• 1
  • 2
2013-02-16, 12:28
Medlem
Flashborns avatar
Såg precis på Facebook att en bekant förtärt en flaska av Per Morbergs egna vinmärke.
Personen i fråga var stolt och la upp bilder på den tomma flaskan på Facebook.

Låt mig klargöra att jag inte anser mig vara en stor vinkännare men jag kan ändå inte hjälpa att känna avsmak för fenomenet kändisviner. Det är så otroligt WT. Varför undrar ni?

1) Kändisarna är aldrig kändisar, jag menar, Per Morberg
2) Vinkulturen har ingen plats för kändisar, det är en seriös kultur för många
3) Att personen är stolt för att ha druckit kändisvinet och är uppenbart exalterad över att ha druckit detta.
4) Att det säkerligen är ett skitvin men folk köper det för att Pers ansikte är på flaskan.

Vad tycker ni?
Citera
2013-02-16, 12:38
Medlem
Jag tycker att det värsta med fenomenet ofta är hur lite personerna har med själva vinet att göra.
Kan nästan garantera att han inte alls varit med om att ta ut vinet, ens välja det kanske.
Isf bara i mindre skala. Kenza för Guldfynd gjorde t.ex inget själv utan de visade henne smycken som hon sen fick välja om hon tyckte om dem och så kan det vara med vinerna och Per.
Här är fem liksom, välj en?!
Och varför köper man dem? Dessa viner har ofta sämre kvalitet än de med sitt gårdsnamn, och är ofta från gårdar som säljer samma vin under olika kändisars namn. Och nu när vi är inne på ämnet så får du inte missa att även Lasse Stefanz har släppt amarone.
Hade det varit en vinkännarens vin, så kanske, de är ju experter, men Per är ju inte ens en riktig kock och ännu mindre en sommelier.
Senast redigerad av Cleoress 2013-02-16 kl. 12:39. Anledning: tillägg
Citera
2013-02-16, 12:50
Medlem
anjer2s avatar
Det är bara att ta en random vinflaska, sätta kändisens namn på och casha in. Givetsvis till dubbla värdet av vad vinet skulle kostat om det inte var ett "kändisvin". Folk är så lättlurade idag.
Citera
2013-02-16, 12:55
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Nej men skit bara i facebook-idioten. Låt dumma människor förbli dumma.
Jag håller med om att det vanligtvis är halvdåliga viner till överpris.

Får han verkligen så mycket sålt då?
Citera
2013-02-16, 13:15
Medlem
Gnomegirls avatar
Tillochmed Motorhead har ett eget vin såg jag.
Blev faktiskt lite nyfiken, ska prova det nästa helg.

MVH/Gnomegirl
Citera
2013-02-16, 14:15
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl

MVH/Gnomegirl

Haha glöm inte att posta bilder!!
Citera
2013-02-16, 14:31
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashborn
1) Kändisarna är aldrig kändisar, jag menar, Per Morberg
2) Vinkulturen har ingen plats för kändisar, det är en seriös kultur för många
3) Att personen är stolt för att ha druckit kändisvinet och är uppenbart exalterad över att ha druckit detta.
4) Att det säkerligen är ett skitvin men folk köper det för att Pers ansikte är på flaskan.

Vad tycker ni?
1. jo, PM är faktiskt en kändis och syns mycket i media och bla bla bla - han är en "legitim kändis"
2. definitionsfråga, äger kändisen en vingård så klart ska personen ha plats i "kulturen", dock gör inte detta vinet bättre. men i detta fall när man bara smäller på en etikett med någon "berömd" persons namn så saknas faktiskt existensberättigandet.
3. jo tack. jag kunde köpa en flaska själv på bolaget och dricka den, titta hur duktig jag är. det är samma stil med folk som lägger upp bilder av sin mat på instagram. idioter. dessutom är det inte skrytsamt då det inte är något speciellt. hivar någon upp en bild på tömd petrús så är ju detta lite "imponerande", visst är det löjligt att flasha, men här finns det ju lite fog för det.
4. inte skit, men inte bra. den sista idioten kommer aldrig att födas.
Citera
2013-02-16, 14:38
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

MVH/Gnomegirl

Gör inte det... Lägg till en tjugolapp och köp en Penfolds bin 2 istället.
Citera
2013-02-16, 14:39
Medlem
zepofans avatar
Citat:

MVH/Gnomegirl
Det har de i och för sig haft några år nu, men det finns numera även på BiB.
Jag blev faktiskt lite besviken när Motörhead lanserade "sitt" vin, jag menar hur jävla rock'n'roll är rödvin?
Om de satt sitt namn på en treliters-box med vodka eller billig whisky hade väl varit en sak, men rödvin?
Som om inte det vore nog, de har ett rosévin med sitt namn på också!
Nåja, lite balanseras det väl upp av Motörhead Vödka och Bastard Lager som är lite mer hårdrock än rosé.
Citera
2013-02-16, 14:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Även Lasse Stefanz har ett vin på Systembolaget.
Citera
2013-02-16, 15:06
Medlem
Linkaans avatar
Finns mängder med kändisviner. Rolling Stones, Elvis, AC/DC och Kiss bara för att nämna några.

Det är som med allt annat en fråga om pengar, vem tackar inte nej till att tjäna några extra miljoner på sin, i detta fallet, musikaliska framgång?
Citera
2013-02-16, 15:57
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkaan
Finns mängder med kändisviner. Rolling Stones, Elvis, AC/DC och Kiss bara för att nämna några.

Det är som med allt annat en fråga om pengar, vem tackar inte nej till att tjäna några extra miljoner på sin, i detta fallet, musikaliska framgång?
Hur förklarar man då att Lazze Stefanz har ett eget vin?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in