2013-02-17, 01:41
Medlem
ledarskaps avatar
Hej,

Igår började min dator, som jag har haft i snart ett år felfritt, att agera konstigt.
Efter att datorn startat om sig själv ett par gånger och jag fått en bluescreen, så installerade jag om drivrutinerna för grafikkortet, vilket jag trodde var problemet.

Men nu när jag har gjort det så försvinner min D:\-mapp och min externa hårddisk ofta.

Jag vill hålla mig kort, eftersom jag inte vet när datorn startas om igen, så om ni har några frågor, eller om jag behöver komplettera med information så får ni säga till.

Jag kommer att göra en komplett virussökning med MSE och AntiMalware.

EDIT1: Inget Malware hittades.

EDIT2: Datorn startades om av sig själv igen.

EDIT3: Ännu en gång startade datorn om. MSE hittade ingenting på virussökningen.

EDIT4: Jag ser att jag använder 54% av mitt RAM-minne nu, med endast Firefox, MSE och aktivitetshanteraren igång. Har det något med detta att göra?
Senast redigerad av ledarskap 2013-02-17 kl. 02:11.
Citera
2013-02-17, 02:33
Medlem
ledarskaps avatar
35 minuter utan omstart.

Jag har startat ett par tunga program, 1,5mj kb styck, och det fysiska minnet stannar på runt 70%.

Vi får se hur det utvecklar sig de närmaste timmarna.
Citera
2013-02-17, 02:58
Medlem
hm... fabriksåterställ och försök spara ner det du har på usb eller dylikt?? inget borde ha hunnit bli utslitet på 1 års tid...
Citera
2013-02-17, 06:29
Medlem
Mullinupps avatar
Låter helt klart som hårdvarufel... Testa att, om du har 2 st RAM, använda 1 st åt gången..
Funkar fläktarna som dom ska?
Citera
2013-02-17, 07:04
Medlem
ledarskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frogevis
hm... fabriksåterställ och försök spara ner det du har på usb eller dylikt?? inget borde ha hunnit bli utslitet på 1 års tid...

Fabriksåterställning är det sista jag vill göra, så det kommer inte att hända, även om det troligen kommer att lösa "problemet".

Citat:
Ursprungligen postat av Mullinupp
Låter helt klart som hårdvarufel... Testa att, om du har 2 st RAM, använda 1 st åt gången..
Funkar fläktarna som dom ska?

Alla tre (eller har jag fyra?) fungerar som de ska.

Jag öppnade sidan på datorn och blåste bort lite damm från grafikkortet och sedan dess har inget hänt.
Jag har en drifttid på drygt 5 timmar med stora processer igång.

Jag kan återkomma om det börjar spöka igen, men just nu ser det stabilt ut.
Citera
2013-02-17, 09:55
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Det låter mer som damm som orsakade detta problem. Mitt tips är att du blåser rent datorn ordentligt med tryckluft. Du finner tryckluft på burk på välsorterade elektronikbutiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in