2013-02-17, 09:41
Medlem
Är mitt påstående under rätt eller fel?

Det viktiga är inte vad du är, utan vad du har gjort, vad du gör och vad du kommer att göra
Citera
2013-02-17, 09:57
Medlem
gulkiosks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunnyman2

Det viktiga är inte vad du är, utan vad du har gjort, vad du gör och vad du kommer att göra

Är du inte vad du gjort, vad du gör och vad du kommer göra?
Citera
2013-02-17, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulkiosk
Är du inte vad du gjort, vad du gör och vad du kommer göra?

Jag vet inte.T.ex X har 160 i IQ, Är man smart om man inte har gjort, gör eller kommer att göra något med det?
Citera
2013-02-17, 10:22
Medlem
vassjagarns avatar
Låter som nåt ur hurriganes låt it aint what you do , its how you do it. Eller vad den nu hette
Citera
2013-02-17, 10:29
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunnyman2

Beror på vad du menar med "det viktiga". Har man inte mer eller mindre fastslagit att ultimata mål inte går att sätta objektivt? Det skulle innebära att det inte finns något riktigt rätt eller fel i frågan, men att du är fri att ta en ståndpunkt om du vill.

För grupper av människor tycker jag att det viktiga är vad man kommer att göra. Tyvärr ser vi inte in i framtiden, så i praktiken har vi inget annat val än att se till vad en person har gjort för att avgöra vad han kommer att göra.

Vad en person är är väldigt vagt. För min del på individnivå är inget mer viktigt än vad jag är, och anledningen till att jag känner mig tvungen att förutsäga vad andra kommer att göra är för att jag vill bevara mitt mig. Andra tänker dock förmodligen annorlunda.
Citera
2013-02-17, 15:30
Medlem
Vad är du ?
Identitet som vi själva som andra upplever.

Det kanske inte är viktigt för en dator att vara något, för att kunna göra saker.
Men datorn är skapad av människans upplevelser, mjukvaran är våra tankar och vårt språk.
så maskinen är på grund av att vi är.

det är viktigt med att uppleva och vara, för att föra över det man är till det man vill skapa.

i princip är det vi gör en del av vår egen som andras identitet, och lika viktiga som i det vi skapar.
det går inte att helt skilja rummet från jaget.
Citera
2013-02-17, 17:42
Medlem
Beror lite på vart man lägger ribban. Ur ett samhällsperspektiv eller ur ett med fundamentalt perspektiv. Om jag skulle få för mig att spränga ett dagis så skulle samhället göra en motreaktion då iform att låsa in mig för att jag är skadlig för samhället, så rätt och fel är bara överlevnadsregler, för utan dem så skulle vi inte överleva. Om jag istället skulle spränga allt liv på jorden, allt dör. Vem skulle kunna säga att detta vore fel?

Rätt och fel är en motreaktion för att skydda oss. Men som problemet jag läste upp ovan så om du wipat hela mänskligheten så finns inget sådant problem. Pga ingen kan göra en motreaktion. Om du tror på Gud så tror du nog att Gud vet vad som är rätt eller fel. Om Gud istället inte finns så måste man skrota hela idén om vad som är rätt och fel. Jag som ateist tror dock att hela idén om rätt och fel inte finns utanför våra samhällsramar. ( obs stavfel osv )
Citera
2013-02-17, 18:06
Medlem
Med detta sagt så är du vad andra ser dig, inklusive dig själv.
Citera
2013-02-17, 19:47
Medlem
Jag vet vad jag upplever.
Jag upplever en komplex verklighet där en del av det är jag.
Det utanför tillhör mig och är en del av mig.

Jag är en existens i en existens.

Det går inte att mäta mig eller beskriva mig,
jag kan inte det själv, men det jag känner är allt det där jag inte har i ord eller i mått.

jag är inte du..
du är inte jag.
vi är inte jag
dom är inte jag
jag är inte dom

men lite av allt det där en del av mig och en del av dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in