2013-02-17, 23:26
Medlem
Rasswes avatar
Hejsan, jag är för inte allt för längesedan 18 år fyllda, och jag funderar på om det finns några bra och användbara kort som skulle vara bra?

Jag har för tillfället bara mitt Mastercard. (swedbank)
CSN kort, (student rabatt kort)
Men jag funderar på om det finns kort på t.ex. Ica, konsum osv som jag skulle kunna skaffa? Bara för att tjäna lite pengar?

Har bara 1 konto, och det är bara det jag vill ha! Vill inte ha några nya konton osv..

Har hört av polare att jag borde skaffa Volvo kort? varför? bara för att jag har en volvo? haha

Jag har verkligen inte koll på sånt här, så alla möjliga tips och förslag på användbara kort som är gratis där jag skulle kunna tjäna några slantar, få rabatter eller liknade hade varit super bra!!
Citera
2013-02-17, 23:31
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Tjäna pengar kan du inte göra enbart genom köp. Däremot kan du spara.

Jag föreslår att du börjar med att spärra ditt swedbank-kort och skaffar ett ica-mastercard istället.
Googla sedan på Studentkort (eller sök på flashback!).

Om du bor i Stockholm så finns ju SL's studentkort.
Annars är det Mecenat som gäller.
Citera
2013-02-18, 01:32
Medlem
Rasswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Tjäna pengar kan du inte göra enbart genom köp. Däremot kan du spara.

Jag föreslår att du börjar med att spärra ditt swedbank-kort och skaffar ett ica-mastercard istället.
Googla sedan på Studentkort (eller sök på flashback!).

Om du bor i Stockholm så finns ju SL's studentkort.
Annars är det Mecenat som gäller.

hm... okej varför detta? vad gör ica kortet så mycket bättre än mitt vanliga swedbank mastercard?
Citera
2013-02-18, 02:10
Medlem
Ska du skaffa ICA-kort måste du öppna ett konto på ICA banken. Kan vara värt besväret. Men är inte lönt att byta bank endast för detta, tänk mer långsiktigt. Vill du spara pengar kan det vara smart att öppna ett sparkonto hos Swedbank. Finns olika sparkonton, all info finns på hemsidan (räntor m.m.). Eller ring telefonbanken och hör med dem ist.
Citera
2013-02-18, 07:50
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasswe
hm... okej varför detta? vad gör ica kortet så mycket bättre än mitt vanliga swedbank mastercard?

Bästa kreditkortet?
https://www.flashback.org/t378024
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in