Tjeckien har legaliserat medicinsk marijuana

flashback.se

Tjeckiens president Vaclav Klaus undertecknade i fredags en lag som tillter medicinsk anvndning av marijuana. Lagfrslaget har tidigare passerat bda kamrarna i parlamentet, och nu har lagen ven godknts av presidenten.

Ls hela artikeln
  • 5
  • 6
2013-02-24, 02:46
Medlem
Keta.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParanoidRocker
Tog t mig? Jag frsker frklara situationen fr dig.. Antar att du vill f mig att bli arg eller ntt.
S du jmnfr benso med cannabis? Cannabis r ett torkat lv, och vad innehller benso egentligen? Vem vet? Kan knappast tro att det r ngot bra iaf.
Olika benso tabletter innehller olika mnen. Till exempel s inne hller xanor ett mne som heter alprazolam samt naturliga bindemedel. Cannabis innehller ca 470 st olika psykoaktiva substanser. Antar att man kan jmfra dem om man kan bli hg p bda samt f dem via sjukvrden.

lskar hur ni cannabisaktivister r s skenheliga
Citera
2013-02-24, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keta.
Oj vad du tog t dig Ligger nog en hund begraven. Alla ni anvnder ju cannabis i medicinskt syfte eller hur? Precis som jag alltid anvnder benso i medicinskt syfte Visst hjlper benso mig en hel del men att sga att man inte inser att man knarkar och drogar sig r ju iofs en annan problematik ni ofta har.

"Knarkar" och "drogar" sig, s fint du fr det att lta, du fr grna vara en knarkare du, en stor skillnad r det dock p cannabis och benso, dremot s har de bda bra egenskaper.
Tycker man fortfarande att Cannabis ska vara olagligt s r man endast dum i huvudet och har svrt att ta in ny information.

Som sagt det r inget med att "knarka", den som pstr ngot sdant borde helt klart att ta och tnka om.
Citera
2013-02-24, 04:10
Medlem
Keta.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtsAndCrafts
"Knarkar" och "drogar" sig, s fint du fr det att lta, du fr grna vara en knarkare du, en stor skillnad r det dock p cannabis och benso, dremot s har de bda bra egenskaper.
Tycker man fortfarande att Cannabis ska vara olagligt s r man endast dum i huvudet och har svrt att ta in ny information.

Som sagt det r inget med att "knarka", den som pstr ngot sdant borde helt klart att ta och tnka om.
Jag tycker inte ngon narkotika ska vara olaglig, jag gillar det mesta men tycker att allt fr mnga cannabisrkare frsker rida p den medicinska marijuanavgen. Men dem flesta har ju inget behov av medicinsk marijuana utan vill ju bara bli hga. Men det verkar vara s svrt att erknna att cannabis r en drog precis som alkohol och kan nyttjas fr rusets skull. r det skamfyllt att ha ett begr att bli hg?

Citera
2013-02-26, 22:27
Bannlyst
Citat:
Jag tycker inte ngon narkotika ska vara olaglig, jag gillar det mesta men tycker att allt fr mnga cannabisrkare frsker rida p den medicinska marijuanavgen. Men dem flesta har ju inget behov av medicinsk marijuana utan vill ju bara bli hga. Men det verkar vara s svrt att erknna att cannabis r en drog precis som alkohol och kan nyttjas fr rusets skull. r det skamfyllt att ha ett begr att bli hg?

Nej, det r inte skamfyllt att bli hg/vara hg eller liknande. Men du verkar ju tro det, eftersom du ocks tror att bara fr att man knarkar, s gr man det enbart fr att bli brnd. S r inte fallet, utan man kan knarka pga mnga olika saker och vilja f ut olika saker av det ocks. Visst, jag rker fr att bli hg. Men nr jag r hg s fr det mer en medicinsk effekt p mig, n bara "flum".
P fester rker jag enbart fr att bli hg. Hemma rker jag fr att medicinera mig och min kropp.
Citera
2013-05-05, 18:27
Bannlyst
Citat:
Olika benso tabletter innehller olika mnen. Till exempel s inne hller xanor ett mne som heter alprazolam samt naturliga bindemedel. Cannabis innehller ca 470 st olika psykoaktiva substanser. Antar att man kan jmfra dem om man kan bli hg p bda samt f dem via sjukvrden.

lskar hur ni cannabisaktivister r s skenheliga

Stmmer inte, den innehller runt 500 mnen men runt 80 r psykoaktiva.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in