag förstår inte för mitt liv varför ni inte hör av er när jag försöker att få kontakt med er. Omdömet på er service är verkligen under all kritik!"

2014-02-14 - Svar från Tretti "Vi ber om ursäkt för att vi inte har besvarat detta tidigare, men vi har undersökt problemet och hänvisar dig fortfarande till servicecentret då det verkar vara ett tydligt fel på produkten. Om du kontaktar dem som skrivet innan skall de kunna hjälpa dig direkt, då vi måste gå igenom dem innan vi kan behandla detta ärende vidare"

2014-02-17 - Tekniker från underleverantör kommer och ska byta ut vinkylen mot en ny. Isen kom från en trasig kompressor.

2014-02-26 - Vinkyl nummer två kommer

2014-03-01 - Vinkylen har varit inkopplad några dagar. Gissa vad? Samma sak som första. Blir fullt med is i den. Felet låg åter igen på en trasig kompressor enligt reparatören.

2014-03-04 - Jag uppdaterar ärendet mot Tretti;

Hej,

Jag fick en ny vinkyl levererat förra veckan av servicecentret (beställt som ni anvisade mig). Nu idag på morgonen så påvisar den precis samma fel som tidigare, det blir is inne i vinkylen. Jag har återigen varit tvungen att plocka ut alla vinflaskor för att dom inte ska frysa sönder.

Detta är nu andra gången som vinkylen gått sönder, och då den jag fick levererat till mig förra Onsdagen den 26/2 påvisar samma fel så vill jag verkligen inte ha samma produkt igen. Det var inte en reparerad enhet, utan en helt ny, precis som den första som jag köpte av er.

Detta ärende har tagit väldigt mycket tid av mig då jag behövt vara på plats under dagtid för att ta emot serviceteknikerna, samt att försöka att kontakta er. Jag vill därför, åter igen, häva köpet med referens till ovanstående. Jag har dessutom bett er om kompensering för detta, men ni har valt att inte svara på detta.

I min mening är denna produkt direkt undermålig, och jag skulle kunna tänka mig att ni ersätter mig med en likvärdig vinkyl, Samsung RW33EBSS. Jag vill att ni kontaktar mig för att lösa detta ärende, för jag orkar inte jaga efter er längre

2014-03-07 - Svar från Tretti: Det låter ju fortfarande definitivt som ett fel, men dessvärre måste vi skicka ut ytterligare en tekniker innan vi kan byta ut den. Om den tredje maskinen är sönder så kan vi självklart byta modell, men dessvärre måste vi gå igenom serviceteknikern igen.

Vi kan inte häva köpet förrän den tredje maskinen som du har fått är sönder, så vi ber dig att kontakta Garantgruppen igen och ser till att maskinen får bli utbytt/reparerad åter en gång.

2014-03-10 - Beställer för andra gången en servicetekniker som ska komma och kolla på vinkylen. Han ska nu fylla på någon gas/vätska i den, men kommer tillbaka efter ett tag och säger att den inte går att reparera utan måste skicka efter en ny.

2014-03-19 - "Nya vinkylen" kommer, och det är här som allt verkligen når sitt cresendo, och jag skriver ett längre brev till Tretti;

Idag den 20/3 kom så den tredje vinkylen, levererad av Hushållsservice som sköter ärenden åt Garantgruppen. När jag packar upp vinkylen så börjar jag att kontrollera att allt är OK med den innan jag kopplar in den. Och den är fraktskadad. Jag har verkligen ingen mer tid att hålla på med detta och nu vill jag att ni kompenserar mig, samt betalar tillbaka det jag gav för vinkylen. Jag beställde den första vinkylen för nästan 10 veckor sedan och är nu inne på den tredje av detta fabrikat.

Jag bifogar en bild med de skador som jag hittade på vinkylen, inkluderat;

1) Hål (trasigt) vid kylröret på baksidan (Vet ej om detta påverkar funktionen på kylen. Vågar inte koppla in den)
2) Färg och skrapmärken vid hörnet
3) Ett hål i övre framkant ovanför dörren
4) Stora skrapmärken på sidan av vinkylen

Som ni ser så har jag inte ens tagit bort allt emballage från vinkylen. Det som är lustigt är att den var väl inslagen när jag fick den, och de skador som är på vinkylen troligen inte hänt i transporten, utan redan innan den paketerades hos leverantören Candy.

Som ni säkert förstår så börjar jag nu rejält lessna, och jag har verkligen gjort allt som ni bett mig om. Jag kräver därför att ni ersätter mig för varan samt den möda och förlust som detta köp har orsakat mig.

1) Det har gått sönder 4 vinflaskor vilket jag påtalade den 12/2 men ni har inte besvarat detta. Dessa blev odrickbara pga isen i den första kylen, vilket jag även skickade med en bild på till er.
2) Jag har varit tvungen att på normal arbetstid varit tvungen att vara hemma för att ta emot reparatör vid 3 tillfällen
3) Jag har varit utan vinkyl i snart 10 veckor
4) Jag har varit tvungen att jaga/påminna er vid flertalet tillfällen när ni inte besvarat mina frågor/önskemål. Jag anser att det sättet som ni skött detta fall från er support är under all kritik, vilket jag påtalade den 12/2. Jag bad även att ni skulle ringa till mig så att vi kunde reda ut detta, men det har ni inte heller gjort.
5) Allt arbete som lagts ner i den bristfälliga, från er sida, kontakten samt med Garantgruppen som f.ö. gjort ett exemplariskt arbete.

Jag vill att ni återkommer per omgående hur ni ställer er till detta, samt hur ni tänker ersätta och kompensera mig för ovanstående punkter enligt konsumentköpslagen. Jag kommer inte att besvära att koppla in den här kylen då den är fraktskadad, samt eventuellt redan defekt enligt bilden som finns länkat till nedan.

Bild: http://bayimg.com/OambgAaff

2014-03-24 - Ingen respons från Tretti. Jag uppdaterar ärendet "Kollar ni på detta ärende? Arbetar ni med det?"

2014-03-24 - Senare på kvällen uppdateras ärendet från Tretti;

Jag ber så hemskt om ursäkt för den sena återkopplingstiden. Detta ärende har legat i en avdelning som försvann ett tag i hanteringen, så det har blivit en lite långsammare återkoppling än väntat.

Vi skall självklart se till att vi tar tillbaka kylen och ersätter er för det fulla beloppet. Vi har sett till att boka transport med Bring så att de kommer och plockar upp den.

Samtidigt vill vi kompensera dig för att det har varit så mycket problem med vinkylen. Vi kan erbjuda 600 kronors kompensation för att det har varit massvis med problem och att kylen har varit defekt och i efterhand skadad.

Vi för över pengarna på betalkortet som du använde för att betala. Vi har samtidigt registrerat återbetalningen samt bokat upphämtningen hos Bring så pengarna bör bli återbetalda inom 3-5 bankdagar.

2014-03-31 - Inte ett ljud från Tretti. Inga pengar har kommit in på kortet. Jag skriver till dom "Har fortfarande inte fått någon inbetalning till mitt konto för vinkylen. Kan ni vänligen bekräfta att ni verkligen skickat tillbaka pengarna?"

2014-03-31 - (Tretti) Vi har registrerat en återbetalning på 600 kronor som skall ha påbörjats hos din bank den 27/3, så pengarna bör komma under veckan.

2014-03-31 - (Jag) Du menar väl återbetalning av det jag betalade för vinkylen + er kompensation på 600 SEK.

2014-03-31 - (Tretti) Vi har bokat en upphämtning hos Bring, och så fort vi får tillbaka kylen till vårt lager kommer en återbetalning att ske på den. Vi kan dock göra ett undantag och se till att du blir återbetald innan kylen kommer tillbaka till oss, så att du får pengarna så fort som möjligt. Jag har sett till att vi nu skall betala in beloppet på vinkylen i efterhand så att du kan få de pengarna snarast möjligen.

2014-03-31 - (Jag) Ja Bring ringde mig alldelens precis, och nu kommer jag att vara tvungen att ta ledigt igen för att dom ska hämta kylen. Jag kommer att gå så mycket back på det här köpet från er att det inte ens är roligt längre.

2014-04-03 (Jag) - Det här är ett stort skämt. Den 24e skulle ni föra över pengarna till mig, och det har inte kommit in ett öre. Jag vill ha namn och nummer till din närmsta chef för att diskutera detta ärende för det är verkligen under all kritik. Bring har hämtat upp vinkylen. Jag känner grundlurad. Och 600 kronor i kompensation för alla de timmar som jag lagt ner.

2014-04-07 (Tretti) Det är en återbetalning registrerad den 31/3. Jag har kontaktat ekonomiavdelningen och frågat varför den inte är tillbaka och återkommer.

2014-04-09 Tretti vill ha mitt bankkontonummer.

Då jag fått 600 SEK så vet jag att dom kan föra tillbaka pengar till mitt kort, men det är för svårt.

------

Sammanfattning: Jag har bråkat nu med tretti.se i bra precis 3 månader. Jag har ingen vinkyl kvar, inga pengar har kommit tillbaka på mitt konto. Jag har fått en kompensation på 600 SEK som ska täcka allt detta besvär, och jag kommer troligen inte se röken av mina pengar.
Citera
2014-04-10, 13:45
Medlem
Tooheyss avatar
(FB) Omdömen på "Prisjakt". Ser inte detta mysko ut? (Tretti.se)
(FB) tretti.se förfalskar recensioner?

Du verkar inte vara ensam att ha problem med dom.
Citera
2014-04-10, 13:56
Medlem
langben1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddi
Hej,

Innan ni beställer från tretti.se så måste jag få avråda er till detta. Ja, dom kan vara billiga, men om något händer så kan ni se er i stjärnorna om att ni kommer att få något gehör från dom. Läs själva nedan.

Ps. Detta är ett pågående ärende sedan Januari, så bra precis 3 månader. Ännu inte löst.

2014-01-10 - Får hemlevererad ett vinkylskåp från Tretti.se
2014-01-14 - Felanmäler att det låter konstigt, och väldigt högt
2014-01-16 - Tretti ber mig kontollera om det är en fläkt som är trasig
2014-01-16 - Återkommer till tretti att det inte är en fläkt som låter
2014-01-21 - Tretti ber mig ringa in tekniker som ska kolla på vinkylen

Jag väntar här några dagar då teknikern skulle ha 980 sek + utkörningsavgift som jag skulle stå för om det visade sig vara "normalt". Efter att jag pratat med dom så säger dom att det kan vara 50/50 chans att jag måste betala utifrån det jag berättar per telefon.

2014-02-01 - Det blir is i vinkylen. 4 flaskor blir odrickbara som legat längst mot "isen". Jag skickar in detta till tretti och bifogar bild på den isiga vinkylen.

2014-02-05 - Inget svar från Tretti, jag efterfrågar status
2014-02-12 - Inget svar, jag skriver "Ytterligare en vecka utan svar. Jag har löst detta på egen hand, men jag förstår inte för mitt liv varför ni inte hör av er när jag försöker att få kontakt med er. Omdömet på er service är verkligen under all kritik!"

2014-02-14 - Svar från Tretti "Vi ber om ursäkt för att vi inte har besvarat detta tidigare, men vi har undersökt problemet och hänvisar dig fortfarande till servicecentret då det verkar vara ett tydligt fel på produkten. Om du kontaktar dem som skrivet innan skall de kunna hjälpa dig direkt, då vi måste gå igenom dem innan vi kan behandla detta ärende vidare"

2014-02-17 - Tekniker från underleverantör kommer och ska byta ut vinkylen mot en ny. Isen kom från en trasig kompressor.

2014-02-26 - Vinkyl nummer två kommer

2014-03-01 - Vinkylen har varit inkopplad några dagar. Gissa vad? Samma sak som första. Blir fullt med is i den. Felet låg åter igen på en trasig kompressor enligt reparatören.

2014-03-04 - Jag uppdaterar ärendet mot Tretti;

Hej,

Jag fick en ny vinkyl levererat förra veckan av servicecentret (beställt som ni anvisade mig). Nu idag på morgonen så påvisar den precis samma fel som tidigare, det blir is inne i vinkylen. Jag har återigen varit tvungen att plocka ut alla vinflaskor för att dom inte ska frysa sönder.

Detta är nu andra gången som vinkylen gått sönder, och då den jag fick levererat till mig förra Onsdagen den 26/2 påvisar samma fel så vill jag verkligen inte ha samma produkt igen. Det var inte en reparerad enhet, utan en helt ny, precis som den första som jag köpte av er.

Detta ärende har tagit väldigt mycket tid av mig då jag behövt vara på plats under dagtid för att ta emot serviceteknikerna, samt att försöka att kontakta er. Jag vill därför, åter igen, häva köpet med referens till ovanstående. Jag har dessutom bett er om kompensering för detta, men ni har valt att inte svara på detta.

I min mening är denna produkt direkt undermålig, och jag skulle kunna tänka mig att ni ersätter mig med en likvärdig vinkyl, Samsung RW33EBSS. Jag vill att ni kontaktar mig för att lösa detta ärende, för jag orkar inte jaga efter er längre

2014-03-07 - Svar från Tretti: Det låter ju fortfarande definitivt som ett fel, men dessvärre måste vi skicka ut ytterligare en tekniker innan vi kan byta ut den. Om den tredje maskinen är sönder så kan vi självklart byta modell, men dessvärre måste vi gå igenom serviceteknikern igen.

Vi kan inte häva köpet förrän den tredje maskinen som du har fått är sönder, så vi ber dig att kontakta Garantgruppen igen och ser till att maskinen får bli utbytt/reparerad åter en gång.

2014-03-10 - Beställer för andra gången en servicetekniker som ska komma och kolla på vinkylen. Han ska nu fylla på någon gas/vätska i den, men kommer tillbaka efter ett tag och säger att den inte går att reparera utan måste skicka efter en ny.

2014-03-19 - "Nya vinkylen" kommer, och det är här som allt verkligen når sitt cresendo, och jag skriver ett längre brev till Tretti;

Idag den 20/3 kom så den tredje vinkylen, levererad av Hushållsservice som sköter ärenden åt Garantgruppen. När jag packar upp vinkylen så börjar jag att kontrollera att allt är OK med den innan jag kopplar in den. Och den är fraktskadad. Jag har verkligen ingen mer tid att hålla på med detta och nu vill jag att ni kompenserar mig, samt betalar tillbaka det jag gav för vinkylen. Jag beställde den första vinkylen för nästan 10 veckor sedan och är nu inne på den tredje av detta fabrikat.

Jag bifogar en bild med de skador som jag hittade på vinkylen, inkluderat;

1) Hål (trasigt) vid kylröret på baksidan (Vet ej om detta påverkar funktionen på kylen. Vågar inte koppla in den)
2) Färg och skrapmärken vid hörnet
3) Ett hål i övre framkant ovanför dörren
4) Stora skrapmärken på sidan av vinkylen

Som ni ser så har jag inte ens tagit bort allt emballage från vinkylen. Det som är lustigt är att den var väl inslagen när jag fick den, och de skador som är på vinkylen troligen inte hänt i transporten, utan redan innan den paketerades hos leverantören Candy.

Som ni säkert förstår så börjar jag nu rejält lessna, och jag har verkligen gjort allt som ni bett mig om. Jag kräver därför att ni ersätter mig för varan samt den möda och förlust som detta köp har orsakat mig.

1) Det har gått sönder 4 vinflaskor vilket jag påtalade den 12/2 men ni har inte besvarat detta. Dessa blev odrickbara pga isen i den första kylen, vilket jag även skickade med en bild på till er.
2) Jag har varit tvungen att på normal arbetstid varit tvungen att vara hemma för att ta emot reparatör vid 3 tillfällen
3) Jag har varit utan vinkyl i snart 10 veckor
4) Jag har varit tvungen att jaga/påminna er vid flertalet tillfällen när ni inte besvarat mina frågor/önskemål. Jag anser att det sättet som ni skött detta fall från er support är under all kritik, vilket jag påtalade den 12/2. Jag bad även att ni skulle ringa till mig så att vi kunde reda ut detta, men det har ni inte heller gjort.
5) Allt arbete som lagts ner i den bristfälliga, från er sida, kontakten samt med Garantgruppen som f.ö. gjort ett exemplariskt arbete.

Jag vill att ni återkommer per omgående hur ni ställer er till detta, samt hur ni tänker ersätta och kompensera mig för ovanstående punkter enligt konsumentköpslagen. Jag kommer inte att besvära att koppla in den här kylen då den är fraktskadad, samt eventuellt redan defekt enligt bilden som finns länkat till nedan.

Bild: http://bayimg.com/OambgAaff

2014-03-24 - Ingen respons från Tretti. Jag uppdaterar ärendet "Kollar ni på detta ärende? Arbetar ni med det?"

2014-03-24 - Senare på kvällen uppdateras ärendet från Tretti;

Jag ber så hemskt om ursäkt för den sena återkopplingstiden. Detta ärende har legat i en avdelning som försvann ett tag i hanteringen, så det har blivit en lite långsammare återkoppling än väntat.

Vi skall självklart se till att vi tar tillbaka kylen och ersätter er för det fulla beloppet. Vi har sett till att boka transport med Bring så att de kommer och plockar upp den.

Samtidigt vill vi kompensera dig för att det har varit så mycket problem med vinkylen. Vi kan erbjuda 600 kronors kompensation för att det har varit massvis med problem och att kylen har varit defekt och i efterhand skadad.

Vi för över pengarna på betalkortet som du använde för att betala. Vi har samtidigt registrerat återbetalningen samt bokat upphämtningen hos Bring så pengarna bör bli återbetalda inom 3-5 bankdagar.

2014-03-31 - Inte ett ljud från Tretti. Inga pengar har kommit in på kortet. Jag skriver till dom "Har fortfarande inte fått någon inbetalning till mitt konto för vinkylen. Kan ni vänligen bekräfta att ni verkligen skickat tillbaka pengarna?"

2014-03-31 - (Tretti) Vi har registrerat en återbetalning på 600 kronor som skall ha påbörjats hos din bank den 27/3, så pengarna bör komma under veckan.

2014-03-31 - (Jag) Du menar väl återbetalning av det jag betalade för vinkylen + er kompensation på 600 SEK.

2014-03-31 - (Tretti) Vi har bokat en upphämtning hos Bring, och så fort vi får tillbaka kylen till vårt lager kommer en återbetalning att ske på den. Vi kan dock göra ett undantag och se till att du blir återbetald innan kylen kommer tillbaka till oss, så att du får pengarna så fort som möjligt. Jag har sett till att vi nu skall betala in beloppet på vinkylen i efterhand så att du kan få de pengarna snarast möjligen.

2014-03-31 - (Jag) Ja Bring ringde mig alldelens precis, och nu kommer jag att vara tvungen att ta ledigt igen för att dom ska hämta kylen. Jag kommer att gå så mycket back på det här köpet från er att det inte ens är roligt längre.

2014-04-03 (Jag) - Det här är ett stort skämt. Den 24e skulle ni föra över pengarna till mig, och det har inte kommit in ett öre. Jag vill ha namn och nummer till din närmsta chef för att diskutera detta ärende för det är verkligen under all kritik. Bring har hämtat upp vinkylen. Jag känner grundlurad. Och 600 kronor i kompensation för alla de timmar som jag lagt ner.

2014-04-07 (Tretti) Det är en återbetalning registrerad den 31/3. Jag har kontaktat ekonomiavdelningen och frågat varför den inte är tillbaka och återkommer.

2014-04-09 Tretti vill ha mitt bankkontonummer.

Då jag fått 600 SEK så vet jag att dom kan föra tillbaka pengar till mitt kort, men det är för svårt.

------

Sammanfattning: Jag har bråkat nu med tretti.se i bra precis 3 månader. Jag har ingen vinkyl kvar, inga pengar har kommit tillbaka på mitt konto. Jag har fått en kompensation på 600 SEK som ska täcka allt detta besvär, och jag kommer troligen inte se röken av mina pengar.

Tråkigt... Måste fråga, försökte du ringa dem eller skickade du bara mail?
Citera
2014-04-10, 14:38
Medlem
AnCa89s avatar
Bra att du mejlat dom istället för att ringa, då har du ju bevis på att dom lovat återbetalning.
Har du varit hos någon konsumentrådgivare i din kommun? Om inte, så tycker jag att du ska göra detta! Dom har hjälp mig vid liknande situationer.
Citera
2014-04-10, 15:04
Medlem
lazycowboys avatar
Fabrikat, modell och pris på kylen?
Citera
2014-04-10, 15:53
Medlem
Kontakta både ARN och din lokala konsumentombudsman, har de gått med på att betala tillbaka har de 30 dagar på sig. Vilket nu har passerat.
Citera
2014-04-10, 20:38
Medlem
Ok att ärendet har tagit lång tid, men att skylla detta på tretti vetefan om du kan göra. Det är ju tillverkaren av kylen som ska ha den stora skopan av kritik.
Du ser inte själv hur extremt detta är med två exemplar som är trasiga?
Skyller du även på ICA när chipsen du köper smakar skit?
Så rikta din kritik mot dem istället. Tretti har haft långa svarstider, men du har ju inte heller legat på särskilt mycket. Hade du ringt en teknicker i första läget hade ditt vin förövrigt klarat sig.
Men du kanske fortsätter köra omkring med din bil även fast den inte låter som sen ska?
Citera
2014-04-11, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langben1
Tråkigt... Måste fråga, försökte du ringa dem eller skickade du bara mail?

Ja. Men dom svarar inte på supportcase per telefon. Försökte även få dom att ringa mig 3-4 ggr. Inte ett samtal tillbaka
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in